Gå til innhold

fjellørret


lilleting

Anbefalte innlegg

Nå har jeg kjøpt fjellørret (fra peru,frossen på REMA 1000) og tinet denne... lurer nå på hvordan jeg skal tilberede dette... Har hørt at jeg kan ha den i melblanding og steke i panna, men hvordan skal jeg gjøre dette? bare klaske hele fisken i panna eller??? hehe, skulle kanskje ha tenkt på dette før jeg skulle spise =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enten hele fisken i panna, eller fiskene hele i form i ovnen. :) Vet ikke hvor lenge jeg pleier å steke de, ser liskom på de når de er ferdige (evt lag et lite snitt hvis du er usikker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan jeg! Hurra!

På hytta (hvor vi spiser selvfisket, fersk ørret) steker vi fiskene hele etter å ha rullet dem i mel, salt og pepper og stekes i panna med endel smør. Usikker på hvor lenge, komme an på størrelsen. Men hvis du tar middels varme i noen minutter på begge sider så ser du etterhvert når kjøttet har løsnet fra benet, etter å ha snittet, som annen nevner i innlegg. Lykke til :)

Endret av Anaconda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til en annen gang er å ha rømme i panna når fisken er ferdig (du kan ta ut fisken, det blir mindre sølete). Blir kjempegodt :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min mor sa også dette, men lure meg kjøpte lettrømme... og det er vist ikke så bra å varme opp hører jeg rykter om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...