Gå til innhold

Voyager

Nótt

Anbefalte innlegg

Søta! :hjerte: G var ikke så sterk på den tiden. Han satt som en liten potetsekk i tripp trappen de første ukene, men plutselig hadde han full kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er forresten ferdig med onbagen min. Nerdebilder kommer senere, ble ferdig i går kveld egentlig, men måtte gjøre om knappene så nå er den ferdig. Og jeg er superfornøyd. Men jeg vurderer å sy en til som er mindre til sånne korte turer. :fnise: Mannen kommer til å bli superoppgitt, men det er min hobby - håndarbeid. En liten veske vil ikke innebære så mye jobb som den store, for den vil ikke få sidelommer, kun hovedrom og lommer foran og bak. Må tenke litt på hvilke farger og stoffer den skal ha - skal bruke noe av det jeg har liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søta! :hjerte: G var ikke så sterk på den tiden. Han satt som en liten potetsekk i tripp trappen de første ukene, men plutselig hadde han full kontroll.

Hun er supersterk, litt skummelt egentlig. Hun står pinnerett, og om hun får stå på gulvet inntil beina mine så slipper hun hendene mine og står alene kun støttet av beina mine. Vi har begynt å bruke barnestolen vi har til henne når vi spiser, og hun elsker å sitte i den. Det gjør også at vi får matro, vil ikke bruke den mer enn vi må for øyeblikket, men vi har innsett at det er på tide å begynne. Hun elsker å sitte i stolen sin stråler over hele ansiktet når vi setter henne der. Veslejenta vår. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun klar, så er hun klar. Noen er jo tidlig ute motorisk. G har vært mer på pratingen. De er jo så forskjellige. Forresten. Vil du ha woodland, så legges den ut klokka 10 CST. mener det er klokka 17.00. Jeg sikler på coastal sunset og woodland, og vil ha hvertfall en av de på bulky gaia. Den andre heller jeg mot enten Aran BFL eller gaia organic merino worsted.

Endret av Saeria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun klar, så er hun klar. Noen er jo tidlig ute motorisk. G har vært mer på pratingen. De er jo så forskjellige. Forresten. Vil du ha woodland, så legges den ut klokka 10 CST. mener det er klokka 17.00. Jeg sikler på coastal sunset og woodland, og vil ha hvertfall en av de på bulky gaia. Den andre heller jeg mot enten Aran BFL eller gaia organic merino worsted.

På coopen??

Ja hun er klar, men hun prater masse også. Og i går var det helt tydelig at hun "ropte" på meg mens jeg sydde. Husker ikke helt hva det var hun sa, men Manne var også enig med meg i at hun ropte på mamma. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, der ja. det ligger spreadsheet ute som fylles ut når det åpnes klokka fem. Så det er greit å ite hva en vil ha, og på hvilken base, så går utfyllingen som en lek! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg se på farger og sånt nå. Spør om det er noe jeg lurer på altså, for jeg er helt grøn på dette punktet. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du må bare spørre. fargene ligger ute på open coop siden. Du ser de i første innlegg. Det er mange fine. Crocus f.eks. Den får jeg allerede noe strikket opp i. Jeg likte den første fargen også. Gwion. Minner om Dashing dachs sin Levi rabbit, og DD er bortimot UMULIG å få tak i. Det selges mikroskopiske mengder av gangen.

Turning leaves er også fin, men jeg syntes ikke den ble så fin strikket opp. Den ble litt...ehh...syrlig i uttrykket på en måte...Her beskriver man farger med smaksvarianter, vettu. :ler:

Endret av Saeria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er farlig - har lyst på så mange av de...... Hva er det minste antall du bestiller??? Og hva gjør du med trim? Hvor mye pleier du å betale? Vet jeg kan regne ut selv, men kan jo ikke det med fees og sånt. Takk for svar. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du må bare spørre. fargene ligger ute på open coop siden. Du ser de i første innlegg. Det er mange fine. Crocus f.eks. Den får jeg allerede noe strikket opp i. Jeg likte den første fargen også. Gwion. Minner om Dashing dachs sin Levi rabbit, og DD er bortimot UMULIG å få tak i. Det selges mikroskopiske mengder av gangen.

Turning leaves er også fin, men jeg syntes ikke den ble så fin strikket opp. Den ble litt...ehh...syrlig i uttrykket på en måte...Her beskriver man farger med smaksvarianter, vettu. :ler:

Skal vi se jeg liker: Turning leaves, Tristan & Isolde, Crocus og Woodland. Lurte litt på Yggdrasil også, men den har for mye lysblå i seg fant jeg ut. Crocus SKAL jeg ha, men så var det de andre da...:sukk: Så vanskelige valg.... :fnise:

Nå bøtter det ned her ute, glad jeg ikke er ute nå, men håper virkelig det gir seg for planen er en tur ut senere i dag. Om det ikke gir seg går jeg ikke ut altså. Hverken med bæretøy eller vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Turning leaves som er linket til i coopen og den som viser et oppstrikket bilde av på mosaic moon sine sider er forskjellig i fargene.

Hva er forskjellen på garntypene - finner ikke ut av det på sidene til mosaic moon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se om jeg får til å svare. Max antall skeins er 8 på snuten. det åpnes for trim coop om ikke så lenge, så da kan du få matchende trim farget. Jeg har sendt mitt MM garn til en strikker, og hun farger opp matchende trim selv.

Co-op fee er vel $2. I tillegg må man betale en avgift til paypal. Her finner du ut av hvor mye du må sende: http://www.rolbe.com/paypal.htm

Hver skein er $19 ca. Du trenger to til en longie, 4 til et sett, sånn generelt sett.

Grunnen til at det er litt ulik farge på bildene er vel både pga. dataen og at bildene er tatt med ulikt kamera, såvel som at fargene blir litt annerledes på de ulike basene. de bildene jeg har sett (på ravelry, mener jeg)var ikke så fine som garnet er ustrikket. Er enig i at yggdrasil har mye blått. Jeg likte den først, men så innså jeg at woodland var mye finere. :fnise:

Til en kryper er det Mountain meadow som er mest slitesterk og piller minst. Jeg venter på tøy i dette garnet også. Jeg venter på tøy Ellers er også cestari og BFL gode valg. Bulky gaia er det mykeste og tykkeste. Manges favoritt, og supert til overdeler for en som enda ikke går, eller om man passer på å barbere plaggene, for denne piller lett. Uruguay aner jeg ikke noe om.

Til babytøy ville jeg varlgt fra worsted, aran eller bulky. Roving er jo fiber, uspunnet, og sport og sock er for grovt til babytøy egentlig. Vi har tøy som er strikket i worsted weight. jeg har også garn liggende i worsted, og det er mykt og godt. Worsted er til pinner på 4,5-5 mm tykkelse ca. er det som står på mitt MM som ligger i skålen og venter på to nøstevenner til. Så skal Fragaria få og strikke.

Håper du ble noe klokere.

Forresten...vil du ha knapper, billige og fine, og til og med custom made, så er TessaAnn på etsy kjempeflink! Jeg har kjøpt knapper av henne til flere strikkeprosjekter. hun er kjempehyggelig og grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for fint svar - da ble jeg faktisk ganske så mye klokere. Hvordan er det å få garnet gjennom tollen uten tolltull??? Klarte det med Pixiedust, men er så redd for alt det tullet ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva tror du om garn i Worsted Gaia og evt bulky gaia??? Hvordan er de i mykhet - er opptatt av at det skal være mykt. Ser du skrev at bulky er mykt, men tenker på worsted.

_____________________________________________________________________________________________

Vesla har sovet i 2 1/2 time i dag og sitter nå tett inntil meg i sofan og smiler og prater. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes worsted er mykt. Bulky er det mykeste og mest fluffy. Det er et tjukt garn, derav den korte yardagen. Dessuten er det jo et godt alternativ for aktive krypere.

Jeg kommer til å kjøre en bulky, og en aran eller worsted. Synes worsted fra MM er bra, jeg. Aran har jeg ingen erfaringe med, men all logikk tilsier at den ligger mellom bulky og worsted også i mykhet, ikke bare i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes worsted er mykt. Bulky er det mykeste og mest fluffy. Det er et tjukt garn, derav den korte yardagen. Dessuten er det jo et godt alternativ for aktive krypere.

Jeg kommer til å kjøre en bulky, og en aran eller worsted. Synes worsted fra MM er bra, jeg. Aran har jeg ingen erfaringe med, men all logikk tilsier at den ligger mellom bulky og worsted også i mykhet, ikke bare i vekt.

Tror jeg må tenke litt til.

Det ser ut til at det er halv sju norsk tid det åpner. CST er kun 4.22 nå.

Så greit bedre tid å tenke på. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...