Mann 42 Skrevet 11. februar 2010 #21 Skrevet 11. februar 2010 Med slike holdninger som det der kan man aldri vinne, for alt de noengang sier eller gjør vil tolkes til noe negativt. Jeg regner ikke med at du vil se hvor urimelig det er, men jeg håper andre gjør det. Only good muslim is a dead muslim, ey? De gir et taktisk råd om å ikke delta, fordi de er litt engstelige for at det skal reflektere negativt på dem selv. Er det urimelig å si at det er litt for lite, og litt for seint. De sier ikke at det er galt, de sier at det er lite taktisk å demonstrere, og at de ikke liker at demonstrasjonene er assosiert med Arfhan Bhatti, som jo er terrormistenkt, selv om han er en pen gutt.
Phaedra Skrevet 11. februar 2010 #22 Skrevet 11. februar 2010 (endret) Tråden er ryddet for avsporinger. Phaedra,mod Endret 11. februar 2010 av Phaedra
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2010 #23 Skrevet 11. februar 2010 Hadde dette vært muslimer, tipper jeg mange hadde vært redde og sinna. Hvorfor det? Hvorfor blir vi sintere hvis demonstrantene er mørkhårete norske muslimer? Hvor mange generasjoner må de ha bodd her før vi blir like lite redde for dem som for de i linken over?
Phaedra Skrevet 11. februar 2010 #24 Skrevet 11. februar 2010 Tråden er ryddet igjen. Diskusjon rundt moderering tas på Ris, ros og tips. Phaedra,mod
Gjest Norsk_Muslim Skrevet 13. februar 2010 #25 Skrevet 13. februar 2010 Den jevne muslim bruker jo sitt drosjeløyve til å vise totalt forakt for kundene sine og gå til streikeaksjon pga en tegning i en avis. Hva med å heller demonstrere mot terrorister som forsøker å drepe karikaturtegnere i profetens navn eller halshugger sivile i guds navn? Er det ikke så krenkende som en vitsetegning? Det vitner ikke akkurat om moderate holdninger. De fleste av disse pakistanske taxisjåførene som demonstrerer er selv tatt i Norgeshistoriens største svindel av den norske velferdsstaten, nesten 2000 pakistanske taxisjåfører var var involvert i denne skandalen hvor over en halv milliard kroner ble stjålet. Hva med å demonstrere mot svindel av den norske velferdsstaten istedet? Det er tydelig at det ikke mangler engasjement blant disse menneskene, men når 10 muslimer møter opp for å demonstrere mot halshugging og terror i islams navn, så er det tydelig at engasjementet er galt rettet. Ikke undervurder oss! Jeg er en jevn muslim med embetseksamen fra det juridiske fakultetet, min far er kirurg og mine 2 brødre allmenleger. Forstår bare ikke hvordan mennesker kan være så slu og onde mot andre? Ja, til og med i et sivilsert og demokratisk samfunn som dere sådan påpeker
Gjest fisk Skrevet 13. februar 2010 #26 Skrevet 13. februar 2010 Ikke undervurder oss! Jeg er en jevn muslim med embetseksamen fra det juridiske fakultetet, min far er kirurg og mine 2 brødre allmenleger. Forstår bare ikke hvordan mennesker kan være så slu og onde mot andre? Ja, til og med i et sivilsert og demokratisk samfunn som dere sådan påpeker Jeg formoder du har pakistansk opprinnelse siden du drar fram gradene deres? I Norge teller slikt lite (noe du vel vet hvis du er født her: bygdedyret lever ikke bare på Grønland. Jante setter ikke pris på utdanning, uavhengig av din bakgrunn). Hvis faren din hadde respektert ditt hypotetiske ønske om å bli snekker eller rørlegger så tror jeg situasjonen hadde vært litt annerledes (og jada, det er sikkert noen som gjør dette, men du veit like godt som meg at man skal helst bli som deg. Og blir man ikke som deg kan det fort gå galt). Da hadde flere nordmenn fått en jevnlig omgang med muslimer. Men den jevne muslim ferdes ikke der den jevne etniske nordmann ferdes (utenom på skolen). Den jevne muslim tar ikke samme utdanning som den jevne etniske nordmann. Dagen norske muslimer har samme ønsker og drømmer som andre nordmenn og kan følge dem like lett som andre nordmenn da har vi kommet et godt skritt videre!
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2010 #27 Skrevet 13. februar 2010 Ikke undervurder oss! Jeg er en jevn muslim med embetseksamen fra det juridiske fakultetet, min far er kirurg og mine 2 brødre allmenleger. Forstår bare ikke hvordan mennesker kan være så slu og onde mot andre? Ja, til og med i et sivilsert og demokratisk samfunn som dere sådan påpeker Men å kritisere sine egne, ja det faller tungt for brystet for mange muslimer. Da blir man hetset som forræder overfor islam og det som verre er. Dine argumenter er absurde. Hvordan kan islam være så slu og ondskapsfulle mot homofile? Også en religion som påstås å være sivilisert og tolerant? Du kan ikke forvente at religionen din skal tas på med silkehansker når den selv er så fordømmende overfor andre mennesker. Det burde være opplagt logikk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå