NaLiRa90 Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Jeg er avhengig av sukker Dette går utover ansiktet mitt, det er i den forstand at jeg har masse urenheter der.. Jeg er så lei det! Noen som har noen tips om dette? Det er helt krise, det er så ille at å sette et mål om å spise godteri bare en gang i uka er umulig :/ Kleem Nath<3
Kjetil S. Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Jeg elsker søte kvinner....!!!! ;-))))))
NaLiRa90 Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2010 hehe.. hjelper ikke stort med masse urenheter i ansiktet :gjeiper: menmen..
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 Hva med lavkarbo? Etter noen uker på slik kost begynner kroppen å forbrenne fett (dersom man har noe overflødig) og fungere mer normalt igjen. Sukkersuget forsvinner også! På www.lavkarbo.no står det mange nyttige artikler. Jeg elsker søte kvinner....!!!! ;-)))))) Er det mulig å bli mer patetisk enn deg? I hver eneste tråd liksom... Stakkars.
Caramello Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 Jeg har også samme problem som deg. Spiser mye godteri og drikker mye brus. Mye = Hver dag! Går ikke en eneste dag uten at jeg stapper i meg en plate sjokolade og ei flaske Cola... Men har i det siste vært flink til å drukket mye vann i tillegg.. Det hjelper
Chanel.No5 Skrevet 10. februar 2010 #6 Skrevet 10. februar 2010 Les litt her: http://www.klikk.no/helse/kosthold/article533067.ece
Jenta21 Skrevet 11. februar 2010 #7 Skrevet 11. februar 2010 Det er nå motbevist at det er sjokolade og sukker som fører til uren hud, det kan hende det hjelper enkelte litt å kutte på sukkeret, men det er ikke det som fører til uren hud. Når det er sagt så finnes det mange andre grunner til å kutte tilbake på sukkeret, og da er det stort sett bare å være sterk og sette en strek som gjelder Kan hende at Krom kan hjelpe deg.
NaLiRa90 Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 22. februar 2010 Takk for alle svarene skal prøve så godt jeg kan kleem nath
Chanel.No5 Skrevet 22. februar 2010 #9 Skrevet 22. februar 2010 TS; er du flink å rense huden(bruker riktige produkter for din hudtype), få i deg næringsrik, sunn og variert mat, drikker masse vann, trening og nok søvn så kan dette hjelpe om sukkerkutt blir for vanskelig..
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2010 #10 Skrevet 24. februar 2010 Krumtabeletter som du får kjøpt på helsekosten kan hjelpe på søtsuget.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2010 #11 Skrevet 24. februar 2010 I stedet for å skjule symptomene med piller og kremer, gjør heller kroppen din en tjeneste og gå direkte til kjernen av problemet: SUKKERET! Grunnen til at man får sukkersug er fordi karbohydrater skaper svingninger i blodsukkeret (sukker er en type karbohydrat). Hvorfor gjør karbohydrater dette? Fordi menneskekroppen er dårlig tilpasset denne typen mat. Konsekvenser av dette kan være sykdom, overvekt, eller som i ditt tilfelle: hudproblemer (maten man spiser påvirker horomonproduksjonen som igjen påvirker huden - noe man ser gang på gang i praksis, samme hva enkelte forskere påstår å ha "bevist"). Løsningen er selvsagt innlysende: Vil du bli kvitt disse problemene, kutt ut sukkeret.
Sequax Skrevet 24. februar 2010 #12 Skrevet 24. februar 2010 Vil du bli kvitt disse problemene, kutt ut sukkeret. Du får det til å virke så lett... Er sukkerjunkie selv, men holder meg i skinnet og spiser det sjeldent. Men lett ? Inte!
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2010 #13 Skrevet 24. februar 2010 Du får det til å virke så lett... Er sukkerjunkie selv, men holder meg i skinnet og spiser det sjeldent. Men lett ? Inte! Lett i teorien, ofte vanskelig i praksis. Sukker og alle andre karbohydrater påvirker horomonene og blodsukkerverdiene i en slik grad at man blir "avhengig"/hektet på dem. Og som ved all annen avhengighet er de første ukene ofte vanskelige. Men desto kraftigere man kutter ned på karbohydratene (og ikke bare sukkeret, men alle typer karbohydrater), jo lettere og raskere går avvenningen. Alle typer karbohydrater påvirker nemlig kroppen på samme måte. Det eneste som skiller sukker fra visse andre typer karbohydrater er at nedbrytelsen til glukose går noe raskere, noe som medfører større svingninger i blodsukkeret over en kortere tidsperiode. Men alle karbohydrater får blodsukkeret i ubalanse, så å kutte de ned til et minimum vil være det sunneste.
Sequax Skrevet 24. februar 2010 #14 Skrevet 24. februar 2010 Lett i teorien, ofte vanskelig i praksis. Sukker og alle andre karbohydrater påvirker horomonene og blodsukkerverdiene i en slik grad at man blir "avhengig"/hektet på dem. Og som ved all annen avhengighet er de første ukene ofte vanskelige. Men desto kraftigere man kutter ned på karbohydratene (og ikke bare sukkeret, men alle typer karbohydrater), jo lettere og raskere går avvenningen. Alle typer karbohydrater påvirker nemlig kroppen på samme måte. Det eneste som skiller sukker fra visse andre typer karbohydrater er at nedbrytelsen til glukose går noe raskere, noe som medfører større svingninger i blodsukkeret over en kortere tidsperiode. Men alle karbohydrater får blodsukkeret i ubalanse, så å kutte de ned til et minimum vil være det sunneste. Ja, jeg veit... Prøver som sagt å være sunn....men det sitter i psyken: SJOKKIIIIIIIIS!!!!! :gjeiper:
Chanel.No5 Skrevet 24. februar 2010 #15 Skrevet 24. februar 2010 Ja, jeg veit... Prøver som sagt å være sunn....men det sitter i psyken: SJOKKIIIIIIIIS!!!!! :gjeiper: Du er nok ikke den eneste her inne som dette prøver!! Men vet selv at det smaker så mye bedre om jeg sparer sjokolade og kos til helgen!!
Gjest Niema Skrevet 24. februar 2010 #16 Skrevet 24. februar 2010 Jeg er også overbevist om at det sitter i hodet! Kostholdet mitt består av en god del karbohydrater, og jeg vet at jeg får i meg mer enn anbefalt daglig dose av sukker for å si det sånn. Allikevel så MÅ jeg ikke ha noe som helst. Prøvde for moro skyld å kutte ut alt som het sukker i et par dager, og det var ikke vanskelig i det hele tatt. Ingen "abstinenser." Er det bare meg som er unormal kanskje?
Chanel.No5 Skrevet 25. februar 2010 #17 Skrevet 25. februar 2010 Er det bare meg som er unormal kanskje? Tror litt av grunnen er den at du gjorde dette frivillig og ikke fordi du måtte. Ting er enklere når en gjør det for å prøve, leke seg litt og ikke har som hensikt å kutte for alltid om du skjønner? . Men dette er bare noe som falt meg inn da jeg leste innlegget ditt..
Cessa25 Skrevet 25. februar 2010 #18 Skrevet 25. februar 2010 Jeg er også overbevist om at det sitter i hodet! Kostholdet mitt består av en god del karbohydrater, og jeg vet at jeg får i meg mer enn anbefalt daglig dose av sukker for å si det sånn. Allikevel så MÅ jeg ikke ha noe som helst. Prøvde for moro skyld å kutte ut alt som het sukker i et par dager, og det var ikke vanskelig i det hele tatt. Ingen "abstinenser." Er det bare meg som er unormal kanskje? Enig i at det sitter i hodet, jeg sluttet "cold turkey" med sukker for 3 år siden, hadde litt absitinenser de første dagene, men så roet det seg. Og kroppen min bare jublet. Nå var jeg kanskje ikke den sørste sukkerjunkien, men nok til at jeg slet med hodepine og svingende blodsukker. Og ikke minst fant jeg et herlig substitutt; ble kaneljunkie i stedet- mye bedre
Gjest Niema Skrevet 28. februar 2010 #19 Skrevet 28. februar 2010 Tror litt av grunnen er den at du gjorde dette frivillig og ikke fordi du måtte. Ting er enklere når en gjør det for å prøve, leke seg litt og ikke har som hensikt å kutte for alltid om du skjønner? . Men dette er bare noe som falt meg inn da jeg leste innlegget ditt.. Ja det stemmer nok helt sikkert dette. For hvis jeg regelrett "forbyr" meg selv visse ting, f.eks. sjokolade, så kan du banna på at jeg sprekker på akkurat det. Selv om jeg kanskje ikke spiser det så ofte i utgangspunktet :gjeiper: Men det er jo bare enda et bevis på at det sitter i hodet
Gjest Niema Skrevet 28. februar 2010 #20 Skrevet 28. februar 2010 For de som sliter med dette så kan det være en idè å ikke lage strenger regler som går på å forby visse ting, men heller si at alt er lov - med måte. Sånn for min egen del så fører denne "taktikken" til at jeg spiser mindre søtt fordi jeg bare "utsetter" det til en annen dag. Jeg vet jeg kan spise det senere, så jeg MÅ ikke ha det NÅ. Hvis det gir noen mening
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå