Gå til innhold

- "Minstelønnssatsene bør reduseres"


Gjest gjestdeluxe

Anbefalte innlegg

Gjest gjestdeluxe

Kristin Clemet mener at minstelønnssatsene bør reduseres:

http://www.abcnyheter.no/nyheter/100211/la...or-tjene-mindre

Jeg vet ikke helt hva jeg skal mene om dette, men ved første inntrykk synes jeg ikke det høres så lurt ut, fordi minstelønnssatser er noe som fagforeninger har jobbet for skal øke.

Blir det ikke da et slags tilbakeskritt å redusere minstelønnssatser?

På hvilken måte er det bra å redusere minstelønnssatser, hva slags konsekvenser vil det få?

Endret av gjestdeluxe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kristin Clemet mener at minstelønnssatsene bør reduseres:

http://www.abcnyheter.no/nyheter/100211/la...or-tjene-mindre

Jeg vet ikke helt hva jeg skal mene om dette, men ved første inntrykk synes jeg ikke det høres så lurt ut, fordi minstelønnssatser er noe som fagforeninger har jobbet for skal øke.

Blir det ikke da et slags tilbakeskritt å redusere minstelønnssatser?

På hvilken måte er det bra å redusere minstelønnssatser, hva slags konsekvenser vil det få?

Du må huske på at politikere er kyniske maktmennesker. Det er alltid en underliggende agenda bak. Også i tilfelle med minstelønn. Kristin Clemet viser også det i hennes holdning til hennes støtte for masseinnvandring. Når det gjelder støtte til liberal innvandringspolitikk så har partiene ulike agendaer.

For ytterste venstre er det en drøm å få en ny, stor og frustrert, aggressiv og anti-vestlig underklasse som kan sparke i gang en ny klasserevolusjon. For venstresiden generelt er det enorme politiske velgergrupper å hente ved å åpne dørene for islamsk masseinnvandring. 85% av Norges muslimer stemmer til venstre. For høyresiden representerer en liberal innvandringspolitikk en drømmesituasjon for å knuse velferdsstaten og redusere statens innflytelse under det enorme økonomiske presset på norske velferds- og trygdeordninger som denne innvandringen fører med seg. Jo friere innvandring, jo mindre velferdsstat.

Og lavkompetanseinnvandring fra den tredje verden holder lønningene nede for ufaglært arbeidskraft, fint for overklassen selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter virkelig med å se logikken i det Clemet sier.

Og til gjest, var det noen her som nevnte noe om innvandring? Nei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin Clemet mener at minstelønnssatsene bør reduseres:

http://www.abcnyheter.no/nyheter/100211/la...or-tjene-mindre

Jeg vet ikke helt hva jeg skal mene om dette, men ved første inntrykk synes jeg ikke det høres så lurt ut, fordi minstelønnssatser er noe som fagforeninger har jobbet for skal øke.

Blir det ikke da et slags tilbakeskritt å redusere minstelønnssatser?

På hvilken måte er det bra å redusere minstelønnssatser, hva slags konsekvenser vil det få?

Slike utsagn som hun kommer med, kan man vel ikke ata slvorlig. At det er en kvinne som sier dette er enda mer ubegripelig. Hun snakker om lavtlønnsarbeidee skal ha en da lavere lønn. Vile vert noe til kvinnfolk om hun kunne nevne de grupper hun tenker på.

Hennes utsagt vil atter en gang gå ut over kvinnfolka. De som allerede kjemper for å få sine pensjonspoeng, og få en anstendig pensjon. De aller fleste vil ikke få full pensjon engang.

Nå vet vi at lavtlønnede sliter allerede, skal de trekkes enda mere ned? Skal vi ha et klarere skille på fattige å rike her i landet?

Så vil hun at syke skal gå ned til 70 % i lønn. Ja, tro om de tar den reformen for de som er hjemme for lett influensa,som hun nevner.

Hadde politikerne hørt på de syke, de som behandler de ,så sitter de med mye av svaret. trenger ikke dyre utvalg som aldri kommer til noe.

Hvorfor er man langtidssykemeldt? Influensa tre mnd? Neppe.

Jeg er sykemeldt i fjor. Tungt lavtlønnsyreke har slite ut noen deler på kroppen. Så blir det akutt. Tre mnd venting til fysioterapi,2 mnd venting til mr. Nå kunne jeg valgt en fysioterapeut utenom avtale,men det har jeg ikke råd til. Han tar 450 kr. timen. Husk jeg er i lavtlønnsyrket. Nå blir jeg spurt om jeg kan prøve 50 % sykmld,noe man sier ja til. Dtte går en uke. Da er smertene så store at legevakten tilkalles på natten.

Ha anbefaler meg å psøke kiropraktor dagen etter. Noe som blir gjort, han anbefaler også fysioterap i tillegg. Ved bekjemtskap får han meg inn 14 dager etter. Jeg venter med smerter og høyt pilleforbruk i 14 dager. full sykmld.

Har beh to ganger i uken til fysio, og en til kiropraktor.Så mener de jeg må ta det litt med ro med beh før jeg har vert på mr. Ventetid.......ringer og maser...ventetid. Akutt igjen,og legevakten får ordnet røntgen. Da må jeg operere. Oppgitt ventetid min 5 uker,så blir den utsatt med tre uker...ventetid.

Operasjon gjenomført,rekreasjon,og ny fysioterapi med en gang.

Her kunne det gått så ille at jeg kunne gått 5 mnd å vente i sykemeldig uten at noe ble gjort.

Jeg kunne fått fysioterapi på dagen ,men han har ikke kommunal avtale,så det må eg betale selv. Nav vil heller ikke. Kiropraktor fikk jeg,men betalete 320 kr timen. Nav vil ikke dekke, det sier seg selv at vi går så lenge å venter på behandling,undersøkelser og kur, at langtidsledige blir det uten å ville det selv.

Savner noe i denne debatten om sykepenger. Debatten om de virkelige syke, som må være borte fra jobb. Nei,det handler ikke om de sies det......det er skulkerne vi skal ta. Javel...kall en spade for en spade. NÅ SKAL SKULKERNE OG DE LATE TAS.

Jeg kjenner flere som har sykdommer som gjør at de er borte fra jobben av nødvendige grunner. De betaler store egenandeler av behandling,medisiner, de sitter igjen med grunnlønn, mister mye av godene ved lønn ved sykdom. Det var penger som var nødvendig for at lønna skulle gå rundt før de var syk. Nå får de mere utgifter. Bussen til sykehuset(ike alle som bor der sykehuset er) egenandel 260 kr t-r.

Pga sykdom skal de også betale større forsikring. Pg sykdommen de har fått, så fikk de heldigvis tegnet forsikering på gjeld,men til en grov pris. Mange betaler privat fysioterapi for å kmme seg raskere tilbake til jobb...ike en krone i støtte fra nav.

Er de som ble syke under ia reformen? de som ble dytta ut i det,før de vsar bra. Det blir forventet av deg at du gjør løitt,vi presser litt til.....tror ikke kroppen fikk den roen den trengte for å heles. Etter mange år så stiger tallene. Og hvorfor gjør de det da? De syke vet.

De vil ta fra syke så mye, at de bør få noe igjen. retten til å komme først i sykehuskø.....retten til først å få beh....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva jeg skal mene om dette, men ved første inntrykk synes jeg ikke det høres så lurt ut, fordi minstelønnssatser er noe som fagforeninger har jobbet for skal øke.

Fagforeningen arbeider for de som har jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fagforeningen arbeider for de som har jobb.

Fagforeninger jobber også for lønnen til de som er i arbeid.

Akademikerne er en paraplyorganisasjon for flere fagforeninger: og disse fagofreningene forhandler lønn for sine medlemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kristin Clemet mener at minstelønnssatsene bør reduseres:

http://www.abcnyheter.no/nyheter/100211/la...or-tjene-mindre

Jeg vet ikke helt hva jeg skal mene om dette, men ved første inntrykk synes jeg ikke det høres så lurt ut, fordi minstelønnssatser er noe som fagforeninger har jobbet for skal øke.

Blir det ikke da et slags tilbakeskritt å redusere minstelønnssatser?

På hvilken måte er det bra å redusere minstelønnssatser, hva slags konsekvenser vil det få?

Den virkelige bomben sånn rent opinionsmessig var likevel Clemets forslag om å redusere sykelønna med 70% og heller øke satsene for de uføretrygdede. Clemet mener kanskje at det har vært for stille rundt henne for lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...