Gå til innhold

Alkohol uten citrus

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg drikker alltid øl grunnet citrus allergi. Allergien er såpass "alvolig" at jeg heller ikke kan drikke vin. Skal i en ganske stor fest på lørdag som jeg har gledet meg lenge til, og vil gjerne drikke noe i tillegg til øl.

Kunne jo drukket rein sprit og tyrker/bailies/jàgermaister, men det blir så fryktelig kjedelig og kvalmendes..

Så noen som har "oppskrifter" på drinker uten frukt/bær i?

Og om noen har noen GODE med bailies/tyrker i så går det greit :)

Endret av 1111111
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bloody Mary uten worcestershiresauce? Tomatjuice, vodka og tabasco (eller noe annet sterkt dersom det er sitrus i den). Stikk litt stangselleri oppi, det er godt.

Ellers er Rom og Cola en klassiker. Og irish coffee og white russian.

Skrevet
eple/pære cider

Ehh, det er citrus i det..

Takk for forslag TineLine :)

Har aldri smakt bloody Mary, er det godt?

Skrevet

Det er ikke noe med sitrusfrukter i denne cideren. Det er da heller ikke sitrusfrukter i vin. :klø: Kan du utdype hva slags allergi det er snakk om. Hva er det nøyaktig du må holde deg unna?

Skrevet

Unnskyld, det letteste for meg er å kalle det citrus allergi.

Sitron, Appelsin, Grapefruit, Mandarin, Klementin, Jordbær, Bringebær, Solbær, litt pære, eple, Annanas, papaya, mango, fersken, Lime, Druer, nektarin, kiwi, plommer osv. Skjønner?

ALT som SMAKER surt, er jeg allergisk mot. Kan f.eks ikke spise heinz ketchup, for det er for surt. Mens Idun ketchup kan jeg spise, for den er mildere.

Som sagt over, noe som ikke inneholder frukt eller bær.

Og jeg har prøvd vin, og reagerte.

Gjest navnelapp
Skrevet

Gin Tonic er utan syre viss du ber om å ikkje få sitronskive i. Er det E330 du er allergisk mot, sitronsyre? Det er det i nesten all drikke, kanskje i tonic og, når eg tenker meg om. Det er eit konserveringsmiddel.

Skrevet
Gin Tonic er utan syre viss du ber om å ikkje få sitronskive i. Er det E330 du er allergisk mot, sitronsyre? Det er det i nesten all drikke, kanskje i tonic og, når eg tenker meg om. Det er eit konserveringsmiddel.

Usikkert hva allergien faktisk heter, da jeg aldri har vært hos lege, men våknet opp en dag med det. Så har prøvd rundt, og vet hva jeg kan spise/drikke og hva jeg ikke kan spise/drikke.

Kan f.eks ikke drikke noen annen brus bortsett fra cola/pepsi. Alt fra fanta til villa farris til julebrus reagerer jeg på..

Gjest navnelapp
Skrevet

Long Island Iced tea! All spriten i butikken pluss cola! Så vidt eg huskar vodka, tequila, cointreau (be dei droppe den, det er ein appelsinlikør), gin og rom blanda ut med cola. I oppskrifta skal det også vere sour mix eller lime, men det kan du også be dei droppe. Den er kjempegod!

Skrevet

Div drinker/sprit

white russian

martini

b52

tyrkisk pepper shot

grasshopper < mintaktig

egg nog

old fashioned

ellers må du jo bare utforske ølverden- sinnsykt mye godt! Gå på polet og test diverse import-øl. Jeg er glad i franske og tyske hveteøl.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...