1111111 Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 (endret) Jeg drikker alltid øl grunnet citrus allergi. Allergien er såpass "alvolig" at jeg heller ikke kan drikke vin. Skal i en ganske stor fest på lørdag som jeg har gledet meg lenge til, og vil gjerne drikke noe i tillegg til øl. Kunne jo drukket rein sprit og tyrker/bailies/jàgermaister, men det blir så fryktelig kjedelig og kvalmendes.. Så noen som har "oppskrifter" på drinker uten frukt/bær i? Og om noen har noen GODE med bailies/tyrker i så går det greit Endret 10. februar 2010 av 1111111
tineline Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Bloody Mary uten worcestershiresauce? Tomatjuice, vodka og tabasco (eller noe annet sterkt dersom det er sitrus i den). Stikk litt stangselleri oppi, det er godt. Ellers er Rom og Cola en klassiker. Og irish coffee og white russian.
1111111 Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 10. februar 2010 eple/pære cider Ehh, det er citrus i det.. Takk for forslag TineLine Har aldri smakt bloody Mary, er det godt?
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 Det er ikke noe med sitrusfrukter i denne cideren. Det er da heller ikke sitrusfrukter i vin. :klø: Kan du utdype hva slags allergi det er snakk om. Hva er det nøyaktig du må holde deg unna?
1111111 Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 10. februar 2010 Unnskyld, det letteste for meg er å kalle det citrus allergi. Sitron, Appelsin, Grapefruit, Mandarin, Klementin, Jordbær, Bringebær, Solbær, litt pære, eple, Annanas, papaya, mango, fersken, Lime, Druer, nektarin, kiwi, plommer osv. Skjønner? ALT som SMAKER surt, er jeg allergisk mot. Kan f.eks ikke spise heinz ketchup, for det er for surt. Mens Idun ketchup kan jeg spise, for den er mildere. Som sagt over, noe som ikke inneholder frukt eller bær. Og jeg har prøvd vin, og reagerte.
Gjest navnelapp Skrevet 10. februar 2010 #7 Skrevet 10. februar 2010 Gin Tonic er utan syre viss du ber om å ikkje få sitronskive i. Er det E330 du er allergisk mot, sitronsyre? Det er det i nesten all drikke, kanskje i tonic og, når eg tenker meg om. Det er eit konserveringsmiddel.
1111111 Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 10. februar 2010 Gin Tonic er utan syre viss du ber om å ikkje få sitronskive i. Er det E330 du er allergisk mot, sitronsyre? Det er det i nesten all drikke, kanskje i tonic og, når eg tenker meg om. Det er eit konserveringsmiddel. Usikkert hva allergien faktisk heter, da jeg aldri har vært hos lege, men våknet opp en dag med det. Så har prøvd rundt, og vet hva jeg kan spise/drikke og hva jeg ikke kan spise/drikke. Kan f.eks ikke drikke noen annen brus bortsett fra cola/pepsi. Alt fra fanta til villa farris til julebrus reagerer jeg på..
Gjest navnelapp Skrevet 10. februar 2010 #9 Skrevet 10. februar 2010 Long Island Iced tea! All spriten i butikken pluss cola! Så vidt eg huskar vodka, tequila, cointreau (be dei droppe den, det er ein appelsinlikør), gin og rom blanda ut med cola. I oppskrifta skal det også vere sour mix eller lime, men det kan du også be dei droppe. Den er kjempegod!
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #10 Skrevet 10. februar 2010 Da forstår jeg bedre. http://supercocktails.com/6686/African-Hot-Punch http://supercocktails.com/6673/Boys-are-Stupid http://supercocktails.com/13187/Choco-Colada http://supercocktails.com/14865/Almond-Grove http://supercocktails.com/14559/Bailey%27s...Vanilla-Thrilla http://supercocktails.com/5838/Batida-de-Coco
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2010 #11 Skrevet 12. februar 2010 Div drinker/sprit white russian martini b52 tyrkisk pepper shot grasshopper < mintaktig egg nog old fashioned ellers må du jo bare utforske ølverden- sinnsykt mye godt! Gå på polet og test diverse import-øl. Jeg er glad i franske og tyske hveteøl.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå