Minttu Skrevet 23. mai 2010 #1121 Skrevet 23. mai 2010 (endret) Det spørs akkurat hvordan det er og hva som er med liksom, noe ordentlig og ikke for mye slik. noe slik her f.eks kan gå ann synes jeg. Delte den jeg Endret 23. mai 2010 av Minttu
Nótt Skrevet 23. mai 2010 Forfatter #1122 Skrevet 23. mai 2010 Den var ikke så ille, men kjenner at jeg fortsatt er litt skeptisk til kruseduller.
Minttu Skrevet 23. mai 2010 #1123 Skrevet 23. mai 2010 Den der synes jeg er fin, men så er det kjære sin da Men man må ikke like alt når det gjelder tatoveringer, jeg tror jeg fant ut at jeg er veldig kresen når det kommer til tatoveringer, da jeg skulle finne ut hva jeg skulle ha Like så greit det, så man ikke putter masse rart på kroppen
Auri Skrevet 23. mai 2010 #1124 Skrevet 23. mai 2010 Den der så ut som om det var en ankh, skulle gjerne sett hele bildet! Skal ha en ankh-tatovering selv, men synes det er vanskelig å finne fine bilder av det...
Nótt Skrevet 24. mai 2010 Forfatter #1125 Skrevet 24. mai 2010 Jeg er også veldig kresen når det gjelder tatoveringer, den første tatoveringen jeg tok brukt jeg lang tid på å finne motivet til. Og jeg har noe som garantert ingen hadde før jeg tok den, om noen har det nå aner jeg ikke. Men jeg er veldig for individuelle motiver, og ikke ha noe som alle andre har.
Minttu Skrevet 24. mai 2010 #1126 Skrevet 24. mai 2010 (endret) Ashelia, kan sende deg hele bildet Kunne ha lagt ut hele her så klart, men syns det er like greit å ikke gjøre det. Og det var bare for å vise litt krussedull Enig med deg Nótt. Og det må være litt mening bak det jeg putter på meg, gidder ikke ta noe bare for å ta. Nå er det jo så klart mange som har stjerner, men jeg har plassert mine sånn ca som stjernetegnet mitt er i himmelen Endret 24. mai 2010 av Minttu
Saeria Skrevet 24. mai 2010 #1127 Skrevet 24. mai 2010 Se her, vennen: http://www.banyantreediapers.com/gallery.htm Sendes fra junaiten i morgen.
Minttu Skrevet 24. mai 2010 #1128 Skrevet 24. mai 2010 Se her, vennen: http://www.banyantreediapers.com/gallery.htm Sendes fra junaiten i morgen. Så fin!
Nótt Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #1131 Skrevet 25. mai 2010 Se her, vennen: http://www.banyantreediapers.com/gallery.htm Sendes fra junaiten i morgen. Gleder meg til å få den i hus allerede. Så utrolig fin!!! Jeg har hatt en veldig fin helg, vet ikke om Vesla er helt enig med meg da. Lørdag hadde vi en hjemmedag og det var deilig. Søndag var vi hos svigers en tur og Vesla gjorde stort sett ikke annet enn å gråte. Var hun hos noen andre enn meg var det stor skjelve leppe, tårer og skikkelig sår gråt. Svigermor og jeg gikk en tur med henne etter at hun hadde spist og det var en som hylte som en stukken gris i vogna. Etter ca 10 minutter med dette kapitulerte jeg og tok på meg manduca'n vi låner og puttet henne oppi. I løpet av 5 minutter så sov hun. Helt utslitt stakkar. Så da trillet svigermor på en tom vogn, mens jeg bar vesla. Svigermor var ikke mindre stolt av den grunn, men begynte å snakke om at jeg ikke måtte bære for mye slik at frøkna ble for vandt til det. I går var vi hos et vennepar av meg og spiste persisk middag. Selv Mannen som er supersær når det gjelder mat synes det var veldig godt - han kunne ha spist mye mer enn det han gjorde, men følte at han måtte beherske seg. Og Vesla var i strålende humør og form, utrolig deilig. Hun råflørtet med pappa'n i huset og viste seg fra sin beste side. Venneparet var overrasket over hvor våken og sterk hun er, de mente at hun ikke er 3 måneder, men 6 måneder gammel utviklingsmessig. De vet litt hva de snakker om da de har to barn selv. Vi tok kveldsstellet hos dem for å slippe en hylekonsert og det var lurt. Og på vei hjem puttet jeg henne i sjalet, mens Mannen trillet vogna. Og hun sovnet i sjalet og sov til vi kom hjem, da fant hun ut at det var på tide med litt mer mat. Og jeg har funnet ut at formsydd er det beste på natten, i går kveld var det Mannen som tok på nattbeie og han liker ikke formsydd. Og da hun våknet i 4-tida hadde hun en liten våtflekk på siden - altså en liten lekkasje. Det har jeg ikke opplevd med de formsydde etter at vi begynte med de. Mannen mener at han ikke fikk satt på bleia godt nok da. I dag skal vi på barselsgruppe om et par timer, men før det skal jeg henge opp bleievasken på verandaen og prøve å få sydd ferdig onbagen som jeg holder på med. Gleder meg til å bli ferdig med den og se om den funker.
