Gå til innhold

Vondt i tennene av sjokolade

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har noen teori på hvorfor jeg får vondt i tennene av å spise sjokolade?

Det er KUN sjokolade, samme hva slags sjokolade det er ( kokesjokolade, melkesjokolade, smashsjokolade osv ), men får fryktelig vondt i tennene etter et par biter..

Hatt det slik hele livet, og har ingenting med hull i tenner e.l, er alle tenner som gjør vondt, og har heller ingen hull/betydelige skader på tennene.

Trodde først det kanskje var pga sukkeret. Men jeg kan fint spise f.eks marengs eller kjærlighet på pinne uten at jeg får vondt. Kan spise alle slags godterier uten å få vondt i tennene, untatt sjokolade..

Videoannonse
Annonse
Gjest NewMonkey
Skrevet

Jeg får også vondt av sjokolade, men bare i to tenner. Har null hull :klø:

Skrevet

Samme her, jeg har til og med vært hos tannlegen to ganger fordi jeg var bombesikker på at det var hull. Det ble bedre etter at jeg begynte med fluorskylling, så tannlegen mente det kunne være en form for reaksjon pga syreskader.

Skrevet (endret)

Jeg får også dette, men kun den ene siden nede. Har aldri hatt hull og har ikke syreskader i følge tannlegen. Det er spesielt i én tann jeg kjenner det. Tannlegen mente det var en nerve eller noe sånt, men han forstod det ikke helt.

Endret av Glynis
Skrevet

Jeg får vondt i de 2 fortennene av å spise sånn sjokolade pålegg. Utrolig rart. :klø:

Skrevet

Jeg får også vondt i tenner av sjokolade noen ganger , til og med iskrem :(

• 10 måneder senere...
Skrevet

Samme her, kun på en side av munnen! Og kun med sjokolade. Har heller ikke hull, og selv om jeg akkurat har vært hos tannlegen og fiksa munnen så gjør det vondt, kun med sjokolade.. Kjemperart.

Skrevet (endret)

Jeg også :sukk: null hull

Edit: det gjelder faktisk spesielt Stratos! Det er verst når det gjelder dette :klø:

Endret av CocoPiaf
Skrevet

Samme her, kun på en side av munnen! Og kun med sjokolade. Har heller ikke hull, og selv om jeg akkurat har vært hos tannlegen og fiksa munnen så gjør det vondt, kun med sjokolade.. Kjemperart.

[/quote

HAdde samme problem, Gikk til tannlegen, hadde lite hull mellom jekslene. han satte i fylling, sa det kunne gå ett par mnd før det ble bra.. og det ble det.-.9

Skrevet

Jeg får belegg på tennene på grunn av sjokoladen. Da får jeg og litt vondt. Pusser bare tennene når jeg er ferdig med den og drikker vann mellom hver sjokoladebit.

Skrevet

Jeg får vondt i tennene av Japp, så vondt at jeg ikke greier å åpne munnen og prate en gang, og bare må løpe og pusse tennene tvert. Da går det over ganske kjapt. Får også vondt av enkelte typer smågodt, men det aller meste av sjokolade og søtsaker kan jeg spise uten problemer. Snålt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...