Gå til innhold

Pityriasis rosea- hudsykdom

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som har denne "lidelsen". dvs mye eksem der kortison har lite effekt? Slitsomme greier, varer i flere mnd. Noe som vet om alternativ behandling? Vært hos spesialist for noen år siden, da var det kun kortison. Tar flere mnd å få ny time..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg har hatt dette. Det eneste som hjalp for meg (desverre) var tiden. Problemet er jo disse flekkene som blir så innmari tørre og klør! det hjalp for nattesøvnen å smøre meg med feit krem (locobase el) for å dempe kløen, men ellers må du bare la det gå over. Det varer vanligvis rundt 6 uker, og du kan trøste deg med at du ikke får det igjen :-D

Ellers et lite tips: i mitt tilfelle ble jeg aldri uvel eller i dårligere form av sykdommen - gikk derfor på trening. Det å svette mye er SKIKKELIG ubehagelig, det svir! Så vil anbefale deg lettere mosjon i perioden med utslett..

Gjest Gjest_Anette_*
Skrevet

Du kan jo prøve magiskrem? Jeg har brukt den kremen i ett par uker, og er superfornøyd. Den er laget av urter, og inneholder ikke noe kortison eller andre skumle ingredienser :)

Kjøpte på magiskrem.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...