Gjest Gjest_redd_* Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Oppdaget en kul på størrelse med ei lita valnøtt i armhulen. Har selvsagt helt panikk for at dette kan være kreft. har fått time hos legen i morgen. Noen som vet hva som skjer nå? Blir man sendt til videre prøver med det samme? Må man vente lenge på svar? Hvordan undersøkes det? Noen som vet om statistikken for ondarta/godarta? Uff, er så redd. Har 2 barn og nr 3 på vei, så jeg har rettog slett ikke tid til å dø nå!
Kjetil S. Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Jeg kan så godt forstå skrekken din. Synd det ikke kan hjelpe deg...!! Dette høres jo ikke helt bra ut, for å si det sånn...
Lykkelitenen Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 Har den kommet "over natta! og er den øm? Jeg opplever gjevnlig tette kjertler i armhulen, er som ekstremt store, dype og vonde kviser, og i begynnelsen er de superøm, på størrelse som en stor ert og ligger dypt dypt dypt. Første gang gikk jeg til legen, og han så raskt på den og forklarte hva det var. Fikk beskjed om at hvis den ikke forsvant etter en uke skulle jeg få hastetime, og det gjaldt også om det skjedde igjen. >Om den kom over natten og er svært øm, så er det stor sjangse for at at det "bare" er det. Har den vokst over tid, så er det nok noe annet.... Men bra du fikk legetime, så får du jo raske sjekket Lykke til OG OPPDATER OSS! Siden min kul ble avkreftet ganske kjapt, så vet jeg ikke hvordan de går frem om det skulle være noe annet, men
Suzy Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 For over ti år siden oppdaget jeg en kuli armhulen. Ble sendt til sjekk på sykehuset - mammografi og ultralysd av bryst osv. Det viste seg å være brystvev på villspor og jeg ble operert ganske raskt. Alt gikk helt fint og uten komplikasjoner. Det kan være en cyste, brystvev eller en svulst så klart - men det MÅ ikek være en svulst. Ta det med ro inntil du vet mer.
Gjest yojo Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 Jeg også har "kuler" inne i armhulen, trodde det var kjertler og helt normalt, men du burde få sjekket det hos legen
robotkalle Skrevet 10. februar 2010 #6 Skrevet 10. februar 2010 Høres ut som en epidermal cyste/atherom. En liten samling med verk under huden.
Pingting Skrevet 10. februar 2010 #7 Skrevet 10. februar 2010 Dette trenger slett ikke være farlig. Jeg får kuler under armhulen av og til, og det er stort sett talgansamlinger eller hovne lymfeknuter. Vondt og ubehagelig, men helt ufarlig. Nå sier jeg jo ikke at det er det du har - men det finnes altså kuler som er helt ufarlige. Det er også selvfølgelig en mulighet for at det er kreft, men ikke ta sorgene på forskudd!
Gjest TS Skrevet 10. februar 2010 #8 Skrevet 10. februar 2010 Tusen takk for så mange svar. Vet ikke om den har kommet over natten, men jeg oppdaget den iallefall ikke før nå. Syns nesten det er merkelig at jeg ikke har merket en så stor kul før, men kanskje fordi den ikke kjennes umiddelbart når jeg står oppreist. føler den er litt øm, men det kan jo være fordi jeg har kjent mye på den nå da... Har forresten tidligere vært øm i armhuleområdet, men har tenkt at det har vært pga amming og litt tette melkeganger, men ingen kuler da. Har nettopp slutta å amme. Uff, så skrekkelig opplevelse.
Gjest yojo Skrevet 11. februar 2010 #9 Skrevet 11. februar 2010 Jeg har en i hver armhule jeg... Aldri tenkt på de som farlige før..... Hm...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå