Gå til innhold

Usofistikerte bønder.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen som vil ha navnet på en virkelig god musserende vin?

Opera...!

*HAHAHAAAAAAAAAAAA...*

:hoho::hoho::hoho::hoho:

*Brøøøleravlatter... klarer ikke stanse....*

(chimp.. jeg snakket om de 10-kroners kartongene.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Er det noen fler enn meg som irriterer seg over mennesker fra distrikts norge som er så uopplyste og usofistikerte att de sier "sushi, æsj, spiser du rå fisk???", kaller thousand island for dressing, sier de skal til syden når de skal f.eks til Hellas, sier ÆSJ til all mat som er litt mer avansert enn fiskeboller i hvitsaus, og så tror de att det er vi som er rare, og ikke skjønner att det er de som har stoppet helt med den verdens metropoliske utviklingen, og att Norge er og blir ett BONDELAND??

måtte bare få det ut..................

Jeg kommer fra distriktsnorge jeg, og faktisk så sier jeg dressing om Thousand Island, og syden ang. Hellas..... :-? Shushi har jeg faktisk ikke smakt fordi jeg liksom ikke føler for det....men flere av mine venner spiser det og skryter av det....

Men når det gjelder middagsmat så kommer det sjelden fiskeboller i hvitsaus på vårt bord egentlig.

Så jeg er vel en typisk bondetamp da, som bor i sentrum av en liten by i midtnorge.

Tror jeg ser an diskusjonen jeg og hiver meg sammens med Arnie og gjengen og spiser tørrfisk og drikker en frisk flaske Dahls pils fra bondenorge.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bondetamper er omtrent akkurat like irriterende som by-idioter som tror at Norge kan deles opp i tre regioner.  

- Oslo  

- "lannet" (som er steder akkurat passe langt fra Oslo til at man kan ha hytte der også er der "kuer" og gress)  

- og så er resten Nord-Norge.

:hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Hva faen er nå dette forslags tråd *lerhøytog vulgært* :o Gulp...håper ingen så drøvel'n min!

Døh...den der tanta dui var urban, hun, Arnie! Tanta MI derimot, deler opp hamburger'n sin! Løfter av lokket, setter seg pent tilrette, finner kniv og gaffel, og sier hun skal spise rundstykke med karbonade på :o

Esj, som dere burper og raper!!! Setter min søte nesespiss i været og strener ut av dette vulgære stedet. Brunt her! Som en brun sånn bule (med tynn L) Skal finne meg en mer egnet sted heller! Skmpf!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thank you so, so much!!!  

Glubb, glubb, glubb......ææææææhhhhh!!!

:ler: Langt over en chipmis!!! Se her da.. kan presse det ut av rævva jeg!... :sjarmor: øøøøø .... prrrroooiut!...

hæhæhæ... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er bare lei meg for at jeg har gått glipp av den *verdens metropoliske utviklinga* jeg... herregud den var bra - uansett om den var alvorlig ment eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen fler enn meg som irriterer seg over mennesker fra distrikts norge som er så uopplyste og usofistikerte att de sier "sushi, æsj, spiser du rå fisk???", kaller thousand island for dressing, sier de skal til syden når de skal f.eks til Hellas, sier ÆSJ til all mat som er litt mer avansert enn fiskeboller i hvitsaus, og så tror de att det er vi som er rare, og ikke skjønner att det er de som har stoppet helt med den verdens metropoliske utviklingen, og att Norge er og blir ett BONDELAND??

måtte bare få det ut..................

Norge er og blir et bondeland, men ikke fordi man sier dressing, ikke liker sushi og kaller Hellas syden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har store problemer med folk som sier æsj til thousand island fordi de har lest det er utrendy å like det. I det hele tatt er det trist å observere folk som strever med å være inne. Det er så jævla mye mer avslappende å drite i trender, kan også være direkte morsomt å gå inn for å være ute når man er blant inne-mennesker. Nå skal jeg spise grandiosa med thousand island på. Etterpå skal jeg runke.

At er med en t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble det feil å kalle thousand island for dressing?! :-?

Det står da vitterlig dressing utenpå flasken. Ja, jeg har en i kjøleskapet. Men det betyr ikke at jeg sier æsj til all mat som er mer avansert enn fiskeboller. Men jeg sier gjerne æsj til deg, Gjest.

Jaaa, Norge er et bondeland. Har du vurdert slektsgranskning, Gjest? Du må nok ikke lete lenge før du finner ut at FORFEDRENE DINE VAR BØNDER! :ler:

Hvordan vet du forresten at mennesker fra "distrikts norge" er så uopplyste og usofistikerte? Menger du deg med sånne folk? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har store problemer med folk som sier æsj til thousand island fordi de har lest det er utrendy å like det. I det hele tatt er det trist å observere folk som strever med å være inne. Det er så jævla mye mer avslappende å drite i trender' date= kan også være direkte morsomt å gå inn for å være ute når man er blant inne-mennesker. Nå skal jeg spise grandiosa med thousand island på. Etterpå skal jeg runke.

At er med en t.

øhhh

runking er faktisk in i år..

passpå sådu ikke blir for hipp nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og... Norge har jo faktisk ikke en eneste storby!!

(Stakkars lille store Oslo by, prøver hardt å vise verden at den er en verdens by... De Lillos :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og... Norge har jo faktisk ikke en eneste storby!!

Taahhhh..! Når jeg har vært lenge på hytten (så lenge at jeg nesten er blitt en ekte slostril) og kommer tilbake til Bergen, så skal jeg love deg at Bergen er en storby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Taahhhh..! Når jeg har vært lenge på hytten (så lenge at jeg nesten er blitt en ekte slostril) og kommer tilbake til Bergen, så skal jeg love deg at Bergen er en storby!

eh, Mie, jeg snakket om Norske byer jeg.. Har alltid hørt at Bergen er mer som et eget land jeg :wink::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine bondetamp-synder:

-Kaller nok thousand island for dressing

-Har aldri smakt sushi

-Syns kinamat er godt

-Drikker svart kaffe i stedet for mer "fancy" kaffe-miksturer

-Spiser en god del med frysepizza

-Er særs glad i kartong-vin

-Tar meg mye heller en halvliter enn et glass champagne

-Syns fortsatt ost og kjeks er ganske godt, selv om det har blitt spist lenge

-Kler meg godt når det er kalt, og driter da gjerne i om jeg er moderne eller ikke

-Har en stor, oransje regnjakke som jeg bruker når det regner

-Går meg vill de få gangene jeg er i Oslo

-Har vært på handletur både i Sverige og Danmark

-Kaller alt det som ligger sørover( og utenfor Skandinavia) for syden

Og det er nok mye, mye mer jeg kunne ramsa opp... Og det merkelige er at jeg egentlig er ganske fornøyd med ting. Føler meg ikke ukulturell eller noen ting.

Så derfor slenger jeg og meg ned med arnie & co, og koser meg med billigvin og øl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen synes alt som er norsk er usofistikert og harry. Kinamat, f.eks. Jeg skal være med på at vårrullene i frysedisken på rema er litt harry, men har du smakt ordentlig kinesisk mat? Det er fankern ikke mye harry. (hvor uopplyst er man egentlig når man kaller et helt lands kjøkkentradisjoner for "harry"?)

Har dere tenkt over at ved å forkaste alt som er norsk, kan/vil det norske forsvinne. Hva får vi istedet? Sofistikerte utenlandske ting? Eller er det en god sjanse for at USA klarer å eksportere seg selv hit, og vi får deres kultur? Er det sofistikert nok? :ler: Og, la meg minne deg på at USA er langt mer enn manolo blahnik... laangt mer.

Jeg kaller sushi for rå fisk. Hvorfor er det galt å kalle en spade for en spade? Jeg vil ha fisken min kokt eller stekt. Jeg kan derimot spise california-rolls.

Jeg synes vi skal være stolte av vår bakgrunn, heller enn å vise slik uvitende forakt. Det er tross alt ikke alle som har overlevd generasjoner i en kald steinrøys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Bluebird, ja faktisk så menger jeg meg med sånne folk, det er derfor jeg blir så irritert!!Jeg jobber faktisk med nesten bare folk som bor uttenfor oslo, og hører om råshbiff og bagUette hele dagen. Og jeg kan også fortelle deg att mine forfedre ikke var bønder da jeg er fra Frankrike.Så på ungkaren på mandag, der var jentene inivtert på middag, og de fikk servert nydelig kamskjell og aspargues. Tror du ikke hun ene råndern sa"ÆSJ til det hvorpå hun sa att hun desverre var litt kresen i matveien og bare likte burger king!!!!!!!!!!Du er ikke kresen hvis du sier ÆSJ til så delikat nydelig mat, men skikkelig lite verdensvant!!Nei, fyttikatta for en typisk norsk harry dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...