Nótt Skrevet 28. april 2010 Forfatter #741 Del Skrevet 28. april 2010 Men hva hvis det er skikkelig våtbæsj? Tørker man det av og ned i do, og skyller bleia? Vi bruker fleecepapir inni bleiene. Dette papiret tar i mot det verste av bæsjen og kan dumpes rett i do eller i søpla - er nedbrytbart og ikke farlig for miljøet. Da slipper man at bleiene blir helt klinete. Noen ganger så kommer noe av bæsjen ut i bleia, men da er det bare å skylle bleia. Dette går så fint. Bæresjal virker veldig kjekt! Tenker nå at det må jo være bedre å bære nurket rundt, når man skal gjøre litt husarbeid eller ut på ærender. Må da være kjedelig å bare ligge der hele tiden, sikkert morsommere å bli bært rundt Jeg synes bæresjal er helt genialt. Det gjør at jeg får gjort ting i huset når vesla ikke er i god humør og bare vil være på mamma'n sin. Og så er det så kjekt å putte henne i sjalet og stikke på butikken og handle litt. Sjalet er helt ypperlig for korte turer i nærmiljøet. Jeg har også hatt med meg vesla i sjalet til legen og det er en tur som tar en timestid en vei, og innebærer både t-bane og tog. Det gikk det også. Virker jo som om tøybleier er mye bedre for baby og hud, og miljøet. Og at det ikke er så vanskelig når man har kommet inn i hvordan det er Så da føler jeg det er verdt noen forsøk om noen år Tøybleier er ikke vanskelig i det hele tatt synes jeg. Og det som er så fint med det er at man ikke får så mye søppel. Bare tenk på alle turene til søpla som man slipper. Og når barnets hud har det så mye bedre med tøybleier enn med papirbleier er ikke valget så vanskelig synes jeg. Det er jo bare å teste tøybind og kjenne forskjellen selv. ___________________________________________________________________________________________ Nå er Mannen kommet hjem og det er jeg superglad for, siden jeg den siste 1 1/2 - 2 timene før han kom hjem gikk rundt i leiligheten med vesla og vugget og vugget i håp om at hun ville sovne. Det gjorde hun jo, men jeg fikk ikke lov til å sette meg så ble stående og gående og vugge. *sliten* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. april 2010 #742 Del Skrevet 28. april 2010 Er ikke greit med slike dager. Godt de gode er i flertall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 28. april 2010 Forfatter #743 Del Skrevet 28. april 2010 Det hjelper nok ikke på at jeg er blitt sørpe forkjøla heller da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 28. april 2010 #744 Del Skrevet 28. april 2010 Ah, da ble jeg klokere ang.bleier og bæring! Skulle gjerne prøvd, men pga p-pillene har jeg ikke hatt noe på over 2år ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. april 2010 #745 Del Skrevet 28. april 2010 Så kjedelig med forkjølelse. God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 28. april 2010 Forfatter #746 Del Skrevet 28. april 2010 Godt du ble klokere Minttu. I kveld la Mannen vesla rett i vuggen i våken tilstand og etter å ha pludret for seg selv i ca 15 minutter sovnet hun. Det er litt rart for det er første gang at hun har sovnet alene når jeg har vært hjemme, uten å sovne på puppen. Godt å vite at hun kan sovne uten meg, men nok et tegn på at hun begynner å bli større. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 28. april 2010 Forfatter #747 Del Skrevet 28. april 2010 Innlegg i bloggen for de som har tilgang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 29. april 2010 Forfatter #748 Del Skrevet 29. april 2010 (endret) Derfor holder jeg av deg for stillheten mellom oss for dine henders milde kjærtegn og dine øynes stumme angst. Erling Christie Endret 29. april 2010 av Nótt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 29. april 2010 Forfatter #749 Del Skrevet 29. april 2010 Her begynte dagen tidlig. Jeg våknet 0430 av at jeg måtte på do, som tenkt så gjort. Forventet at vesla skulle våkne mens jeg var der, men neida det gjorde hun ikke. Tuslet tilbake i senga, men fikk jeg sove...nei. Jeg lå og hørte på Mannen puste og en nabo som snorket. Jeg vet at det er lytt mellom leilighetene her, men ikke at det var så lytt. I tillegg er jeg pottetett og sliter med å finne en stilling jeg får puste ordentlig i, og så tenkte jeg at vesla våkner sikkert snart. Det resulterte i at når hun våknet kl 0530 hadde jeg ikke sovet siden doturen og var lysvåken. Så etter bleieskift og mat, la jeg vesla i sengen vår hvor hun sovnet, og fortsatt sover. Jeg sto opp og laget meg frokost: varmt rundstykke med skinkeost og gulost og en kopp varm sjokolade. Mens jeg ventet på rundstykket pakket jeg stellebagen til vi skal ut etterpå. Nå har jeg stelt meg ferdig, sitter i stua på laptopen, venter på at vesla skal våkne så jeg kan komme meg ut av joggisen og inn i "vanlige" klær. Vi skal nemlig til fysio'n i dag og jeg skal få treningsprogram til bekkenet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 29. april 2010 Forfatter #750 Del Skrevet 29. april 2010 Nå grynter det i senga mi. Det vel vesla som holder på å våkne. Nå har hun sovet to timer etter maten og da har hun faktisk sovet 10 1/2 time siden vi la henne i gårkveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 29. april 2010 #751 Del Skrevet 29. april 2010 Det er ei med godt sovehjerte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 29. april 2010 #752 Del Skrevet 29. april 2010 Her startet også dagen alt for tidlig. Som deg måtte jeg og på do, og la meg igjen. Da våknet jentungen og ville ha vann. Så hun fikk vann og drakk en slurk. Jeg fant senga igjen. Så gråt hun fordi jeg ikke hadde rullet henne inn i dyna da hun fikk vann. Jeg opp, fikk rullet barn inn i dyne. La meg. Så gråt hun fordi hun ville stå opp, men da var kl 4.45 så det var Da hun sovnet 5 min etterpå. da begynte Mannen og snorke. Og den ene katten MÅTTE ligge på puta mi... Jeg stod opp temmelig tidlig idag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 29. april 2010 Forfatter #753 Del Skrevet 29. april 2010 Hun sover godt når hun først sover dypt nok, men kun på natta da ikke om dagen. Jeg tror nok at hun sover så godt om natten fordi hun sover så lite på dagen, men vi får henne ikke til å sove så mye på dagen. Nå skal vi snart ut å gå, er spent på treningsopplegget jeg får i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 29. april 2010 Forfatter #754 Del Skrevet 29. april 2010 Da har vi vært hos fysio'n og fått øvelser, får kun gjort de der pga at de er i slynge-ting. Veldig greie øvelser, men fy så sliten jeg blir av dem. De går ut på å ta i bruk magemusklene og stabilisere mage, korsrygg og bekken. Gleder meg til neste torsdag allerede. Vesla var super når vi var der, hun sovnet i bæresjalet og sov videre da jeg fikk henne over i vogna. DET er ikke noe vi er vant til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 29. april 2010 Forfatter #755 Del Skrevet 29. april 2010 Nå sitter jeg med en liten en på puppen. Hun sovnet kl 2000, men våknet med et skrik rett før 2100 og roet seg ikke ned. Da var det bare å ta henne opp og tilby pupp. Den tok hun, men det er ikke snakk om å slippe den. Mannen løp akkurat ut døra for å frese ned på IKEA etter lyspære. Vi har nemlig kun et lys i stua og det er selvfølgelig fra IKEA, og i dag gikk pæra. Og i morgen skal han ut med jobben og spise og siden jeg ikke har lappen så måtte han ut nå. Jeg sa at han ikke måtte stresse med det, vi kan jo fint ordne detpå mandag... ergo sitte i mørket i helgen. Det var ikke aktuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 29. april 2010 #756 Del Skrevet 29. april 2010 Søte mannen! Her måtte jeg løfte opp G da han kavet i senga. Det var en rap som måtte ut. I går måtte jeg inn mange ganger for å få rap av han. Til slutt lot jeg han sove på brystet mitt en stund, og det var så kos! Litt tungt siden han er 9 kilo, men KOS! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 29. april 2010 Forfatter #757 Del Skrevet 29. april 2010 Det er kjempekos, særlig siden hun ikke har villet ta puppen noe særlig de siste dagene. Så var dette en bekreftelse på at puppen fortsatt er god og at mamma er best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 29. april 2010 #758 Del Skrevet 29. april 2010 Er greit med slike bekreftelser av og til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 30. april 2010 Forfatter #759 Del Skrevet 30. april 2010 Veldig godt med slike bekreftelser innimellom ja. *blogginnlegg som sier alt i dag* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 30. april 2010 #760 Del Skrevet 30. april 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå