Gå til innhold

Voyager

Fremhevede innlegg

Skrevet

G bæres hver dag, og veldig, veldig mye i starten. Han er ikke avhengig av meg. Men det er klart at mamma er nærest de første månedene, om ikke lenger når det er snakk om fullammere/ammere.

Sånn er det bare, og det er naturlig. Pappa og andre får en større rolle etterhvert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig det der..

:klemmer:

Det er ikke bare lett nei.

Vel, forskningen viser jo at barn som blir båret mye, utvikler seg til å bli trygge og selvstendige småtroll. Det å gi barnet en trygg base og nærheten og omsorgen bæringen gir (for ikke å snakke om den gode kjernetreningen), er ikke å skjemme bort, men å gjøre trygt og selvstendig.

"Barna i Afrika" er sjelden å finne rundt mammas skjørt langt ut i tenårene, er de vel? ;)

Nei det gjør de sjelden - det er sant.

G bæres hver dag, og veldig, veldig mye i starten. Han er ikke avhengig av meg. Men det er klart at mamma er nærest de første månedene, om ikke lenger når det er snakk om fullammere/ammere.

Sånn er det bare, og det er naturlig. Pappa og andre får en større rolle etterhvert.

De får en rolle etterhvert ja.

Følte meg litt "uglesett" i går hos familien da jeg sa at jeg bare Vesla for å få gjort ting hjemme - ellers hadde jeg blitt gal. Da lo tanta mi og sa at det ikke var rart at hun var mammadalt. :sukk: Hun trenger det jo, er bare derfor jeg gjør det. Bærer faktisk mye mindre nå enn bare for en måned siden.

Denne uka blir det mye bæring for jeg gidder ikke å dra med meg vogna om jeg ikke må. I dag skal vi på massasjekurs og besøke Kara W - da er det veldig enkelt å bære så bæring it is. :fnise:

Skrevet

Det er nok mange som ikke vet mye om bæring og synes det er "fremmed og rart", men jeg synes de kan spare seg for slike kommentarer! Jeg blir også lei meg hvis folk ler av meg og sier jeg er hønemor. Og for å si det sånn, C har ikke blitt båret særlig mye (bortsett fra i armene våre da), og hun er mammadalt deluxe.

Angående sosialisering, så synes jeg ikke dere skal bekymre dere over det nå. Klart en liten 4 måneder gammel jente synes en aktiv ettåring er slitsom! Dette kommer etter hvert, det. Ikke vær bekymret! :klemmer:

Skrevet

Om de er avhengig av mamma den første tiden, er det virkelig så galt? De har bodd i mammas mage i 9 måneder. Den første stemmen de hørte og kjente igjen, var mammas. De kjenner hennes hjerteslag, hennes duft. Hun er tryggheten og kjærligheten selv.

De oppdager fort nok at andre er ok. Som regel pappaen først, og siden andre. Å la de oppdage verden i sitt tempo, vel vitende om at mamma er der når det blir for slitsomt, eller skummelt, er bare bra.

Og, ja. Folk kunne spart seg for å slenge med leppa. Særlig til førstegangs, for vi er faktisk alle følsomme når det gjelder ungene våre, og da finnes det ikke morsomt når noe ler av en! :sur:

Skrevet

Harlekin og Saeria: takk for støtten. Jeg pleier ikke å ta meg så nær av det, men blir litt opppgitt når de snakker uten egentlig å vite hva det dreier seg om.

I dag har jeg bæremisjonert på babymassasjekurset. :lol: Hadde med meg en ergo som jeg hadde lånt og skulle sende tilbake. De to mammane fikk prøve ergon både på mage og rygg med barnet i, instruktøren fikk også prøve den på magen med en dukke i. Og alle var de enige om at den var veldig behagelig på både mage og rygg. :sjarmor:

Skrevet

Flinke misjonæren! Hvordan gikk det med didyen? For lang? For varm? Passe? Jeg får til omsluttet ryggkryss med 4,2 meter, så jeg kommer til å selge didyen etterhvert.

Skrevet

Enig med Harlekin om at mange ikke vet mye om bæring.

Jeg visste pent lite før jeg begynte å lese her på KG, nå skjønner jeg godt hvorfor dere blant annet velger å bære. Bra for barnet, og praktisk. Så gjett om jeg har lyst til å bære ;)

Skrevet

Flinke misjonæren! Hvordan gikk det med didyen? For lang? For varm? Passe? Jeg får til omsluttet ryggkryss med 4,2 meter, så jeg kommer til å selge didyen etterhvert.

Jeg har ikke fått prøvd didyen noe mer, så om du vil ha den tilbake si i fra. Nå har jeg ikke prøvd den på rygg, som var planen, men til magebæring er den for lang. Der passer det jeg har sydd selv helt ypperlig. :)

Enig med Harlekin om at mange ikke vet mye om bæring.

Jeg visste pent lite før jeg begynte å lese her på KG, nå skjønner jeg godt hvorfor dere blant annet velger å bære. Bra for barnet, og praktisk. Så gjett om jeg har lyst til å bære ;)

Det er bare helt herlig å bære for å si det sånn, jeg elsker det. Noe av det beste er vel faktisk nyfødtbæring tror jeg. :hjerte:

Skrevet

Hvis det blir et barn til hos oss, så skal i hvert fall jeg bære! :Nikke: Det er jeg fast bestemt på.

Skrevet

Hvis det blir et barn til hos oss, så skal i hvert fall jeg bære! :Nikke: Det er jeg fast bestemt på.

Jeg skal også bære det neste barnet om vi får et til. :fnise: Har ikke veldig lyst til å kvitte meg med det elastiske sjalet mitt eller bittebroren min. :hjerte:

Skrevet

Det er bare helt herlig å bære for å si det sånn, jeg elsker det. Noe av det beste er vel faktisk nyfødtbæring tror jeg. :hjerte:

Gleder meg :rødme:

Skrevet

Nå tror jeg snart jeg skal finne senga, det ble sent i går og tidlig opp i dag. Og jeg skal tidlig opp i morgen også.

Skrevet (endret)

Håper du har hatt en god natt. :klem:

Endret av loffen
Skrevet

Nok en god natt :) Og vi har gjort mye i dag... vært hos fysio'n, møtt noen fra jobben og overlevert et par papirer, gått en liten tur, trent med mamma'r fra bydelen, handlet litt, spist lunsj. Og oppi alt sammen fikk jeg vite at søstra mi er på vei til sykehuset med nyrebekkenbetennelse, og ikke klarer å holde på medisinene. :(

Skrevet

Takk jenter. Har snakket med mamma og søstra mi ligger nå på overvåkning for de mistenker hjernehinnebetennelse. :sukk: Mamma mente at det ikke var det, pga at søstra mi hadde spent seg slik at hun fikk hodepine og vondt i nakken. Men jeg synes det er bra at de vil holde henne under oppsyn, og være sikre på at de behandler henne riktig.

Skrevet

Ja, det er nok lurt at de tar vare på henne der, slik at de har oppsyn med henne. Håper hun blir bra fort. :klem:

Skrevet (endret)

Veldig bra at hun blir passet på!

Får ikke håpe det er hjernehinnebetennelse :(

Jeg hadde smittsom hjernehinnebetennelse da jeg var rundt 2, har fått høre mye om det i ettertid, og det er nok ikke noe særlig å få :riste:

God bedring til din søster! :klem:

Endret av Minttu

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...