Gjest * Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 Etter jeg fikk barn for snart to år siden, har jeg vært veldig plaget med hetetokter og kaldsvetting under mensen. Det er så ille at jeg helst ikke vil treffe folk den uka. Jeg kaldsvetter og får hetetokter hele tiden. Dusjer flere ganger om dagen når det er sånn men er like utsvettet etter en halvtime. Jeg kjenner det pipler ut av lår, armer, mage og ansikt. På natta er det aller verst. I natt våknet jeg mange ganger av at jeg frøs og var gjennombløt av svette. Det rant nedover ryggen og skjorten min var bløt. Noen som aner hva dette kan skyldes og om det er mulig og gjøre noe med det? Jeg hadde litt hetetokter en stund etter fødselen men dette gikk seg til etterhvert. Håper så veldig at dette er noe jeg kan behandle på en eller annen måte da jeg føler det hemmer meg såpass mye den uka i mnd.
Gjest ts Skrevet 11. februar 2010 #2 Skrevet 11. februar 2010 Jeg begynte og tenke på at det kanskje kan komme av p-pillene- Når jeg tenker meg om så hadde jeg det ikke sånn før jeg begynte på dem. Kan det være at kroppen reagerer sånn fordi det plutselig blir en uke uten hormoner?
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #3 Skrevet 22. august 2010 Dytte. Er like plaget med hetetokter enda. De starter ca en uke før siste rosa pille... Kan det være pillene eller tidlig tegn på overgangsalder. Jeg er 28år. Må vel komme meg til legen med dette snart men setter likevel stor pris på svar om noen har en formening om hva det kan skyldes.
Gjest scorpius Skrevet 22. august 2010 #4 Skrevet 22. august 2010 Sliter med dette selv under mensen. For det første, så har jeg ikke kommet i overgangsalderen enda (er 22år) og for det andre, så går jeg ikke på p-piller.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #5 Skrevet 22. august 2010 Etter at jeg fikk barn så har jeg slitet med hetetokter og nattsvette. Det skal ingenting til før jeg svetter som en gris. Men hos meg er det ikke bare under mensen da, men hele tiden. Jeg aner ikke hvorfor.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #6 Skrevet 22. august 2010 Ts her. Hos meg er det heller ikke bare under mensen men starter ca en og en halv uke før. Plagsomt. Gruer meg til skolestart nå for det er flaut og ut blant folk syns jeg. Knall rød i trynet og svetten pipler. Er også veldig utafor psykisk, angst og stress.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #7 Skrevet 22. august 2010 Anonym bruker 18:57 her igjen. Jeg også gruer meg til skole/jobb igjen. Det er så flaut å sitte å svette og være rød og føle seg ekkel. Jeg ønsker høsten velkommen. Mulig det hadde vært greit å ta en blodprøve, men så langt har ikke jeg kommet, jeg føler meg jo fin ellers.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå