Gå til innhold

Byttet linsetype: Samme styrke som vanlig...


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg blir forvirra. Jeg byttet til Air Optix Aqua (dette fordi Air Optix skulle gå ut) for en tid tilbake... Og nå med de nye linsene ser jeg litt dårligere enn det jeg har sett før. Er det virkelig mulig? Samme styrke som alltid, og jeg må virkelig lure på om det er den fuktighetsgivende greia som gjør det mulig at den styrken jeg nå har blir for svak?

Noen som har vært borti samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med fare for å høres ut som en moralpreiker:

Man skal alltid gå til optiker før man bytter linser. Alt med linsene skal stemme perfekt. Desse tingene ligger på øyet 14-16 timer dagen, og den minste feil/uoverenstemmelse med øyet, vil kunne forårsake store skader på synet på sikt.

Skrevet
Jeg blir forvirra. Jeg byttet til Air Optix Aqua (dette fordi Air Optix skulle gå ut) for en tid tilbake... Og nå med de nye linsene ser jeg litt dårligere enn det jeg har sett før. Er det virkelig mulig? Samme styrke som alltid, og jeg må virkelig lure på om det er den fuktighetsgivende greia som gjør det mulig at den styrken jeg nå har blir for svak?

Noen som har vært borti samme?

Hei:)

Det kan ikke ha seg slik at synet ditt har forandret seg da?

Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt meg en tur til optiker og tatt en sjekk.

Skrevet (endret)

Vel, dette er jo samme linsetype som den andre, bare den nye skal gi mer fuktighet til øynene. Ellers er de like. Fullt mulig at synet mitt har blitt dårligere i løpet av disse månedene siden siste sjekk. Jeg stiger jo i styrke hver gang jeg er hos optikeren, så det er fullt mulig :)

Endret av Linenor
Skrevet
Vel, dette er jo samme linsetype som den andre, bare den nye skal gi mer fuktighet til øynene. Ellers er de like. Fullt mulig at synet mitt har blitt dårligere i løpet av disse månedene siden siste sjekk. Jeg stiger jo i styrke hver gang jeg er hos optikeren, så det er fullt mulig :)

Ikke at jeg er noe ekspert akkurat, men jeg har også brukt de samme linsene du har prøvd nå... De var bare mye bedre å ha på seg. Kan ikke si at jeg følte at jeg så dårligere?

Hm... trur nesten du svarte på ditt eget spørsmål nå? Masj til optikeren.

Vil jo ikke at du skal gå med hodepine og overanstrenge øya dine.

Skrevet

Jeg er helt enig i at de er bedre å ha på seg, og at de gir mer fuktighet til øynene mine :)

Og ja, jeg skal masje til optikeren... Bestiller time neste uke ;)

Hodepine er det ikke hittil, men jeg kan anstrenge øynene litt mye til tider, det er verst når man kjører bil og sliter med å se skiltene før man kommer nærme. Sånn skal det jo ikke være :P

Skrevet

Det kan hende øynene dine reagerer på hva enn de nye linsene er innsatt med (det som er fuktighetsgivende).

Vil jo være litt rart om synet skulle bli merkbart dårligere fra en dag til en annen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...