Gå til innhold

Ryggsmerter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har i de siste 2 mnd hatt kraftigeryggsmerter som har blitt verre og verre. Det sitter mest i lungeregionen, og er en vedvarende smerte som trenger gjennom til bryst. Smerten skyter ofte ut til andre regioner i ryggen/ribben foran/bak. På en skala fra 1-10 vil jeg si at det ligger på 8. I det siste har det kommet kvalme i tillegg, og svak hoste nå og da. Spiller ingen rolle om jeg sitter/står/ligger/går.

Jeg har en ganske høy terskel for å oppsøke lege, men siden det bare har blitt verre tok jeg i dag kontakt med lege. Han klemte og trykte og mente at smertene var muskulært. Han skulle henvise meg til ultralyd for å sjekke galle, men ellers mente han at det ikke var nødvendig med noen tester. Han gjorde ikke annet enn å trykke på rygg/bryst, that's it. Jeg er som sagt ikke den som løper ned legekontor, men bør jeg gå og få en second opinion (med mindre det gir utslag på ultralyd) eller slå meg til ro med at alt er "greit"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare du selv som kan vite om du er syk eller ei :) Har du prøvd akkupunktur eller lignende? Jeg synes ikke du skal slå deg til ro hvis legen sier du ikke er syk, og du fortsatt har vondt.. Det er vel ikke akkurat første gangen helse-norge "friskmelder" en syk person. Gå iallefall til legen igjen og stå på ditt, at du har vondt!

Skrevet

Synes du skal få tatt røntgen/MR så fort som mulig.

Skrevet
Det er bare du selv som kan vite om du er syk eller ei :) Har du prøvd akkupunktur eller lignende? Jeg synes ikke du skal slå deg til ro hvis legen sier du ikke er syk, og du fortsatt har vondt.. Det er vel ikke akkurat første gangen helse-norge "friskmelder" en syk person. Gå iallefall til legen igjen og stå på ditt, at du har vondt!

Han sier ikke at jeg ikke er syk, han sier at smertene er muskulært og ikke trenger å utredes videre. Han anbefalte fysio/psykomotorisk. Skal til ultralyd for å sjekke galle da jeg vet jeg har hatt gallesten tidligere, ellers mente han at det overhodet ikke var nødvendig å ta røntgen/MR.

Kan man virkelig få så store smerter av muskulære problemer? Jeg har vært syk i 2 år av andre ting og ligget i ro mesteparten av tiden. Ryggsmertene kom som lyn fra klar himmel i forbindelse med en rensekur, og jeg lurer litt på om denne rensekuren kan ha røsket veldig i kroppen og forårsaket det her?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...