Saeria Skrevet 25. mai 2010 #1132 Skrevet 25. mai 2010 Ja, de uinvidde snakker ofte om at man må ikke bære for mye. TRO meg, det kommer en tid der de små heller vil leke på gulvet. For ikke å snakke om at bæring hjelper på å trygge barnet, slik at det synes det er helt ok å sove andre steder også... Nei, man kan ikke skjemme bort med, eller tilvenne et spedbarn til, for mye nærhet og omsorg. Bæring er bare best!
Frk edderkopp Skrevet 25. mai 2010 #1133 Skrevet 25. mai 2010 Trodde sjalet skulle være perfekt for meg, men eg synes ikkje det fungerte så godt. Vetlo mi og er utrulig sterk ho løfter hodet og snur seg både fra mage til rygg og omvendt. Ho har også et veldig bra gripetak både i oss og rangla.
Nótt Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #1134 Skrevet 25. mai 2010 Er ikke alle sjal passer for. Nå vet ikke jeg hvordan sjal du har og hvordan du har prøvd å knyte det da så da kan jeg ikke foreslå endringer. Barselsgruppen i dag var veldig koselig, vi er totalt 4 stykker, men i dag var vi tre en kort stund også to til slutt. Vi spiste god lunsj og pratet masse - skal innrømme at det er deilig å ha noen å prate babyprat og fødselsprat med. Men Vesla har sovet minimalt i dag, sove noe annet sted enn på mamma har ikke funket i dag. Dermed har jeg ikke fått gjort så mye som ønsket, men det går seg til. Vi har prøvd grøt i dag...vi er tidlig ute det vet jeg, MEN hun har vist stor interesse for min mat i det siste så vi prøvde. Og det gikk over all forventning, hun spiste med stor lyst. Nå gikk det nesten like mye ut som inn, men det virket som om hun synes det var godt. Så nå håper vi at hun vil sove hele natten igjen, for det har hun ikke gjort den siste uken. Og jeg har fått sydd ferdig Onbagen - actionpics kommer senere, må få tatt bilder av den på meg først.
Harlekin Skrevet 25. mai 2010 #1135 Skrevet 25. mai 2010 Høres ut som Vesla er tidlig ute Både motorisk sett og matmessig sett, mener jeg. Håper dere får lettere innføring i fast føde enn vi gjorde. Vi begynte litt før 5 måneder, og vi styrer vel fremdeles på ... ved 11 måneder. Hehe, det er en typisk "forrige generasjon"-tanke, dette med å ikke skjemme bort spedbarn. Men, vi er jo alle barn av vår tid. Min mor kan ikke skjønner hvorfor jeg har behov for babycall, for det brukte aldri hun og pappa.
Nótt Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #1136 Skrevet 25. mai 2010 Jeg tror også av Vesla er tidlig ute, prøver å ikke høres ut som en mor som roser ungen sin opp i skyene, men se litt rasjonelt på det. Og jeg føler at hun er tidlig ute med mye. Jeg lurer på om jeg har fortalt dere at hun har begynt å trekke beina inn under seg og heve rompa når hun ligger på magen og blir frustrert. Så nå må hun bare finne ut at hun kan spenne i fra med armene så hun kan løfte overkroppen. Er spent på når det skjer for å si det sånn. Nå i kveld har jeg plantet ut to forskjellige typer tomater, chili, basilikum og tomater. Gleder meg til å høste og spise egengrodde tomater og jordbær. Chilien skal bli gave til en kollega av Mannen, for han er superglad i sterk mat. Actionbilder av veska kommer etterhvert, men det ble ikke til at jeg tok noen i dag.
Auri Skrevet 25. mai 2010 #1137 Skrevet 25. mai 2010 Hei vennen, T&S som vi skal sove hos har arrangert noe greier hos de på lødagskvelden med middag og endel venner, så vi bør nesten være der på lørdags kvelden Men kan ikke du sende meg en PM med når dere reiser til moren din på lørdagen? Jeg vil veldig gjerne kjøre med dere da og da er det greit for meg å kunne planlegge litt når jeg må stå opp og sånt.
Nótt Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #1138 Skrevet 26. mai 2010 Sender deg en pm eller sms når jeg vet når vi skal til mamma på lørdagen.
Nótt Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #1139 Skrevet 26. mai 2010 (endret) Bilder av onbagen jeg har sydd: Slik ser den ut hengende fra en henger.... Fra siden, ganske full av ting Forfra Innvendig - ganske rotete I bruk, forfra - stroppen går over ryggen til vesla uten å gnage eller presse på ryggen hennes. Fra siden, sjalet og bagen er laget av samme stoffet, men sjalet er farget lilla. Hva synes dere??? Endret 26. mai 2010 av Nótt
Gjest lucy d-.-b Skrevet 26. mai 2010 #1140 Skrevet 26. mai 2010 Kjempefin! Fy søren for en jobb du har gjort :) 2in1 Kjenner jeg har så utrolig lyst til å se vesla Også har jeg en liten gave til deg mamma, men jeg har ikke fått sendt den avgårde fordi jeg er så fryktelig treig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå