Synne-Marie Skrevet 6. desember 2012 #5161 Skrevet 6. desember 2012 Den vaskehjelpa har jeg siklet på og Kanskje mannen må få til jul
Nique Skrevet 6. desember 2012 #5162 Skrevet 6. desember 2012 Så fint at ting ordner seg så fort Vaskehjelpen ja
Nótt Skrevet 10. desember 2012 Forfatter #5163 Skrevet 10. desember 2012 Herlig Gi beskjed når vaskehjelpen har lært å gå i trapper. Da skal jeg slå til jeg også Om jeg kjøper den så skal jeg gi deg beskjed når den har lært å gå i trapper. Den vaskehjelpa har jeg siklet på og Kanskje mannen må få til jul Sa det til Mannen at han kanskje fikk en sånn til jul, da bare lo han og sa at han ikke ønsket seg en slik en. Så han ville ikke ha den gitt... Så fint at ting ordner seg så fort Vaskehjelpen ja Det ordner seg faktisk ganske greit med slike ting - heldigvis. Har fri i dag og det er deilig, har nok av ting som skal ordnes. Må bl.a. i gamle leiligheten en tur og bare rydde bort et par ting - som skal følge leiligheten, men ikke være der når den blir vasket. Er litt rart, men deilig, å sitte i nye huset og være helt alene. Det har ikke vært mye av det i det siste. Føler at vi alltid er to, tre eller flere - ikke så rart siden vi faktisk er en familie på tre, men kjenner at jeg savner litt alene-tid til å bare være meg. I kveld kommer lillesøsteren min og skal være til i morgen. Hun skal nemlig følge Vesla i barnehagen, for hverken Mannen eller jeg får det til. Mannen har en avtale kl 0730, jeg begynner på jobb kl 0730 OG barnehagen åpner kl 0730. Godt vi har noen som kan hjelpe oss.
Nique Skrevet 10. desember 2012 #5165 Skrevet 10. desember 2012 Uff nå ble jeg nesten litt sentimental her jeg sitter, det er så sant det som står der.
Nótt Skrevet 14. desember 2012 Forfatter #5167 Skrevet 14. desember 2012 Nå har jeg faktisk satt en berlinerkransdeig, gleder meg til å lage det sammen med Vesla og kompis J i morgen. Berlinerkranser er den eneste julekaken (bortsett fra pepperkaker) som jeg spiser. Jeg begynte å lage de for en del år siden, og siden har jeg nesten hvert eneste år fått bestilling på de fra svigermor.
Miss I.W. Skrevet 15. desember 2012 #5168 Skrevet 15. desember 2012 Wow, bestilling fra svigermor må vel være et kvalitetetstegn! God bakedag!
MarianneE Skrevet 15. desember 2012 #5169 Skrevet 15. desember 2012 Dette er så sant!!! Uff nå ble jeg nesten litt sentimental her jeg sitter, det er så sant det som står der. ...og jeg begynte som vanlig og grine.
dreia Skrevet 15. desember 2012 #5170 Skrevet 15. desember 2012 Berlinerkransar er beste julekaka. Kanskje i konkurranse med krumkaker. Men her blir det verken eller av dei sortane i år. Det blir derimot baka både kakemenn og pepperkaker. Pjokken er nok ikkje så gira på å trilla berlinerkransar, ser eg for meg. :gjeiper:
Nótt Skrevet 15. desember 2012 Forfatter #5171 Skrevet 15. desember 2012 Wow, bestilling fra svigermor må vel være et kvalitetetstegn! God bakedag! Det synes jeg også. Nå lager jeg ikke tradisjonelle berlinerkranser da. Berlinerkransar er beste julekaka. Kanskje i konkurranse med krumkaker. Men her blir det verken eller av dei sortane i år. Det blir derimot baka både kakemenn og pepperkaker. Pjokken er nok ikkje så gira på å trilla berlinerkransar, ser eg for meg. :gjeiper: Det er ikke jeg heller, så jeg kjevler ut deigen og stikker ut figurer med små pepperkakeformer. Mye greiere for store og små.
Synne-Marie Skrevet 15. desember 2012 #5172 Skrevet 15. desember 2012 Det synes jeg også. Nå lager jeg ikke tradisjonelle berlinerkranser da. Det er ikke jeg heller, så jeg kjevler ut deigen og stikker ut figurer med små pepperkakeformer. Mye greiere for store og små. Fænsi! Strør du dem med perlesukker også? *noterer ideer til andre år*
Nótt Skrevet 15. desember 2012 Forfatter #5173 Skrevet 15. desember 2012 (endret) Fænsi! Strør du dem med perlesukker også? *noterer ideer til andre år* Pensler de med eggehvitte og strør med perlesukker ja. Må jo det ellers er det ikke berliner"kranser". Endret 15. desember 2012 av Nótt
Nótt Skrevet 15. desember 2012 Forfatter #5174 Skrevet 15. desember 2012 Da er totalt 4 brett med berlinerkaker laget - siste brettet står i ovnen akkurat nå. Og når det er ferdig er jeg ferdig med julebaksten for i år.
loffen Skrevet 15. desember 2012 #5175 Skrevet 15. desember 2012 Å, du er smart altså! Jeg elsker berlinerkranser og pleier alltid lage det, men det er like forbanna frustrerende å trille hvert år, så i år har jeg bare kutte de ut. Kanskje jeg skal gjøre som deg!
Nótt Skrevet 15. desember 2012 Forfatter #5176 Skrevet 15. desember 2012 Å, du er smart altså! Jeg elsker berlinerkranser og pleier alltid lage det, men det er like forbanna frustrerende å trille hvert år, så i år har jeg bare kutte de ut. Kanskje jeg skal gjøre som deg! Det synes jeg du skal gjøre - er mye enklere enn å trille de der forbanna kransene hver gang.
dreia Skrevet 15. desember 2012 #5177 Skrevet 15. desember 2012 Den ideen skal eg notera meg til neste år. Kanskje det blir "berlinerkaker" då?
Nótt Skrevet 16. desember 2012 Forfatter #5179 Skrevet 16. desember 2012 Her har Vesla kastet opp og er ikke i superform. Dessverre satte det en stopper for middagsbesøket vi skulle på, men det er viktigere at vi er hjemme og passer på lille Vesla vår.
dreia Skrevet 16. desember 2012 #5180 Skrevet 16. desember 2012 Huff, så kjedelig. Håper det går fort over!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå