Auri Skrevet 27. april 2010 #721 Del Skrevet 27. april 2010 Av flere grunner... For det første fordi jeg ikke er blant de som får meg til å vaske tøy med blod (eller bæsj, hehe) i fellesvaskeri i blokka. For det andre blør jeg så vannvittig mye at jeg må skift bind 4 ganger om jeg er ute i 2 timer, og jeg føler ikke for å gå rundt med brukte bind i veska... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 27. april 2010 Forfatter #722 Del Skrevet 27. april 2010 Skjønner deg der egentlig. Men så finnes det poser til å oppbevare brukte bind i - samme som man bruker til bleier, men i små størrelser. Og når jeg skifter bind skyller jeg de i kaldt vann i vasken først slik at det ikke er særlig mye blod på de når jeg hiver de i maskinen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. april 2010 #723 Del Skrevet 27. april 2010 She said! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 27. april 2010 Forfatter #724 Del Skrevet 27. april 2010 Så enige vi er i kveld da du. Ikke bare her heller gitt, men på TI også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. april 2010 #725 Del Skrevet 27. april 2010 (endret) Er det, og vi er også skjønt enige om at dere har en flink datter i hus! Endret 27. april 2010 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 27. april 2010 Forfatter #726 Del Skrevet 27. april 2010 Er det, og vi er også skjønt enige om at dere har en flink datter i hus! Jepp det er vi også enige i, og så har dere en flink sønn i hus. Burde vel finne senga straks, men har ingen planer i morgen annet enn å ta det helt med ro her hjemme. Rydde og vaske klær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 27. april 2010 #727 Del Skrevet 27. april 2010 Skjønner deg der egentlig. Men så finnes det poser til å oppbevare brukte bind i - samme som man bruker til bleier, men i små størrelser. Og når jeg skifter bind skyller jeg de i kaldt vann i vasken først slik at det ikke er særlig mye blod på de når jeg hiver de i maskinen. Joa, men bare tanken på å gå rundt med brukte bind i veska gjør meg småkvalm *grøsse* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 27. april 2010 #728 Del Skrevet 27. april 2010 Jeg er også litt gammeldags der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. april 2010 #729 Del Skrevet 27. april 2010 Posen er tett altså. Nei...leggetid her og. Dagen i dag ble plutselig...borte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 28. april 2010 #730 Del Skrevet 28. april 2010 Er som Ashelia litt skeptisk til det med å gå rundt med brukte bleier eller bind i vesken, men lurer veldig på om jeg skal prøve meg på tøybind når den tid kommer igjen. Hvordan er oppsugingsevnen på de? Jeg kan finne på å bruke nattbind om dagen bare for å slippe å måtte bytte hver time... Og hvem vet, hvis det fungerer fint så kanskje fremtidige barn her i huset blir tøybleiebrukere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 28. april 2010 #731 Del Skrevet 28. april 2010 :har absolutt ingenting og komme med i diskusjonen omkring tøybind(?) og brukt-bindi-veske-bæring, men leser allikevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. april 2010 #732 Del Skrevet 28. april 2010 Jeg synes tøybindene absorberer godt jeg. Kunne ikke tenke meg noe annet nå. Det er en helt annen verden når huden der nede får puste. Man blir ikke så klam og fæl. Jeg kan tenke meg at engangsbind også har sin andel kjemikalier og superabsorbenter, og nå grøsser jeg ved tanken på å ha det klin oppi slimhinnene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 28. april 2010 Forfatter #733 Del Skrevet 28. april 2010 Jeg synes også at tøybind absorberer godt. Og sier som Saeria, grøsser ved tanken på å bruke det nå. Vesla sov 7 timer før hun våknet i natt, dvs 0330 var hun våken og forlangte ny bleie og mat. Hun sier helt klart i fra når hun er våt i bleia og ikke liker det. Så da er det bare å bytte på henne. Hun sovnet fint igjen når hun var ferdig med maten så kl 0400 var det stille i vuggen og sengen ved siden av meg. Jeg derimot slet med å sovne igjen - tror nesten jeg brukte en time på å sovne jeg. Merker det nå for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 28. april 2010 Forfatter #734 Del Skrevet 28. april 2010 Dette ser ut til å bli en lang dag, vesla sliter litt med å slå seg til ro noe sted i dag. Så nå endte det med at jeg måtte holde henne til hun sovnet mot skulderen min, ikke noe som hjalp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 28. april 2010 Forfatter #735 Del Skrevet 28. april 2010 Da har vesla og jeg ryddet på badet slik at vi får plass til bleier og innlegg der. Og vi har hengt opp klesvasken og bleievasken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Radagast Skrevet 28. april 2010 #736 Del Skrevet 28. april 2010 Hei Nótt! Har sniklest litt her inne men nå måtte jeg stå fram for og, eh, spørreomsånngodetøybindoginnlegghvordekjøpes. Stå fram når du ble gravid? Nei? Når du fikk barn? Nei? Når det snakkes om BIND og BLEIER? Ja. *håpløs* men ja, kunne veldig gjerne tenkt meg anbefalinger på nettbutikker å bestille dette fra også syns jeg det er herlig å lese om hvordan det går med dere og vesla :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 28. april 2010 Forfatter #737 Del Skrevet 28. april 2010 Hei Radagast og velkommen til min bok. Er det både bind og bleier du lurer på??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Radagast Skrevet 28. april 2010 #738 Del Skrevet 28. april 2010 Kun bind tøybleier syns jeg er kult, men litt for tidlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 28. april 2010 Forfatter #739 Del Skrevet 28. april 2010 Sender deg en pm jeg Radagast. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 28. april 2010 #740 Del Skrevet 28. april 2010 (endret) Bæsjen vipper man i do, og innleggene ligger i en egen lomme, så de kan man ta ut og legge i våtposen sammen med bleia. Evt. bare legge hele bleia (uten bæsjen) i våtposen. Men hva hvis det er skikkelig våtbæsj? Tørker man det av og ned i do, og skyller bleia? Moro at du vil prøve både bæresjal og tøybleier Minttu, og at du blir inspirert av Saeria og meg. Henger meg på det Saeria sier. Bæresjal virker veldig kjekt! Tenker nå at det må jo være bedre å bære nurket rundt, når man skal gjøre litt husarbeid eller ut på ærender. Må da være kjedelig å bare ligge der hele tiden, sikkert morsommere å bli bært rundt Virker jo som om tøybleier er mye bedre for baby og hud, og miljøet. Og at det ikke er så vanskelig når man har kommet inn i hvordan det er Så da føler jeg det er verdt noen forsøk om noen år Endret 28. april 2010 av Minttu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå