Nótt Skrevet 17. juli 2010 Forfatter #1561 Del Skrevet 17. juli 2010 Maskemarkørene skal henge på pinnene og vil på den måten følge strikketøyet oppover, for du bare flytter markøren over på høyre pinne når du kommer til markøren. Jeg har også brukt en tråd, men har slitt når den kommer for langt ned i strikketøyet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 17. juli 2010 #1562 Del Skrevet 17. juli 2010 De er jo så fine også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 18. juli 2010 Forfatter #1563 Del Skrevet 18. juli 2010 Ja de er det. Jeg har bestilt meg uglene og marihønene som jeg viste i forrige innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 18. juli 2010 Forfatter #1564 Del Skrevet 18. juli 2010 Eller så kan man lage egne fine. Skal prøve meg på det nå har jeg funnet ut av, har masse jeg kan lage av nemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. juli 2010 #1565 Del Skrevet 18. juli 2010 Jeg bruker en tråd nå, men nå strikker jeg bare rundt i ring da, så en tråd er nok. har planer om å kjøpe markører til mer kompliserte prosjekter. Jeg må bare gjøre ferdig mitt aller første prosjekt ever først. En lue. Nótt, du vet hvilken lue. Strikker bare i en farge nå da. Grønn, med billig ull fra europris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 18. juli 2010 Forfatter #1566 Del Skrevet 18. juli 2010 Gleder meg til å se bilde av den luen for å si det sånn. Jeg har brukt sikkerhetsnåler eller strikker som markører, men når jeg skal begynne med den ullbuksen - Saeria du vet hvilken - så må jeg ha ordentlige markører. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. juli 2010 #1567 Del Skrevet 18. juli 2010 Ja, er til bukse jeg primært trenger markører også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 18. juli 2010 Forfatter #1568 Del Skrevet 18. juli 2010 Har funnet ut at det kan være greit med sånn rundeteller også, men der må jeg nok se om jeg lager eller kjøper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. juli 2010 #1569 Del Skrevet 18. juli 2010 Er kanskje ikke dumt det, nei. Denne lua er jo bare strikk rundt til det måler ca. så og så mange inches. Ikke dumt når man kan strikke på ca. mål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 18. juli 2010 Forfatter #1570 Del Skrevet 18. juli 2010 Å strikke på ca mål er helt ypperlig, er jo sånn jeg har strikket det meste også. MEN noen ting så må man telle omganger og da er det litt pes om det er et stort prosjekt. Jeg har strikket babyvotter (strikket jeg ikke til G til jul???) og de må jeg telle omganger på for at det skal bli riktig. Har sett helt enkle rundetellere, men ikke i riktig størrelse da. Trenger at de passer på minimum 5 mm pinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. juli 2010 #1571 Del Skrevet 18. juli 2010 I see. Det kom ingen votter hit, men tenker meg du har strikket til en liten en og to før vesla kom, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #1572 Del Skrevet 19. juli 2010 Jeg strikket ørti sånne votter så da tenkte jeg at jeg skulle strikke til dere, men rakk det ikke. Er en veldig enkel oppskrift faktisk og de blir kjempefine på. Kan sende deg oppskriften om du vil?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #1573 Del Skrevet 19. juli 2010 Dagen i dag begynte fint. Jeg våknet av meg selv rett før 0600 og så at både Vesla og Mannen sov, krøllet meg sammen og lukket øynene. Kl 0600 ringte vekkerklokka til Mannen, han sto opp og gikk på badet. Jeg prøvde å sove videre, men var for våken til det så jeg bestemte meg for å stå opp. Mannen sendte meg nesten tilbake i senga, men skjønte fort at jeg var for våken til å sove mer. Fikk spist frokost og begynt på teen min før Vesla våknet. Da var det bare å bytte bleie og gi en flaske, det ble gjort før Mannen tuslet ut døren. Og nå ligger hun i senga mi og sover sin første lur i løpet av dagen. Så nå koser jeg meg helt alene i stuen, nyter stillheten helt alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #1574 Del Skrevet 19. juli 2010 Vesla sov i 1 time og 45 minutter før hun våknet, da lå hun en stund og pratet med seg selv før hun sa i fra at hun var våken. Mens hun sov fikk jeg lagt sammen alt det tørre tøyet, lagt vekk det som var hennes og bleiene. Etter at hun hadde våknet fikk jeg lagt vekk alt tøyet til Mannen og meg + håndklær og sengetøy. Ganske greit når hun faktisk er blid fordi jeg er på samme rom som henne. Nå sitter hun ved siden av meg i sofan og holder på med lekene sine. Hun vet helt klart hvilke leker hun skal ha og ikke. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 19. juli 2010 #1575 Del Skrevet 19. juli 2010 Skjønne Vesla! Jeg tar gjerne i mot oppskrift. Takketakk. Har en barselgave i år, så da er det jo greit. Får til og med strikket selv til den, og det er pinadø ikke verst. Tenker pledd, lue og votter. Får amerikadamen til å strikke av det grandmothers garden garnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #1576 Del Skrevet 19. juli 2010 Sender deg oppskrift på vottene. Jeg har en herlig lue oppskrift også om du vil ha. Og Mor Signe teppet er supert å strikke i barselsgave - kan få oppskriften på det også om du vil. Da har vi vært ute en tur. Jeg puttet Vesla i sjalet og tuslet på posten og butikken. Herlige frøkna sovnet i sjalet og sov i 30 minutter. Våknet mens jeg holdt på å lage meg "frukt"salat - jordbær og gul vannmelon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #1577 Del Skrevet 19. juli 2010 Det er så koselig å sitte i sofan og høre på vesla prate for seg selv der hun ligger under babygymmen på gulvet. Spise bøker og rulle fra rygg til mage, og kanskje tilbake er virkelig det store for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 19. juli 2010 #1578 Del Skrevet 19. juli 2010 Så herlig! Her er det full rulle med en som kaver og kravler overalt, og som øver på å få til å reise seg. Jeg sier jatakk til oppskrifter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #1579 Del Skrevet 19. juli 2010 Så herlig med en som øver på å reise seg. Lurer på når Vesla her begynner med det. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 19. juli 2010 #1580 Del Skrevet 19. juli 2010 Hun begynner nok før G, tenker jeg. Hun som sitter fint allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå