Gå til innhold

Vaffeljern med crisp funksjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Min mor kjøpte for 15-20 år siden et vaffeljern fra abc som har en funksjon jeg ikke har funnet igjen på noen vaffeljern i senere tid.

Det er en knapp hvor du kan velge om du vil lage vanlige myke vafler, eller om en vil lage crispy vafler med mykt senter.

Er det noen som vet hvor dette er mulig å få tak i?

Har sett at abc har et slikt belgisk vaffeljern, men skulle hatt et vanlig et. Helst ett hvor man kan lage to vafler samtidig, men dette er ikke et krav :P

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Dette har eg ikkje sett, mi erfaring er at viss du lagar vafler med rømme og vatn så blir dei sprø uansett. Vaffelmiksen til Toro gir også sprø og fine vaflar viss du brukar flytande bremykt i røra. Det beste doble vaffeljernet er Åviken. Dei andre doble eg har prøvd har for lite volum, vaflene blir tynne og røra renn ut av jernet.

Skrevet
Dette har eg ikkje sett, mi erfaring er at viss du lagar vafler med rømme og vatn så blir dei sprø uansett. Vaffelmiksen til Toro gir også sprø og fine vaflar viss du brukar flytande bremykt i røra. Det beste doble vaffeljernet er Åviken. Dei andre doble eg har prøvd har for lite volum, vaflene blir tynne og røra renn ut av jernet.

ja, har prøvd ulike vaffelrører selv, og mormor pleier å bruke rømme + vann som du nevner.

Men det blir aldri det samme som de mamma lager i sitt fantastiske vaffeljern :P

Skrevet

*mine innlegg* Jeg har ikke hørt om et slikt vaffeljern men det finnes sikkert. Bestemor lager alltid sprø vafler og de er kjempegode. Vi har samme vaffeljern som bestemor, men vi får aldri sprø vafler. Vi spør hva hun har oppi, og vi prøver det samme, men vaflene blir fortsatt ikke sprø. Vet ikke hva vi skal gjøre lenger.

Skrevet
DU vet ikke hvilke merke det er?

Jo det er et abc merke hun har. Fann en helt lik versjon på traktøren forrige dag, men de har tatt vekk crisp funksjonen =/

Skrevet
*mine innlegg* Jeg har ikke hørt om et slikt vaffeljern men det finnes sikkert. Bestemor lager alltid sprø vafler og de er kjempegode. Vi har samme vaffeljern som bestemor, men vi får aldri sprø vafler. Vi spør hva hun har oppi, og vi prøver det samme, men vaflene blir fortsatt ikke sprø. Vet ikke hva vi skal gjøre lenger.

Vi bruker helt vanlige vaffeloppskrifter i mammas jern, og de blir alltid sprø og god! Vil gjerne finne slike vaffeljern igjen!:P

Skrevet

Prøv å kontakte abc (?) og hør om de vet hvor man kan få tak i de jernet, kanskje de vet om noen steder som kan ha. Den typen har nok vært ute av producksjon en stund, men er du heldig kan det være de har noen opplysninger om det.

Skrevet

Har faktisk fått en hyggelig dame på traktøren til å ringe og høre med abc om de kan få tak i, så krysser fingrene for positivt svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...