Harlekin Skrevet 8. september 2010 #1961 Del Skrevet 8. september 2010 Så koselig å lese om mannen som synger for vesla Mannens sovesang for vår vesle er den klassiske "bæ bæ lille lam". Selv synger jeg ofte "byssan lull", "kvelden lister seg på tå" eller "vem kan segla". Sistnevnte er såpass trist at jeg alltid får klump i halsen Herlig å få tatt seg en dusj med en tilfreds unge utenfor! Jeg kunne lenge ha C liggende på et håndkle utenfor dusjkabinettet med en leke, men nå er det umulig å dusje med henne utenfor - hun vil bare inn i dusjen og hyler og bærer seg verre og prøver å bryte seg inn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 8. september 2010 #1962 Del Skrevet 8. september 2010 Fin vinddress. G bruker 74 i sin reima vårdress, så de er gode i størrelsen, ja. Han er forøvrig blitt forkjøet i tillegg til øyebetennelse og tannfrembrudd, så å begynne i barnehage er ikke bare, bare... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 8. september 2010 Forfatter #1963 Del Skrevet 8. september 2010 Her har vi ikke dusjkabinett, men badekar og en råtten dusj oppi der - så har ikke vært bare bare å få tatt seg en dusj til vanlig og dermed ikke noe jeg har prøvd på alene med vesla. MEN nå vet jeg at jeg kan. Som nattasang synger jeg "So ro lillemann", "Når trollmor..." eller "Byssan lull". Blir som regel "So ro lille mann" men med litt småvarianter for at det skal passe til vesla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 8. september 2010 #1964 Del Skrevet 8. september 2010 Selv synger jeg ofte "byssan lull", "kvelden lister seg på tå" eller "vem kan segla". Sistnevnte er såpass trist at jeg alltid får klump i halsen Den siste pleide pappa å synge til meg :happy: Og "Vi har ei tulle" Han sang for meg til jeg var litt stor tror jeg, helt til jeg satt i senga med en finger i hvert øre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 8. september 2010 #1965 Del Skrevet 8. september 2010 De samme synger jeg, Nótt! Og vår variant av "Vi har ei tulle", er "Vi har en bolle". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 9. september 2010 Forfatter #1966 Del Skrevet 9. september 2010 Den siste pleide pappa å synge til meg :happy: Og "Vi har ei tulle" Han sang for meg til jeg var litt stor tror jeg, helt til jeg satt i senga med en finger i hvert øre Han sang så bra altså. De samme synger jeg, Nótt! Og vår variant av "Vi har ei tulle", er "Vi har en bolle". Her er "so ro lille mann" blitt til "so ro lille venn", det funker så lenge man finner noe som rimer. I dag er planene som følger: - sette på en vaskemaskin med klær - ta ned av tørkestativet - henge opp tøy til tørk - dra på trening - rydde litt - klippe stoff til et syprosjekt - vaske bleier (? usikker på om det trengs i dag eller ei) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 9. september 2010 #1967 Del Skrevet 9. september 2010 Herlig å få tatt seg en dusj med en tilfreds unge utenfor! Jeg kunne lenge ha C liggende på et håndkle utenfor dusjkabinettet med en leke, men nå er det umulig å dusje med henne utenfor - hun vil bare inn i dusjen og hyler og bærer seg verre og prøver å bryte seg inn På det stadiet pleide jeg å kle av ham og la dusjdøren stå på gløtt. Da kunne han komme inn hvis han ville. Vi har varmekabler i gulvet, så det ble ikke kalt, og en dusj som ikke spruter utover selv om døren står åpen, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 9. september 2010 #1968 Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Her går det først og fremst i Gjendines bådnlåt. Må jo benytta anledningen til å prenta inn nynorsken tidlig. Så flink du er som trenar. Eg hadde også småplanar om å dra på trening i dag, men så er vêret så fantastisk (så det blir heller trilletur ), og så er eg usikker på om eg får dusja etterpå, og så, og så... Eg finn alltid gode unnskyldningar for å utsetja treninga til neste veke. Endret 9. september 2010 av dreia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 9. september 2010 Forfatter #1969 Del Skrevet 9. september 2010 Da har vi vært på trening. Det var tøft for en utrent kropp, men sinnsykt DIGG!! Har fått tatt meg en dusj etter at vi kom hjem, og det trengtes etter en drøy treningstime + en drøy halvtimes gåtur hjem, dvs at jeg har trent i 1,5 time i dag og det er jeg fornøyd med kjenner jeg. Ellers har jeg hentet pakke på posten i dag, nøstemaskinen min.Så nå kan jeg begynne å nøste opp alle hespene jeg har liggende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 9. september 2010 #1970 Del Skrevet 9. september 2010 Han sang så bra altså. Han sang nok ikke så fælt, jeg ble nok bare lei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 9. september 2010 #1971 Del Skrevet 9. september 2010 Den siste pleide pappa å synge til meg :happy: Og "Vi har ei tulle" Han sang for meg til jeg var litt stor tror jeg, helt til jeg satt i senga med en finger i hvert øre Jeg synger "vi har en tulle" også. Men jeg har alltid stusset på at en unge som bare har to tenner (altså sikkert ganske liten), både kan bake kake og danse? På det stadiet pleide jeg å kle av ham og la dusjdøren stå på gløtt. Da kunne han komme inn hvis han ville. Vi har varmekabler i gulvet, så det ble ikke kalt, og en dusj som ikke spruter utover selv om døren står åpen, da. Ja, jeg har pleid å ha henne med inn i dusjen, eller la henne komme inn selv. Men det er bare så vrient å dusje mens hun er på gulvet, for hun prøver å klatre opp på meg, og hele tiden ser hun opp slik at hun får masse vann (og såpe) i øynene. Så jeg liker best å dusje om kvelden nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 9. september 2010 #1972 Del Skrevet 9. september 2010 Han sang så bra altså. Hos oss var det også pappa som sang nattasang. Mamma har pen sangstemme, og når hun sang lå vi bare og smilte og ba om flere sanger. Pappa derimot synger veldig flatt og monotont, så da sovnet vi med en gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 9. september 2010 Forfatter #1973 Del Skrevet 9. september 2010 I dag er planene som følger: - sette på en vaskemaskin med klær - ta ned av tørkestativet - henge opp tøy til tørk - dra på trening - rydde litt veldig lite da. - klippe stoff til et syprosjekt - vasket ullklær - hengt ullklærne til tørk - vaske bleier (? usikker på om det trengs i dag eller ei) - hengt bleiene til tørk Har fått gjort litt i dag, men må rydde mer i morgen for Nique kommer på besøk. Vi skal spise lunsj sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 9. september 2010 #1974 Del Skrevet 9. september 2010 Flink du er!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 9. september 2010 Forfatter #1975 Del Skrevet 9. september 2010 Takk, men føler meg ikke flink når jeg ser på alt rotet som er her og vet at jeg burde ha vasket gulvene. Det er bare det at det er Mannens tur til å gjøre det, og han skulle ha gjort det i forrige uke. Det er akkurat som om han forventer at jeg skal gjøre alt sånt siden jeg er hjemme hver dag. Som om jeg ikke har nok med vesla, særlig nå når hun begynner å bli så aktiv + at jeg prøver å gjøre litt annet enn bare å sitte hjemme og glo i veggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 9. september 2010 #1976 Del Skrevet 9. september 2010 Mannen her var ikke den som forventet at jeg tok meg av alt det, men han fikk allikevel seg en overraskelse når han var hjemme med G. Han rakk ikke engang handle på butikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 9. september 2010 Forfatter #1977 Del Skrevet 9. september 2010 Tror nok at han får seg en overraskelse han her også, han snakker så fint om alt han skal gjøre - og det enda han vet hvor tøft det kan være til tider med vesla. Ja, ja jeg regner nesten med at jeg kommer hjem og finner bleiene vasket, men ikke hengt opp - kun vasket fordi jeg satte på maskinen før jeg gikk på jobb. Skal bli litt godt at han også får se hvordan det er med henne hjemme på de dårlige dagene hennes. Men for alt jeg vet så kanskje han klarer å shine huset hver dag og holde det prikkfritt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 9. september 2010 #1978 Del Skrevet 9. september 2010 Tro meg, Det klarer han IKKE! Hvor skal vesla da være? Og jeg tviler på at ei aktiv jente som henne vil finne seg i å bare sitte på ryggen fordi pappa skal bevise for mamma at han rekker over alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 10. september 2010 Forfatter #1979 Del Skrevet 10. september 2010 Ryggbæring mestrer han ikke alene så jeg tviler på at det skjer med det første. Får bare se hva som skjer, kan jo ikke forvente at han klarer mer enn jeg gjør hver dag. I dag skal vi rydde litt og etterhvert kommer Nique på besøk en tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 10. september 2010 Forfatter #1980 Del Skrevet 10. september 2010 Vuggen er tatt ned fra kroken i taket, og blir hentet i dag. Helt merkelig å ikke ha den hengende på min side av sengen lenger, men bare nok et tegn på at vesla nå begynner å bli stor, et annet tegn er at hun nå står mellom bena mine og ser på hva jeg gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå