Gjest Gjest_Bella_* Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Jeg er en fulltidsmor til en liten på 2 år. Går selv på skole å studerer. Om dagene begynner jeg ofte sent på skolen, å barnet mitt er en av de få som kan sove gjerne til 08.30 om morningen. Når vi skal ut dørene er det ofte hektisk ettersom at jeg ikke har bil, å snøen ligger å jeg må slepe vognen med meg å påkledning tr tid. Vi har en tedens til å "forsove oss" komme litt senere. men barnet er alltid i barnehagen til 10 ( skal egntlig være der til halv 10 å som oftest gjør vi det også ) En dag jeg hentet han kom vi innpå dette med å sove lur. barnet mitt vil som oftest ikke sove lur før i 2 tiden mens de andre sover i 12 tiden. Å dette er noe han holder fast ved selv om han er gry tidelig oppe. Dette var forsovit greit. De sier han ikke vil sove, men så har de ikke fulgt opp dette med at han pleier å få litt melk å kose seg med til luren som jeg tror gjør at han ikke vil sove. denne melken gir de han ikke lenger ettersom han noen ganger ikke har ville hatt den. ( hjemme vil han alltid ha den) Å noen ganger må jo man også forsøke mer en 1 gang å legge de nedpå noe jeg ikke tror de gjør i banehagen. det hele resulterer i at jeg får en meget trøtt å grinete pod hjem. etterhvert kom hun innpå dette med å komme senere enn halv ti. Jeg la meg flat på den å sa ja vi bruker mye tid på morningen å jeg begynner sent på skolen men vi skal bli flinkere. Likevell etter jeg sa dette fortsatte hun å nesten belære å kom med et utsagn som "ja for han kan jo ikke komme sent hver dag" noe vi aldeles ikke gjør. Jeg beit tenna sammen å sa at det gjør vi aldeles ikke. så gjentar hun seg selv. det hele endte med at sønnen min sa hade å jeg tok han i hånden å smilte til damen å sa hade. Hun sa også at hun mente han kom når alle de andre snart skulle legge seg ( de legger seg halv 12) vi er aldrig så sent ute ALDRIG! og at da gikk han rundt å kjedet seg. MEN HAN VIL JO IKKE SOVE LUR SA HUN MED DET FØRSTE SÅ DA GJØR JO HAN DET UANSETT. å det var argumentet for å komme tidligere. så hun brukte han som en stakkats gutt for å fremme poenget sitt. Hun har også tidligere nevnt dette for meg men er det virkelig nødvendig å lage noe nr at vi kommer 30 min etter vi skulle vært der? Hun tar det også opp i sammengheng der andre tilskuere står å hører på. Jeg syntes det er pinelig, unødvendig å uprofosjonelt. hva syntes du? hele dama bare irriterer meg.
Wildy Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Unødvendig å ta det opp foran andre,ja, men en halvtime forsent er faktisk ganske mye.Og iallefall om det skjer ofte. Hva med å stå opp litt tidligere om morgenen? Ikke i otta, men såpasss at dere slipper stress og pes før dere skal ut av døra og allikevel være i barnehagen til rett tid?
ashera Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 Grunnen til at man bør være i barnehagen før halv ti er at barnehagene ofte har planer og opplegg for aktiviteter, og barn som komme senere vil enten forstyrre eller gå glipp av ting som skal skje. Barnehagen er ikke bare enn oppbevaringsplass, men et sted der det skjer ting for og med barna etter en bestemt rytme. Dette handler om respekt både for det som skjer i barnehagen og en vilje til å sørge for at barnet får vært med på det som skjer der, at h*n gjentatte ganger slipper å kommer for sent/avbryte aktivitetene. At man en gang eller to kan komme for sent tror jeg alle har forståelse for, blir det et mønster er det helt naturlig at personalet tar det opp. De fleste barnehager har i reglementet sitt at barnet skal være der før et bestemt klokkeslett. Bemanning/spisepauser etc. er også lagt opp ette når barna sover. Er helt enig at det er unødvendig å ta opp ting foran andre, sånt bør skje på tomannshånd. Men hun tar nok ikke opp ting for å plage deg, men for at barnet ditt skal trives og få mest mulig ut av barnehagen.
Gjest Gjest_Anne_* Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 Dette hadde jeg blitt virkelig provosert av, hadde det vært meg. Barnehagetanten høres ut som en gammeldags besserwisser. I barnehagen vår er det absolutt ingen frister for når man skal hente og bringe. Det er da myye bedre at barna kan være litt mer hjemme og slippe å stresse om morgenen? Jeg har det sånn som deg at jeg ofte skal på jobb sent, og selvfølgelig vil jeg ta det med ro og gjøre ting sammen med sønnen min når jeg kan! Vi kommer ofte i barnehagen 10-11, og hvorfor skulle det gjøre noe? Barnehagen er til for å foreldre og barn, ikke omvendt! Men selvfølgelig, hvis det er et spesielt opplegg en dag leverer vi i tide, det er derfor vi har månedsplaner. Jeg tror det bare en gammeldags pedagogikk at barna må være til stede i barnehagens "kjernetid". Hadde jeg brukt din barnehage ville jeg sagt opp og funnet meg en annen!
Gjest Gjest_bella_* Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 Dette hadde jeg blitt virkelig provosert av, hadde det vært meg. Barnehagetanten høres ut som en gammeldags besserwisser. I barnehagen vår er det absolutt ingen frister for når man skal hente og bringe. Det er da myye bedre at barna kan være litt mer hjemme og slippe å stresse om morgenen? Jeg har det sånn som deg at jeg ofte skal på jobb sent, og selvfølgelig vil jeg ta det med ro og gjøre ting sammen med sønnen min når jeg kan! Vi kommer ofte i barnehagen 10-11, og hvorfor skulle det gjøre noe? Barnehagen er til for å foreldre og barn, ikke omvendt! Men selvfølgelig, hvis det er et spesielt opplegg en dag leverer vi i tide, det er derfor vi har månedsplaner. Jeg tror det bare en gammeldags pedagogikk at barna må være til stede i barnehagens "kjernetid". Hadde jeg brukt din barnehage ville jeg sagt opp og funnet meg en annen! Det verste er jo at dama er vell en bare 28 år. Jeg tror egentlig bare at hun ikke liker meg. Hun sa til meg at alle barnehager hadde den regelen at barna skulle være der til halv 10 å at slikt var det rett å slett bare. ( hun belæret meg) Burde jeg nevne dette med tidene til avdelings leder i barnehagen. At vi kommer senere fordi jeg syntes også det er kos å få tid med sønnen min om morningen for jeg henter han når barnehagen stenger ( går på skole å er fulltidsmor så kjekt med 1t ro til lesing før jeg henter han )... gutten går da ikke glipp av noe. Er alltid pressis om de har planer i barnehagen forresten Hilsen TS
Gjest Gjest_bella_* Skrevet 10. februar 2010 #6 Skrevet 10. februar 2010 Hva skal jeg si til henne neste gang hun begynner med belæringen sin ? TS
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #7 Skrevet 10. februar 2010 Vel, i vår barnehage har vi kjernetid fra klokken 10, så ædda bædda til den barnehagedama hos dere. Nei seriøst. Ja, barnheagen må ha et visst tidspukt hvor aktiviteter legges, men det er da ikke noen oppmøteplikt alikevel. Det er iallefall ikke det i vår barnehage. På den annen side må man og godta at ok, hvis vi kommer sent den og den dagen, så går smårollingen glipp av det som står på planen. Jeg skjønner at det kan bli et irritasjonsmoment for barnehagen hvis man konstant kommer for sent, bruser inn i organisert aktivitet og forventer at alt skal settes på pause fram til smårollingen er på plass og kan være med.
litle_my Skrevet 10. februar 2010 #8 Skrevet 10. februar 2010 etterhvert kom hun innpå dette med å komme senere enn halv ti. Jeg la meg flat på den å sa ja vi bruker mye tid på morningen å jeg begynner sent på skolen men vi skal bli flinkere. Likevell etter jeg sa dette fortsatte hun å nesten belære å kom med et utsagn som "ja for han kan jo ikke komme sent hver dag" noe vi aldeles ikke gjør. (klipt) Hun har også tidligere nevnt dette for meg men er det virkelig nødvendig å lage noe nr at vi kommer 30 min etter vi skulle vært der? Dersom du har fått beskjed flere ganger om at barnehagen har kjernetid fra halv ti, synes jeg du skal sørge for å være der halv ti, jeg. Ringer du og gir beskjed dersom dere er forsenka, forresten? Du kan jo bruke den "ekstra" halvtimen på morgenen til å lese også, så slipper du å sitte 1 time etter skolen?
Nigo-san Skrevet 10. februar 2010 #9 Skrevet 10. februar 2010 Det verste er jo at dama er vell en bare 28 år. Jeg tror egentlig bare at hun ikke liker meg. Hun sa til meg at alle barnehager hadde den regelen at barna skulle være der til halv 10 å at slikt var det rett å slett bare. ( hun belæret meg) Næh, du spøker. Og halv ti er jo rett og slett forbausende tidlig, det kunne jo ikke hende at barnehagen hadde andre planer enn å vente på dere. La dem vente til dere er ferdige i dusjen! Minst! Dette er jo neste morsomt. Tenk at folk kunne ha, øh, forpliktelser utenfor sitt eget ve og vel. Nei, da er det de andre som er kravstore, altså!
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #10 Skrevet 10. februar 2010 Dersom du har fått beskjed flere ganger om at barnehagen har kjernetid fra halv ti, synes jeg du skal sørge for å være der halv ti, jeg. Ringer du og gir beskjed dersom dere er forsenka, forresten? Du kan jo bruke den "ekstra" halvtimen på morgenen til å lese også, så slipper du å sitte 1 time etter skolen? Ja det gjør jeg!. Nei det kan jeg ikke! Eller vil! Jeg endevender ikke på mine rutiner fordi en barnehage tante lager et nr over en halv time når veldig mangen andre barnehager tydelighvis ikek har problemer med det. Da bytter jeg heller barnehage. alvorlig talt.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #11 Skrevet 10. februar 2010 Ja det gjør jeg!. Nei det kan jeg ikke! Eller vil! Jeg endevender ikke på mine rutiner fordi en barnehage tante lager et nr over en halv time når veldig mangen andre barnehager tydelighvis ikek har problemer med det. Da bytter jeg heller barnehage. alvorlig talt. Jeg synes du høres fryktelig sta og egen ut. Halv ti er jo ikke akkurat grytidlig, så det burde kunne gå an å innfinne seg før den tid. Kan du ikke bare bytte barnehage da? Det er sikkert det beste både for deg og barnehagen.
Nigo-san Skrevet 10. februar 2010 #12 Skrevet 10. februar 2010 Da bytter jeg heller barnehage. alvorlig talt. Jamen, da gjør du jo bare det da, siden det med kjernetid er så vanskelig. Nå er jo faren overhengende for at andre barnehager også har lyst på et spennende pedagogisk tilbud ( = at barna må være på plass før formiddagen) men det kan du jo se etterhvert. Leve Toten, drit i Norge, så lenge du får sove så lenge du vil får alle de andre barna bare vente!
Gjest Gjest_bella_* Skrevet 10. februar 2010 #13 Skrevet 10. februar 2010 Næh, du spøker. Og halv ti er jo rett og slett forbausende tidlig, det kunne jo ikke hende at barnehagen hadde andre planer enn å vente på dere. La dem vente til dere er ferdige i dusjen! Minst! Dette er jo neste morsomt. Tenk at folk kunne ha, øh, forpliktelser utenfor sitt eget ve og vel. Nei, da er det de andre som er kravstore, altså! Så modent svar fra en moderator NEI! de venter ikke på oss. Å de dagene de skal noe kommer vi presis. jeg koser meg med sønnen min om morningen! Tenker jeg da bare på mitt eget vell å ve? Kanskje du skal ta å lese hele innlegget moderator eller forresten heller la være å svare om du ikke kan komme med konstruktiv motsigelser? Nei det utsagnet DU kommer med ER NESTEN MORSOMT
Gjest Gjest_bella_* Skrevet 10. februar 2010 #14 Skrevet 10. februar 2010 Jamen, da gjør du jo bare det da, siden det med kjernetid er så vanskelig. Nå er jo faren overhengende for at andre barnehager også har lyst på et spennende pedagogisk tilbud ( = at barna må være på plass før formiddagen) men det kan du jo se etterhvert. Leve Toten, drit i Norge, så lenge du får sove så lenge du vil får alle de andre barna bare vente! Kjære vene...!
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #15 Skrevet 10. februar 2010 Nigo-san Jeg synes det er forfriskende å se en moderator skrive dette, jeg!
Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 11. februar 2010 #16 Skrevet 11. februar 2010 Hehe. Vær så snill å ikke kalle det for "barnehagetante". Det heter faktisk førskolelærer.. Vet det er offtopic, men det er rimelig kjipt å ta en utdannelse og deretter blir kalt "barnehagetante". Er sikkert mange som er enige med meg i det. Jeg syns det er uproft av henne å ta dette opp foran andre folk. Hvis det var noe spesielt som skjedde i barnehagen slik at det var viktig å være der halv ti hver dag, burde hun tatt dette opp med deg på en ordentlig måte og bedt om at dette kanskje kunne bli tatt til rette? Det er en veldig kjip følelse å skulle bli "belært", skjønner at du blir provosert. Du kan kanskje prøve å snakke med noen andre på avdelingen?
Nigo-san Skrevet 11. februar 2010 #17 Skrevet 11. februar 2010 (endret) Du kan gjerne synes at en moderator bør være mer moden, men i en sånn tråd svarer en som oftest som privatperson. Jeg har mer enn ti års fartstid som barnehagemamma, og har aldri mottatt en klage på noe som helst, og i hvert fall ikke på fremmøtetid. Det finnes helt sikkert psykopat-barnehageansatte, men jeg (igjen: personlig) har aldri sett en barnehageansatt klage hvis det ikke er grunn til det. Så jeg svarer ut fra det, så får du himle med øynene så mye du vil Og forresten, moderatorer har ikke PMS, på samme måte som at mødre ikke er syke eller sover lenge. PMS er det stort sett Gjester som har, av en eller annen merkelig grunn. Som moderator skriver man i kursiv og uten signatur, så det er relativt lett gjenkjennelig. Og så kan du rapportere det derfra, hvis du synes det bryter noen regler. Og ellers også forsåvidt. Endret 11. februar 2010 av Nigo-san
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 11. februar 2010 #18 Skrevet 11. februar 2010 Hehe. Vær så snill å ikke kalle det for "barnehagetante". Det heter faktisk førskolelærer.. Vet det er offtopic, men det er rimelig kjipt å ta en utdannelse og deretter blir kalt "barnehagetante". Er sikkert mange som er enige med meg i det. Jeg syns det er uproft av henne å ta dette opp foran andre folk. Hvis det var noe spesielt som skjedde i barnehagen slik at det var viktig å være der halv ti hver dag, burde hun tatt dette opp med deg på en ordentlig måte og bedt om at dette kanskje kunne bli tatt til rette? Det er en veldig kjip følelse å skulle bli "belært", skjønner at du blir provosert. Du kan kanskje prøve å snakke med noen andre på avdelingen? Jeg har jobbet i barnehage å jeg er ikke førskolelærer. Jeg har ingen utdannelse... Hmmm! Hva skal vi kalle det da? Barnehade tante kanskje?
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2010 #19 Skrevet 11. februar 2010 Hehe. Vær så snill å ikke kalle det for "barnehagetante". Det heter faktisk førskolelærer.. Vet det er offtopic, men det er rimelig kjipt å ta en utdannelse og deretter blir kalt "barnehagetante". Er sikkert mange som er enige med meg i det. De som jobber i barnehager er ikke nødvendigvis førskolelærere.
Gjest Gjest_bella_* Skrevet 11. februar 2010 #20 Skrevet 11. februar 2010 Du kan gjerne synes at en moderator bør være mer moden, men i en sånn tråd svarer en som oftest som privatperson. Jeg har mer enn ti års fartstid som barnehagemamma, og har aldri mottatt en klage på noe som helst, og i hvert fall ikke på fremmøtetid. Det finnes helt sikkert psykopat-barnehageansatte, men jeg (igjen: personlig) har aldri sett en barnehageansatt klage hvis det ikke er grunn til det. Så jeg svarer ut fra det, så får du himle med øynene så mye du vil Og forresten, moderatorer har ikke PMS. Det er det stort sett Gjester som har, av en eller annen merkelig grunn. Som moderator skriver man i kursiv og uten signatur, så det er relativt lett gjenkjennelig. Og så kan du rapportere det derfra, hvis du synes det bryter noen regler. Nei beklager jeg har ingen som helt hensikt med å raportere noe som helst. Jeg lukker heller ører å øyne for slike som deg. Så dumt å irritere seg over tåpelige svar. Å noen som ikke gidder en gang å lese hele innlegget en gang før de yter sin mening. I bunn å grunn er de som gjør det, IKKE ut etter å diskutere å reflektere men å heve seg over andre...! Trist! Sikkrt derfor du er moderator her også Det var ikke tidelig å stå opp som var poenget her heller. men hadde du lest hele innlegget hadde du vell fått med deg det Eller kanskje du leste det men overså det slik at du kunne la spydighetene dine fremmes ved å si " er det for tidelig å stå opp"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå