Gå til innhold

Voyager

Nótt

Anbefalte innlegg

Har ikke helt bestemt meg ennå. :fnise: Vanskelig dette her...... :ironi:

Vi var en tur hos mamma og gikk tur. Det var veldig deilig å tusle tur i finværet. Må jo nyte det så lenge vi har sånne fine høstdager.

Da vi skulle legge vesla i stad måtte jeg trå til og roe henne i senga. Det har aldri gått før, men i dag måtte jeg altså gjøre det. :hjerte: Det gjorde litt godt at hun roet seg da jeg kom inn og sang for henne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelpes for en natt. Jeg har drømt og drømt og drømt igjen, blir jo helt sliten av dette her. Første drømmen var en koselig drøm med bare Mannen og meg, de to andre er jeg litt usikker på rekkefølgen på. Men den ene handlet om kakebaking og den andre om en slagbjørn. I kakebakedrømmen måtte jeg bake en kake for kusinen til kusinen til Mannen, bare fordi jeg var så utrolig god til å bake + at mamma og søster'n var invitert i denne bursdagen. Og i slagbjørndrømmen så hadde huset til mamma blitt invadert av en slagbjørn som hadde lagt igjen maltrakterte sauer overalt og lagt seg til å sove i senga til den ene broren min mens den andre broren min sov på samme rom. Og når han løp ut av rommet så våknet bjørnen. Og mer husker jeg ikke av den drømmen. Er det rart man blir sliten sier jeg, av kakebaking og slagbjørner som jakter. :fnise:

I tillegg våknet vesla tidligere enn vanlig og var særdeles våken, nå henger hun over skulder'n min her og vil ha oppmerksomhet. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er supersløv for tiden. :sukk: Tror jeg må gi meg selv forbud mot å koke ting når jeg er alene hjemme. Nå skulle jeg bare koke mooncupen min og jeg klarte å koke tørr den kjelen også. :murvegg: Er det mulig å glemme sånne ting. Mooncupen er ødelagt og jeg må ha meg ny, kjelen er heldigvis ikke ødelagt da. Tror ikke Mannen hadde blitt særlig blid om jeg hadde ødelagt nok en kjele for å si det sånn. Så da er det store spørsmålet, hvilken farge skal jeg velge. :fnise: Grønn eller blå???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde kjøpt den største av dem da jeg kjøpte fordi jeg hadde passert 30, eller kom til å gjøre det ganske kort etter anskaffelse. Men tror nok ikke at det blir mooncup (den finnes bare i "hvitt"), men heller Lunette for den kommer i en størrelse større enn mooncup. Dvs at den rommer 5 ml mer enn mooncup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg tenker jeg også ja.

Rompa til vesla er verre... Etter at vi kom hjem fra yogan har hun fått væskende sår på rompa. :sukk: Hun var plutselig veldig sår da jeg skiftet på henne på yoga'n, men i ettermiddag/kveld har det væsket fra en veldig sår rompe. Det kan nesten se ut som brannsår, uten at det er det. Ringte legevakten for å høre om vi evt skulle ta en tur dit, men fikk snakke med en som var særdeles lite interessert i å høre. Fikk bare beskjed om å lufte mye og evt ta en tur på helsestasjonen i morgen. Så i kveld har vesla gått uten bleie, bortsett fra da hun fikk grøt. Dvs at hun har storkost seg i bare netto'n, hun har stått, gått og "hoppet" langs bord og sofa. Nå ligger hun med papirbleie og inotyol på rompa og jeg håper at den ser bedre ut i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars vesla da :( Inotyol var i hvert fall veldig effektiv her da C var rød som en tomat på baken.

Mannen her hadde nok ikke tord å ha en naken babyrumpe rundtom i stuen ... han er litt redd for å bli tisset på. Han er nok ikke så herdet som jeg som har vært igjennom litt av hvert med vesle C ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ikke Mannen særlig redd for nakne barneromper, han gjorde i stand en bøtte med grønnsåpevann så vi skulle slippe å stresse med det om hun tisset eller bæsjet på gulvet. Han er nå søt da.

Tror nok kanskje at bæsjen er litt sur ja, det har ihvertfall vært mer enn vanlig det siste døgnet. Håper det går fort over for å si det sånn, men om hun ikke er bedre i morgen spøker det for besøket på jobb på onsdag og håpet om å kunne få sneket seg til fotografering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan hende det er noe tenner på gang da. Sist når G slet med tenner, så kom det bæsj som var surere (og litt annerledes i konsistensen, men ikke helt løst) som på et tidspunkt gjorde han sår, lenge før han viste andre tegn på tenner som gnage på fingre og gni seg på kinnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun spiser på alt da, uansett så kan ikke si at det er noe tegn på nye tenner. Så jeg håper jo sånn sett at dette er tenner og ikke noe mer alvorlig. Første bleie er skiftet alt i dag og det ser bedre ut, heldigvis. Nå skal det bare bli litt varmere også skal bleia tas av og hun skal få være uten bleie store deler av dagen - det er i hvertfall planen, for her skal vi ingen steder i dag. Og siden hun ser bedre ut, venter vi med å dra på helsestasjonen rett og slett. Føler ikke at de er så veldig flinke der heller, og jeg orker ikke å forholde meg til jattende damer i dag kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser bedre ut nå, men så plutselig får hun en omgang med avføring som gjør henne supersår igjen på null komma niks. Tror så definitivt at det er tenner på gang. Det er nok ikke diaré for det er så forskjellig fra gang til gang dessuten så bæsjer hun ikke hver gang. Nei, her må nok bare fortsette med lufting og smøring.

Jeg har nå strikket ferdig julegavene til begge niesene og til ene kusinen til Mannen, har begynt på julegave til kusine nr 2 til Mannen. Synes det er koselig å strikke jeg. :)Bilder blir kanskje postet i bloggen. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bestilt menskopp enda? For jeg må kjøpe jeg og, og hvis vi bestiller sammen kan vi jo spleise på porto :jepp: Med mindre det kommer på over 200 kr da :roll: Dustetoll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...