Gå til innhold

Usofistikerte bønder.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det noen fler enn meg som irriterer seg over mennesker fra distrikts norge som er så uopplyste og usofistikerte att de sier "sushi, æsj, spiser du rå fisk???", kaller thousand island for dressing, sier de skal til syden når de skal f.eks til Hellas, sier ÆSJ til all mat som er litt mer avansert enn fiskeboller i hvitsaus, og så tror de att det er vi som er rare, og ikke skjønner att det er de som har stoppet helt med den verdens metropoliske utviklingen, og att Norge er og blir ett BONDELAND??

måtte bare få det ut..................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Snakk om å skjære alle over én kam; dette er noe av det dummeste, mest latterlige forsøk på å overgeneralisere som jeg har lest på lenge...

Slike mennesker du beskriver, finnes vel i de fleste samfunnssjikt, vil jeg tro. Det er ikke noe automatikk i det at om man lever på landet, er man med én gang et ukultivert menneske. Jeg hadde en tendens til å tenke slik tidligere, dvs i en alder av 19-20 år, da man gjerne er skråsikker og har det riktige svaret på alt. Men hvorfor ikke bare godta at mennesker er forskjellige, i stedet for å irritere deg? Det er du den eneste som taper på.

Er det ikke like irriterende med folk som på liv og død MÅ kaste seg på enhver trend, og som blindt følger saueflokken i alt og ett???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen fler enn meg som irriterer seg over mennesker fra distrikts norge som er så uopplyste og usofistikerte att de sier "sushi, æsj, spiser du rå fisk???", kaller thousand island for dressing, sier de skal til syden når de skal f.eks til Hellas, sier ÆSJ til all mat som er litt mer avansert enn fiskeboller i hvitsaus, og så tror de att det er vi som er rare, og ikke skjønner att det er de som har stoppet helt med den verdens metropoliske utviklingen, og att Norge er og blir ett BONDELAND??

Føler du deg bedre nå ?

Det er ikke tilfeldigvis du som snakket å varmt om "internasjonale, stilige bryllupsfeiringer der bunad kun er bondefjas" ?

Mye jeg fikk lyst til å si, men det egner seg vel ikke her. Du kan vel bruke fantasien og prøve gjette.

:sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...for ikke å snakke om at hvis du er så opplyst og smart som du vil ha det til, så burde du være i stand til å skrive et innlegg uten (minst) åtte skrivefeil i én eneste (alt for lang) setning....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være litt enig her......blir litt irritert når folk kommenterer unorsk mat, som sushi, ostefondue, raqlette, som ekkelt, bare fordi det er litt annerledes. Men, hver sin smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Setter seg godt til rette med Toprtilla-chips, Guacamole og... gulrøtter(!)*

(Sender du en øl, chimp, så heller jeg opp et glass farris til Maiken. Kan jeg sende deg noe med det samme, Lasse?)

Ssssh.... det har startet allerede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kan være litt enig her......blir litt irritert når folk kommenterer unorsk mat, som sushi, ostefondue, raqlette,  som ekkelt, bare fordi det er litt annerledes. Men, hver sin smak.

Poenget er at slike folk finnes overalt, ikke bare på landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler meg i hel... snakk om å sitte i glasshus da. :hoho::hoho:

Dette kan ikke være skrevet på alvor eller?!

Du synes altså at det er på sin plass å hevde at ANDRE er uopplyste når det du sier er så på trynet og generaliserende som det der?!!!

(Unnskyld meg mens latterkula tar meg igjen :hoho: )

Bondetamper er omtrent akkurat like irriterende som by-idioter som tror at Norge kan deles opp i tre regioner.

- Oslo

- "lannet" (som er steder akkurat passe langt fra Oslo til at man kan ha hytte der også er der "kuer" og gress)

- og så er resten Nord-Norge.

jeg synes det er mer irriterende at folk

- Ikke greier å si KJ (det heter faktisk ikke sjole)

- Tror resten av Norge er i steinalderen fremdeles (Ikke internett - ikke nyheter - ikke flere fjernsynskanaler enn NRK - ikke fåtrt med seg et eneste fremskritt siden hjulet ble oppfunnet)

- Tror det er en urban ting å sitte ved et bord og drikke kaffi

- Bruker ordet urban på alvor.

- Tror intelligens kan kjøpes for studielån på Blindern

- Sier ESJ til all mat som de kan se at har vært dyr før

og jeg kunne fortsatt og fortsatt...

Folk er folk i bygd eller by sier nå bare jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kommer pesende med to six-pack'er Double Ice* Har d begynt allerede??? Hva har jeg gått glipp av???? Maiken vil ha Perrier! Hun syns Farris er hakket for provinsielt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av oss relativt unge, har vel kommet så langt at vi har sluttet å irritere oss over harry eldre som bare vil ha norsk mat.. Jeg syns det er utrolig bondsk og harry å skryte av sine kontinentale vaner. Det finnes faktisk mye tradisjonell norsk mat som er ganske sofistikert. Ting blir ikke "hipt" (for å bruke en term Gjest sikkert er inneforstått med) fordi det er "fra utlandet"...

Jeg har respekt for de som står for den de er og som spiser mat de liker og som ikke tvinger i seg mat kun for å være "med".

Tror Gjest har et skikkelig bygdekompleks h*n snarest må se å gjøre noe med før det blir altfor patetisk..

(Ps: min gamle bestemor på over 90 år, fra tykkeste midtnorge-bygda, begynte å spise kina mat i en alder av 80. Bra kul, eller hva :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyyyysjj, chimp... javisst har det begynt!

Det er jo det som *er* Maiken's alibi for å være folkelig - hun *drikker* nemlig Farris!

Takk for øl'en! *glubb, glubb.. aaaahhh... tørker meg diskret over munnen med ermet mens jeg skjuler en rap...*

Følg med nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er Tørrfisk til alle som vil ha....

men det er RÅ fisk da... så jeg blir ikke overrasket om noen urbane sier ESJ og vil ha sushi i stedet... eller no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm... Nydelig tørrfæsk, Anna!

Kom til å tenke på tanta mi som bor på gård på vestlandet. Hun synes "juice-kartong-rødviner" til 15 kroner eller noe slikt som du får i supermarkedene i Danmark er nyyyyydelig...

Mer er *det* et problem for noen, liksom...???

Det viktigste er at hun er ei fornuftig og klok dame. Og det *er* hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
kinamat er harry.........................

Ja, for nå spiser alle det, til og med folk på bygdene :roll: Og om 10 år er sushi harry.

(Jeg var med på et prosjekt som observerte ungdom for noen år siden. Vi dekket hele landet, bygd og by. Det som slo meg var hvor ensartede ungdommene var, både ang interesser, klesstil og væremåte.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Det er tydeligvis opp til Muppi å definere hva som er "harry" og ikke.... Muligens er det harry å hele tiden bry seg om hva som er harry og ikke.

Ja takk til takhøyde, humoristisk sans og evnen til å akseptere andre mennesker som de er, til tross for at de kanskje ikke er enige med deg i hva som er hipt, harry og ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arnie! Nå skal jeg fortelle deg noe som du kanskje ikke vet....D finnes juice-kartonger m rødvin her i provinsen også....En blå italiensk og en rød spansk (el var d motsatt, samma d). Den italienske egner deg ypperlig til enkle pastaretter og pizza og den slags hvor d er perfekt m en helt enkel vin for de som ikke vil ha øl el mineralvann, og den spanske egner seg supert til grillmat av samme grunn! (Grillmat kan jo være så mangt, ikke sant? Pølser, hamburgere, spare-ribs, maiskolber, men denne går altså fint til absolutt ALT dette....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...