Gå til innhold

Voyager

Nótt

Anbefalte innlegg

Da er vi tilbake fra 6-ukerskontrollen, som ble 8 ukers kontroll for oss siden vi ikke fikk time da hun var 6 uker. Hun ser ut til å bli en lang jente. Legen brukte en sånn kalkulator som regner ut hvor høy hun skal bli statistisk sett, utfra mors og fars høyde, og da skal hun bli 1.79 høy. Spennende å se om det skjer da.

Men her er dagens tall;

lengde: 59 cm

vekt: 4900 gram

hode: 39,2 cm

Så da er det jo ikke rart at pysjene i 56 er blitt for små, mens de i 62 er litt store. :fnise: Og at en del body'er er litt snaue i lengden. Godt å se at hun vokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på hvor lang vår gutt vil bli. Pappaen er gjennomsnitts, og jeg er under gjennomsnitts. Men den som lever, får se. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor lang vår gutt vil bli. Pappaen er gjennomsnitts, og jeg er under gjennomsnitts. Men den som lever, får se. ;)

Det ligger sikkert en sånn kalkulator ute på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en metode jeg fant, hentet fra en artikkel på klikk.no, som baserer seg på foreldrenes høyde:

Regn ut høyde for jenter:

1. Legg sammen mors høyde i cm + fars høyde i cm

2. Trekk fra 13 cm

3. Del (divider) tallet på to

Regn ut høyde for gutter:

1. Legg sammen mors høyde i cm + fars høyde i cm

2. Legg til 13 cm

3. Del (divider) tallet på to

Og i følge denne skal vesla bli 166,5 cm høy - så får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bo Kasper Orkester - Hon Är Så Söt När Hon Sover

Hon är så söt när hon sover

själv har jag inte fått mig en blund

Det är den bästa av gåvor

att kunna sova lugnt

Hon är så söt när hon vaknar

när hon sträcker ut sig som en katt

och säger att hon nu saknar

det som hon drömt i natt

Hon är så söt när hon rodnar

när hennes kinder snabbt ändrar färg

så söt när hon frågar

om jag kan tänka mig

Hon är så söt när hon säger

jag tror jag stannar kvar i sängen hela dan

när hon säger att det bästa med mig är

att jag är likadan

Men jag har börjat fundera

det här känns nästan alldeles för bra

Det kommer aldrig fungera

det är så det brukar va

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan se ut til at jeg har fått bekkenplager igjen...har ikke hatt noen problemer etter fødsel, inntil i forrige uke. Da plutselig knep det til på venstre side øverst på rompa, akkurat som det gjorde under svangerskapet. Blir nok nødt til å ta en telefon til fysio og evt lege i morgen. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose:

Kjipt med bekkenplager..

Den kalkulatoren stemmer ikke her i huset, for Skorpa er allerede høyere enn hun skal bli, og hun er bare 12. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig! :(

:kose:

Kjipt med bekkenplager..

Det er kjipt om det er bekkenløsning, men det går seg til. Eneste problemet med det om det faktisk er bekkenløsning er at man ikke skal bære noe særlig og da har jeg et problem med å komme meg ut, siden vi bor i 4 etasje og jeg må ha med meg vognbagen ut og inn. Men det løser seg nok på et vis. Får høre pent med nabodamen evt om jeg kan låne stolheisen hennes. :vetikke:

Den kalkulatoren stemmer ikke her i huset, for Skorpa er allerede høyere enn hun skal bli, og hun er bare 12. :fnise:

Jeg tror ikke så mye på sånne ting for å si det sånn, i følge den måten å regne det ut på skulle jeg ha vært 165 cm og det er jeg ikke - mangler 5 cm på den gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jeg tror ikke så mye på sånne ting for å si det sånn, i følge den måten å regne det ut på skulle jeg ha vært 165 cm og det er jeg ikke - mangler 5 cm på den gitt.

Tror ikke helt man kan stole på sånne ting nei, siden det er ti cm forskjell på meg og søster'n. Med mindre mamma har noen svin på skogen da selvfølgelig :fnise:

Kjipt med bekkenet, håper det blir bra igjen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke helt man kan stole på sånne ting nei, siden det er ti cm forskjell på meg og søster'n. Med mindre mamma har noen svin på skogen da selvfølgelig :fnise:

Kjipt med bekkenet, håper det blir bra igjen :klemmer:

Da spørs det jo helt hvor store de svinene er da - om det spiller en så stor rolle på høyden. :lol:

Mannen mener at jeg har feilbelastet den ventre siden og at det er derfor det gjør vondt. Vi får bare se hva fysio evt lege sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den "sikreste" måten å beregne alder på når de er barn, er vel å ta høyden som to-åring og gange med to, mener jeg å huske :klø:

Skulle ikke forundre meg om hun ble lang da, har litt høyde å slekte på fra pappaen sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper bekkenet ordner seg snart :kose:

På et eller annet vis så gjør det det.

Den "sikreste" måten å beregne alder på når de er barn, er vel å ta høyden som to-åring og gange med to, mener jeg å huske :klø:

Skulle ikke forundre meg om hun ble lang da, har litt høyde å slekte på fra pappaen sin!

Er ikke bare pappan som er høy, bestemor og familien hennes er høy. Morfaren og hans familie er høy, og mamma'n til mormor var også høy. Er bare et par innimellom som er lave, jeg er en av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt har vi hatt en veldig god natt, det ble først 6 timer på vesla også ca 4 timer etter det. Jeg derimot slet med å sove mellom matingene, men sånt skjer jo.

Har hentet nye stellevesken på posten i dag. Den er fin!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg gjøre. :)

Det er så deilig vær i dag, var ute i stad for å hente stellevesken på posten, og dahadde jeg kun på meg fleecejakke over genser og bæresjal. Og det var deilig, bare litt kjølig i skyggene. Det er skikkelig vår nå. :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...