Gå til innhold

Stikkende smerte rett under brystet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da jeg våknet i dag hadde jeg stikkende smerter rett under brystet på venstre side når jeg pustet. Dette gikk etter hvert over, men kom tilbake nå nettopp. Er det noen som vet hva dette kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Angst og mulig krampe i interkostalmuskulatur.

Skrevet

Jeg hadde det samme for noen dager siden når jeg satt på jobb.

Kan det komme av stress? Hvis man tenker på for mye osv?

Skrevet

Bara vanlig kramp. :) Jag får det ofta. Och ja, det kanske kan ha att göra med stress, men jag tror att det beror på att man ligger konstigt när man sover, eller sitter för länge i samma ställning framför datorn och så vidare..

Skrevet

Det kan vara så att lungbladen klibbar ihop också. Får det ibland och då går det inte att andas in utan att det gör drittont! Men det går över på några sekunder. Detta är heller inte farligt, bara otroligt obehagligt.

Gjest annemor30
Skrevet
Det kan vara så att lungbladen klibbar ihop också. Får det ibland och då går det inte att andas in utan att det gör drittont! Men det går över på några sekunder. Detta är heller inte farligt, bara otroligt obehagligt.

Kontakte legen kanskje er en ide?

Skrevet

Inte för det lilla! Det här händer de flesta då och då men de flesta har ingen aning om vad det är som händer. :) Jag frågade en läkare och det här var svaret. Ofarligt alltså.

Gjest annemor30
Skrevet
Inte för det lilla! Det här händer de flesta då och då men de flesta har ingen aning om vad det är som händer. :) Jag frågade en läkare och det här var svaret. Ofarligt alltså.

Ja jeg sier ikke at det er farlig hver gang men en skal være litt forsiktig med å diagnotisere på KG da det plutselig en dag er alvor. ingen som vet hvor høy smerteterskl TS har så legebesøk er nok tingen!

Skrevet
Ja jeg sier ikke at det er farlig hver gang men en skal være litt forsiktig med å diagnotisere på KG da det plutselig en dag er alvor. ingen som vet hvor høy smerteterskl TS har så legebesøk er nok tingen!

Jag trodde ju att du menade för min del då.. :P

Gjest annemor30
Skrevet
Jag trodde ju att du menade för min del då.. :P

neineinei, TS;-)

Gjest Gjest_Marie_*
Skrevet

Ja, dette er jeg selv veldig kjent med.

Da jeg gikk i 10. klasse på ungdomsskolen plagdes jeg veldig med den stikkende smerten rett under brystet, som du beskriver. Den kom ofte når jeg rørte på meg, og noen ganger gikk smerten oppåver brystet. Jeg hadde sterke smerter, og kunne flere ganger besvime eller hyperventilere av smertene. Jeg gikk til lege i ett år og tok uttallige prøver, men de fant ingenting. Dette viste seg å være psykisk.

Jeg opplevde en del store forandringer tidligere i min barndom, noe som ikke jeg som tiåring ikke kunne takle. Dette hadde da ligget i underbevisstheten i flere år, og kom fram i denne tid.

Jeg gikk til psykolog, og ble så mye bedre. Jeg var langt nede, uten at jeg visste det da jeg startet der, og ble kvitt smertene i løpet av den tiden.

Tenk over om det er noe som plager deg, eller som ligger i underbevisstheten. Det kan være noe du ikke tenker over en gang.

Men en ting er sikkert, det skader ALDRI å snakke med noen. Noen ganger er det godt å få svar på plagene dine, av profesjonelle personer som virkelig har peiling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...