Gå til innhold

Voyager

Nótt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For en busstur! :hakeslepp:

Bra at vesla lå i sjalet!

God bedring med ankel og håndledd :klem:

Ja litt av en busstur, var ganske så rystet etterpå for å si det sånn. Og jeg var veldig glad vesla satt der hun satt.

Takk, det går stadig bedre, håper jeg er helt bra til i morgen - for da er det utdrikkningslag hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, godt det gikk såpass bra som det gjorde :klem:

Er akkurat det jeg tenker også. Det kunne jo ha gått mye verre.

Uff, så ekkelt! Godt det gikk bra, og at mannen beordrer ro og hvile på mor! :klemmer:

Det var skikkelig ekkelt, grøsser bare ved tanken på hvor ille det faktisk kunne ha gått.

I dag er det faktisk håndleddet jeg merker mest i den mørbankede kroppen min. Det er litt stivt, anklene er heldigvis nesten helt fine igjen. Og godt er det for dagen i dag skal tilbringes med mye gåing da jeg skal i utdrikkningslag som skal bevege seg mye. Og dvs at Mannen og Vesla skal være alene sammen i hele dag. Kjenner at jeg gruer meg litt, men har blitt lovt oppdateringer med bilder i løpet av dagen.

Og så venter vi spent på hva som "skjer" med søstra mi i dag. For i morgen skal egentlig hun og mamma reise til Russland med 3 av mammas venner. Legen er ikke særlig begeistret for at hun skal reise dit, den mener at det vil bli for mye stress for en kropp som ikke er helt frisk. Så i dag skal søstra mi bestemme seg for om hun skal reise eller ei, blir hun hjemme så får vi husgjest i nesten 14 dager. Er spent på utfallet her altså, for mamma vil ha henne med seg - hun ser ikke at det kanskje ikke er det lureste - og jeg er litt redd for at søster kan bli overtalt til å reise. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, håper søsteren din innser at det ikke er så lurt å reise! Skjønner jo godt at hun vil, men en kropp som kommer seg etter en nyrebekkenbetennelse er en kropp som ikke har det bra! Og særlig ikke med de komplikasjonene hun har hatt... Selv om det blir vel styr for dere også å ha gjest i to uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff for en busstur :klemmer: Utrolig flaks at du hadde Vesla i bæresjalet! Håper kroppen føler seg bedre nå.

Har dere hatt en god helg? Hvordan ble det med søsteren din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en fin helg, og nå er søstra mi hos oss i ca 10 dager. Så her er det fullt hus og stormende jubel... :fnise:

Kroppen bærer fortsatt litt preg av bussturen, men den er mye bedre enn den var - heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg en stille stund for meg selv, både vesla og søstra mi sover og Mannen er på jobb. Så jeg sitter med en god kopp te, kg og tv'n. Og bare koser meg. Jeg har faktisk ikke hatt et sekund for meg selv siden lørdag (om man ser bort i fra turer på toalettet). Og dette nyter jeg. :sjarmor: Sender mail med Mannen daglig og i dag spurte han meg hvordan det er å være to-barnsmor. :fnise: Men på en måte så er det akkurat det jeg er for øyeblikket, mamma til to - en tenåring og en baby. Litt rart er det, for jeg har jo det fulle og hele ansvaret om det skulle skje noe med en eller begge to.

I går var jeg og vesla og besøkte en tidligere kollega og hennes sønn som ble født 13 uker før tiden. I praksis vil det si at han er like gammel som vesla, mens i teorien er han kun 1 måned. Og hun viste meg bilder fra de første ukene på sykehuset. Jeg fikk helt vondt inni meg av å se de bildene for han var så liten og det var så usikkert om han ville overleve. Og nå sitter hun med en liten gutt på 4 måneder. :hjerte: Han var bare helt herlig, også så liten.

Mens vi var der tenkte jeg hele tiden på søstra mi om hun hadde det bra, så jeg skjønner litt hvordan det er å være tobarns-mamma nå tror jeg.

Om noen timer skal vesla og jeg på yoga, og jeg skal innrømme at jeg håper det forblir litt overskyet i dag rett og slett fordi vesla ble litt solbrent i går. Og det enda jeg smurte henne. Fikk skikkelig dårlig samvittighet for jeg vet hvor vondt det er å være solbrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Vesla våken og vi koser oss bare vi to, men snart skal vi vekke søstra mi. Hun må vekkes for å få i seg frokost og medisiner. Ja det merkes at jeg har ansvar for en til. Merkelig det der siden hun er så stor og klarer seg stort sett på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen kunne vært så mye bedre enn den ble. Den begynte jo helt fantastisk, og var det inntil jeg var ferdig på yoga'n. Ringte søstra mi for å si at vi var på vei hjem, og jeg kom til en jente som bare gråt og gråt. Hun hadde fått telefon fra kennelen, den ene hunden deres hadde dødd hos veterinæren. Den hadde hatt et krampeanfall og de hadde tatt den med til veterinæren for å sjekke dette og der hadde det bare blitt verre. Det hele endte med at den døde. Så da jeg kom hjem måtte jeg ta en del telefoner for å ordne opp i ting. Så nå er min lille søster hjemme i huset til mamma og hun, med den andre hunden. Det var slik hun ønsket å gjøre det selv. Jeg er nemlig allergisk mot hundene og ikke kan vi ha hund i leiligheten så her kunne den ikke være, og hun ville ikke at den skulle være alene på kennelen. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

På tross av triste nyheter har jeg klart å være litt effektiv i dag:

- yoga

- legge sammen tørt tøy (bleier)

- vaske en maskin med bleier

- henge opp bleiene

- vaske to maskiner med sjal

- henge opp de to sjalene

- i tillegg har jeg tatt meg av en trist lillesøster og ringt rundt og ordnet ting for henne

- tatt meg av vesla

Føler meg litt flink når jeg setter det opp slik. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært flinkere enn meg, for jeg har hatt menssmerter fra h de siste dagene. Orker ikke bruke tøy alene når det er som verst, men denne gangen har det vært ekstremt. har pløyd gjennom de nest største OB, og den største på 1 time!

Ryggen har vært skitvond, på samme måten da jeg hadde noen av de verre riene, bare at her var det konstant. Og smertestillende? de funket ikke. Håper på at det er siste gang jeg har en sånn syklus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ekkelt når det står på slik. Jeg venter nå fortsatt på mensen jeg - er spent på når den kommer. Særlig med tanke på at jeg ammer såpass lite som jeg gjør. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg gikk det vel rundt 4 mnd. så var den der. Dette var fjerde gangen siden da, og det kom som et sjokk at det skulle være så kraftig nå. Det har ikke vært sånn før. Ikke noe stas med veldig vondt og en aktiv gutt å passe på. Heldigvis har jeg lagt meg med han hver dag, så jeg fikk litt fred og søvn. Har jo ikke sovet så godt om natta...

men, men...er mye bedre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...