AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #81 Skrevet 26. august 2015 Oi, men den tar vel ikke normalt angst? Har hørt den ofte gjør den verre for mange :O En gang tok jeg to tabletter i stedet for én ved et uhell (glemte at jeg hadde tatt den første, doh), og jeg hadde en ekstrem angst og paranoia de to påfølgende dagene. Bivirkninger av disse er jo ofte økt energi, uro og rastløshet, så at den kan gjøre angst verre tror jeg på. Den tar ikke angsten hos meg, kun dystymien (men der funker den fantastisk).Anonymous poster hash: cbffd...d96
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #82 Skrevet 25. april 2018 4 timer siden, Linda3636 skrev: Jeg begynte med wellbutrin for snart to uker siden, men tror jeg velger å slutte nå... Har fått veldig kort lunte og vanvittige humørsvingninger.. Har hatt mange tanker om å ta livet av meg...og også uttrykt meg via facebook på en sånn måte at alle vet jeg er veldig deprimert. Velger å gå uten medisin nå... har ikke tro på at det hjelper så mye, i og med at alle har så mange bivirkninger. To uker er altfor kort tid til å evaluere virkningen av wellbutrin. Jeg ville gitt den minst et par tre uker til så medisinen fikk satt seg litt mer i kroppen og bivirkningene gitt seg. Det du kjenner på nå er mest sannsynlig startbivirkninger som vil gi seg, og kanskje du senere kan få godt utbytte av medisinen. Dumt å prøve ut medisiner sånn halvveis. Det er vanlig å kunne føle seg verre i en kort periode med det samme en begynner på en ny medisin. Kanskje legen din vil skrive ut litt sobril til deg som du kan ta i et par ukers tid. mange bruker det i en kort periode i opptrappingsfasen da angsten ofte er veldig forhøyet da. Snakk med legen din før du gjør noe. Anonymkode: f106f...cd3
Lisa3671 Skrevet 1. juli 2019 #83 Skrevet 1. juli 2019 (endret) Kjøp Wellbutrin - https://topeuro-shop.com Her er likevel min lille gladhistorie; Etter å ha slitt med depresjon i 13 år foreslo legen å teste ut Wellbutrin (Jeg var egentlig imot medisiner og var redd for vektoppgang etter dårlig erfaring med SSRI). Jeg merket raskt bedring, kanskje en måned inni startfasen. Mange får en slik "Honeymoon"-fase hvor alt plutselig føles lysere, man får mer energi og blir lettere til sinns. Kontrasten var helt enorm og jeg fikk smake på hvordan livet egentlig skulle være. I løpet av det første året kunne jeg for eksempel gå tur i regnet og ta meg selv i å smile og nyte det. Jeg fikk veldig mye energi og kunne ta opp hobbier som maling og trening, noe jeg har savnet i de 13 åra i tåka. Jeg klarte å ta vare på meg selv igjen, fikk på plass gode rutiner, søvnproblemene avtok, jeg gikk ned 20 kg (fra 90kg (BMI 33) til 70kg (BMI 26)). Jeg føler egentlig jeg ble et nytt menneske, en slags gladfisk. Jeg var heldig og fikk bedring i tilleggsproblemer/sykdommer som angst og trøstespising. Natt ble til dag Det eneste dumme med wellbutrin er at man må øke dosen for å få effekt over tid, og jeg kom til et stopp. Har nå vært uten medisiner i 6 måneder og har sporadiske "nedeperioder", men vil påstå jeg er kurert fra depresjon. Gledesbobla og energien er ikke den samme og jeg vil så inderlig tilbake på wellbutrin nå.. Men er likevel takknemlig for å være et fungerende menneske idag. Endret 16. juli 2022 av Lisa3671
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #84 Skrevet 12. februar 2021 Andre eller tredje uka med wellbutrin. Våknet i svette hver natt. Sliter med kraftig kvalme og dårlig matlyst. Har gått på kvalmestillende for å få i meg mat. Jeg håper virkelig at kvalmen gir seg etterhvert. tar dere medisinen kveld eller dag? Jeg forsøkte kveld men da ble jeg så oppspilt at jeg ikke fikk sove og hadde kraftig tankekjør. Anonymkode: 133af...5fe
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #85 Skrevet 12. februar 2021 Jeg tar på morgenen, merker egentlig lite til dem, men om jeg ikke tar dem så blir jeg veldig irritabel. Anonymkode: 03d2a...09a 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #86 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Andre eller tredje uka med wellbutrin. Våknet i svette hver natt. Sliter med kraftig kvalme og dårlig matlyst. Har gått på kvalmestillende for å få i meg mat. Jeg håper virkelig at kvalmen gir seg etterhvert. tar dere medisinen kveld eller dag? Jeg forsøkte kveld men da ble jeg så oppspilt at jeg ikke fikk sove og hadde kraftig tankekjør. Anonymkode: 133af...5fe Jeg må spise før jeg tar dem for å ikke bli kvalm. Om morgenen, hvis ikke er det umulig å sovne. Anonymkode: e57fe...d40 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #87 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg må spise før jeg tar dem for å ikke bli kvalm. Om morgenen, hvis ikke er det umulig å sovne. Anonymkode: e57fe...d40 Må ikke medisinen tas på tom mage eller hvordan fungerer det? Anonymkode: 133af...5fe
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #88 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 12.2.2021 den 16.46): Må ikke medisinen tas på tom mage eller hvordan fungerer det? Anonymkode: 133af...5fe Nei - du kan velge. Anonymkode: 018cd...dc0
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #89 Skrevet 2. mai 2021 Vuderer dette nå også da jeg nekter å gå på zoloft igjen pga vektøktning og sexlysten ble helt borte. Men har mest en sesong type deprimasjon og ekstremt humørsvinginger så jeg lurer på om Wellbutrin er verdt å prøve. Noen oppdateringer herfra? Anonymkode: 7f8c0...dfb
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #90 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vuderer dette nå også da jeg nekter å gå på zoloft igjen pga vektøktning og sexlysten ble helt borte. Men har mest en sesong type deprimasjon og ekstremt humørsvinginger så jeg lurer på om Wellbutrin er verdt å prøve. Noen oppdateringer herfra? Anonymkode: 7f8c0...dfb Funker utrolig bra på depresjon men selv 150 mg gir meg insomnia🙄 Anonymkode: 023f5...4b0
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #91 Skrevet 2. mai 2021 Jeg har litt delt erfaring.. Da jeg startet fikk jeg ikke sove, men følte meg bedre psykisk. Hadde da trappet ned fra en annen antidepressiva. Etter en stund ble det ille og jeg måtte øke dosen på Wellbutrin. Det gikk fint helt i begynnelsen, før det smalt, smalt hardt! Jeg ble veldig syk!!! Fikk da jevn oppfølging av legen. Nå går jeg på kombinasjonsbehandling av Wellbutrin og den antidepressiva jeg gikk på før jeg begynte med Welbutrin. Dette har funket utmerket på meg nå i 4 måneder. Jeg er et nytt menneske og har det så mye bedre. MEN bli fulgt opp, de negative bivirkningene som kan komme er alvorlige og må følges opp. Anonymkode: 89b87...47c
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #92 Skrevet 3. mai 2021 Takk for tilbakemelding. Ser ut som dere som har kombinert dette med en annen antidepressiva har hatt bedre utfall enn å bare ta wellbutrin alene. Gikk dere opp i vekt og hadde mindre sexlyst? Eller var det kanskje riktig å ta begge to slik det var litt balanse? Anonymkode: 7f8c0...dfb
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #93 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takk for tilbakemelding. Ser ut som dere som har kombinert dette med en annen antidepressiva har hatt bedre utfall enn å bare ta wellbutrin alene. Gikk dere opp i vekt og hadde mindre sexlyst? Eller var det kanskje riktig å ta begge to slik det var litt balanse? Anonymkode: 7f8c0...dfb AB over. For meg ble det en balanse. Jeg har ganske okei sexlyst (kunne vært bedre, men jeg går på antidepressiva og forventer ikke mer). Mannen og jeg er fornøyde. Matlysten hos meg er fortsatt dempet. Var veldig kvalm i begynnelsen, men nå er det mer det at kroppen bare ikke har lyst på like mye som før. Har ikke gått opp i vekt, men ned, men det er nok fordi jeg var så syk at jeg ikke så dagslys en gang på det verste. Spiste middag i mørket i senga. Nå er jeg oppegående nok til å gå turer, bevege meg og ha kontroll over matinntaket, det gir nedgang i vekten. Tror ikke medisinen i seg selv har noe å si på vekt, men blir man kvalm spiser man naturligvis mindre. Får man mer energi beveger man ser mer = kan fort bli vektnedgang. Anonymkode: 89b87...47c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå