Gå til innhold

Noen som kan evaluere..?


siebaeo

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet ut at jeg skal droppe brød og godteri en periode for å se hva som skjer.. :)

Lurer i den sammenheng på om noen med litt peilig kan "evaluere" de hjemmelagede knekkebrødene mine i forhold til nærings-, protein- og kalloriinnhold? og evt tipse om hvor stor del av kostholdet de bør utgjøre..? :) Det blir omtrent 3 stekebrett og jeg spiser det vel opp i løpet av 6 dager/en uke.

Oppskriften er basert på den som "alle" bruker om dagen, men jeg har laget en egen vri med ganske mye quinoa. Godt! :)

Ingredienser

2 dl quinoa (koker først, blir nok minst det dobbelte etter at de er kokt)

2 dl havregryn

2 dl ruggryn

1 dl havrekli

1 dl kruskakli

2 dl sesamfrø

1 dl linfrø

2 dl solsikkefrø

+ litt salt

Kjempetakknemlig om noen har peil!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har funnet ut at jeg skal droppe brød og godteri en periode for å se hva som skjer.. :)

Lurer i den sammenheng på om noen med litt peilig kan "evaluere" de hjemmelagede knekkebrødene mine i forhold til nærings-, protein- og kalloriinnhold? og evt tipse om hvor stor del av kostholdet de bør utgjøre..? :) Det blir omtrent 3 stekebrett og jeg spiser det vel opp i løpet av 6 dager/en uke.

Oppskriften er basert på den som "alle" bruker om dagen, men jeg har laget en egen vri med ganske mye quinoa. Godt! :)

Ingredienser

2 dl quinoa (koker først, blir nok minst det dobbelte etter at de er kokt)

2 dl havregryn

2 dl ruggryn

1 dl havrekli

1 dl kruskakli

2 dl sesamfrø

1 dl linfrø

2 dl solsikkefrø

+ litt salt

Kjempetakknemlig om noen har peil!! :)

r

Lurer på oppskriften bae - blande og så steke, hvor mange grader og hvor lenge, blir de sprø? Spiser du de med eller uten pålegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

r

Lurer på oppskriften bae - blande og så steke, hvor mange grader og hvor lenge, blir de sprø? Spiser du de med eller uten pålegg?

Jeg blander med vann, ca 8-9 dl tror jeg... Smørbar konsistens. Bare å prøve seg fram. Smører ut over stekebrettet, jeg får tre av denne oppskriften. Bruker en stekespade i plast til å spre det ut og det funker veldig bra. Så steker jeg på 175 grader varmluft i 10 min, tar ut og ruller spor med en pizzarulle. Så nye 35-40 min hvor jeg lufter et par ganger for å få ut damp. Det var en gang de ikke ble ordentlig sprø, men da hadde jeg tre brett samtidig og det var nok ikke så lurt..

Jeg spiser dem med pålegg ja. Har hatt nøkleost på, avokado og røkt kylling (favoritten!!) og laksepålegg. Ja, og så egg og kaviar. Det meste funker egentlig. Prøver å få i meg proteiner og sunt fett i pålegget.

Er kjempefornøyd med oppskriften! Og så er det så lettvint, for ikke å snakke om billig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut den oppskriften, for mer nøyaktig innhold kan du legge inn varene her og regne sammen hva det blir. Du kan legge inn nøyaktig gram og få ett riktig resultat. Husk å endre 100 gram som er standarden som ligger som mal:

http://matportalen.no/matvaretabellen

Takk! Så lurt. Den skal prøves!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjempefornøyd med oppskriften! Og så er det så lettvint, for ikke å snakke om billig. :)

Den ser meget spennende og god ut, så kommer garantert til å prøve meg på disse knekkebrødene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ser meget spennende og god ut, så kommer garantert til å prøve meg på disse knekkebrødene!!

Så gøy :) Håper du liker dem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy :) Håper du liker dem! :)

Ingredisensene tatt i betraktning tror jeg de smaker kjempegodt, kommer til å ha på fløtemysost, tenker det er godt på??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingredisensene tatt i betraktning tror jeg de smaker kjempegodt, kommer til å ha på fløtemysost, tenker det er godt på??

mmm, ja det er jeg helt sikker på! :) Jeg er tom nå. Må lage en ny dose. Jeg kan fort blit helt avhenging av dem. Men men, det er vel ikke det verste å bli avhengig av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mmm, ja det er jeg helt sikker på! :) Jeg er tom nå. Må lage en ny dose. Jeg kan fort blit helt avhenging av dem. Men men, det er vel ikke det verste å bli avhengig av ;)

Så absolutt ikke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...