Gå til innhold

Voyager

Nótt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dagen i dag har gått på et vis med en sinnsykt sliten jente, tror Sverige-turen i går tok mer på henne enn vi trodde - selvom hun sov i bilen både til og fra og i sjalet på magen min. Nå sover hun heldigvis i vuggen sin og vi sitter på hver vår pc. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det gikk fint, og at hun koser seg inntil mammaen sin! :hjerte:

Hun koser seg veldig i sjalet, men må protestere litt innimellom da. :fnise:

I dag har vi sett noe nytt: jeg har hatt på meg en genser med litt dyp utringning - ikke ammetopp. Og vesla har sittet og stirret på puppene mine, dratt ned genseren og tatt på puppene. Super fasinert av dem :lol: Pupper er virkelig interessant altså. Mannen satt og råflirte av henne. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt lettere satt ut kan man si, når hun gjentok det flere ganger. Men sånn går det kanskje når hun kun får pupp som kos. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgen skal vi på barselsgruppe for første gang. Er spent på om det er noen der som jeg vil "klikke" med. Hadde vært fint å bli kjent med noen i nærmiljøet som har en liten en også, men jeg skal innrømme at jeg ikke har de største forhåpningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du treffer noen. Barselgruppa vår er en vits. Jeg er eneste førstegangsmor, og de andre tre er mennesker jeg ikke har en tøddel til felles med.

Kanskje jeg er sær?:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du treffer noen. Barselgruppa vår er en vits. Jeg er eneste førstegangsmor, og de andre tre er mennesker jeg ikke har en tøddel til felles med.

Kanskje jeg er sær?:sjenert:

Nei du er ikke sær. Er litt redd for at det kan bli sånn for meg også. Enten det eller at jeg kommer på gruppe med folk som snakker særdeles dårlig norsk - det er jo en mulighet siden navnet mitt absolutt ikke er norskt. :sukk: Er du sær så er jeg det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da konkluderer jeg med at det ikke er oss, men dem! ;)

Det synes jeg er en veldig god konklusjon.

Nå sitter jeg i stua og spiser frokost og ser ut på drittværet som er ute. Jeg er litt etter skjema i dag, men det gjør ingenting for vesla sover ennå og vi skal ikke gå før om en time. DET er vel omtrent eneste fordelen med å ha helsestasjonen to minutter unna, jeg trenger ikke å stresse. Skal innrømme at beslutningen min om å ha vesla i bæresjalet er helt ypperlig på en dag som i dag, når regnet pøser ned. For da slipper jeg å bli våt av å trile vogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg hjemme igjen og både regn og snø har gitt seg - heldigvis. Men det er kjølig i lufta da, så dette blir nok ingen supervarm dag.

Vesla sover nå søtt i senga si på rommet sitt. Det er første gang hun sover der inne, men jeg fikk henne over i senga fra bæresjalet uten å vekke henne og det er deilig.

Barselsgruppen var grei, vi var 4 stykker. 3 av oss er førstegangsforeldre og en har en datter på 3 fra før. 2 norske og 2 utenlandske, men alle snakker godt norsk for alle er vokst opp i Norge. MEN vesla er eldst, hun blir 3 måneder (13 uker), mens de andre der var 7 og 9 uker gamle. Det har faktisk en del å si merker jeg, så sånn sett er jeg litt skuffet over at de ikke har avpasset alderen på barna mer. Men jeg skal nå gi gruppa en sjanse for å se hvordan det er.

Og så fikk jeg snakket om både bæresjal og tøybleier. Vi er de eneste av de 4 som bruker tøybleier så det var nytt for alle der. Litt moro å faktisk ha en fin tøybleie på da ja. Og jeg var den eneste som møtte opp uten vogn, skal si det var deilig å slippe den vognbagen. Var en til på gruppa som bærer, og hun har en Ergo sele. Men tror jeg skal få til MeiTai før neste gruppesamling så jeg kan vise hvor bra det er også. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meitai får du til! Ingen problem. Du vil nok merke at aldersforskjellen på de i gruppa blir mindre etterhvert, selv om det hadde vært greiere med helt jevnaldrende. Slik sett har jo jeg vært heldig. 2 er født den 10. og 2 den 11.

Resten er kræsj da...

Nei, snart skal vi ut og sende avgårde noen bleier. Mannen har en kompis som har blitt pappa, så flere bleier skal til prøvelån i Oslo. Blant annet thirstiesen og fuzzien du fikk låne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meitai får du til! Ingen problem. Du vil nok merke at aldersforskjellen på de i gruppa blir mindre etterhvert, selv om det hadde vært greiere med helt jevnaldrende. Slik sett har jo jeg vært heldig. 2 er født den 10. og 2 den 11.

Resten er kræsj da...

Nei, snart skal vi ut og sende avgårde noen bleier. Mannen har en kompis som har blitt pappa, så flere bleier skal til prøvelån i Oslo. Blant annet thirstiesen og fuzzien du fikk låne.

Aldersforskjellen blir klart mindre etterhvert, men akkurat nå kjente jeg litt på det. Vesla er den eneste som er født i februar av de, mens de andre er marsbarn. Følte hun var veldig stor i forhold til de andre. For hun gjorde sitt beste for å flørte med helsesøsteren, og de andre bare lå på gulvet. :lol: Sånn er det å ha en liten en som er supernysgjerrig og ikke vil ligge noe særlig.

Meitai får jeg til, må bare øve på det. Har ikke tatt meg tid til det, men nå skal jeg gjøre det kjenner jeg. Skal brette opp panelet litt i underkant først, så det ikke blir så langt at det stikker meg i nesa - da går det nok bedre.

Moro å låne bort tøybleier da. Jeg tenkte over det i dagmorges, hadde det ikke vært for at vi får låne et par bleier av deg nå så hadde vi hatt ca 14 bleier som vi kan bruke uten problemer. De i small fungerer litt til, men når de er solgt så MÅ vi faktisk kjøpe flere. Da kan det se ut til at det blir noen flere Happy Heiny bleier. Og så vil jeg jo prøve andre også. BumGenius er greie, men vet ikke om jeg gidder å investere masse i det når det er så masse annet fint på markedet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir moro når du kan kjøpe litt nytt.

De jeg tenker å selge til deg om ikke så lenge er noen muksuter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir moro når jeg kan kjøpe noe nytt ja, men blir nok å kjøpe brukt på TI sine sider. Muksut blir moro å prøve, for de har jeg tenkt litt på.

Da har Mannen og jeg bestemt oss for at vi ikke orker tullet til NAV, dvs stresse med å sende en søknad for å få det sånn som vi tenkte oss i utgangspunktet. Så nå skal jeg begynne å jobbe igjen i oktober, og ta perm uten lønn etter Nyttår. Vi orker bare ikke å stresse med NAV og deres seriøst trege saksbehandling, så da gjorde vi det på den "lette" måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du vært i barselgruppe og gått i regn og snø allerede, mens jeg bare har redd opp senga og drukket kaffe. :fnise:

Jeg kom ikke overens med noen i barselgruppe jeg. Det var bare rare folk! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...