Gjest Gjest_Klara_* Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Har såvidt begynt å se på veteranbil/evt en pen bil som en kan bruke fra kirken til festlokalet og fotograf. Problemet er at alle er jo utrolig dyre av de jeg har sett på i Oslo. Det koster rundt 4-5000 kr, og jeg syntes det er ganske drøyt for en kjøretur på under 15 min... Er det noen som kjenner til noe billigere?
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Har såvidt begynt å se på veteranbil/evt en pen bil som en kan bruke fra kirken til festlokalet og fotograf. Problemet er at alle er jo utrolig dyre av de jeg har sett på i Oslo. Det koster rundt 4-5000 kr, og jeg syntes det er ganske drøyt for en kjøretur på under 15 min... Er det noen som kjenner til noe billigere? Vi leide en strøken hvit Volvo XC60 fra en forhandler, vi! Ble møkk lei av å lete rundt etter dyre biler... Så tok en pling til Volvo for å høre om de hadde en cabriolet eller noe. De skulle egentlig ha ca 1500kr for å leie den, men siden pappa er god kunde der ble det enda mindre... Vi lånte den hele helgen, fra fredag til søndag. Sweet!!! Forlover kjørte.. Fant ut at det var den beste måten for oss å gjøre det på med tanke på at det var ganske langt fra kirken til lokalet.
Gjest hogwash Skrevet 14. mars 2010 #4 Skrevet 14. mars 2010 Problemet er at alle er jo utrolig dyre av de jeg har sett på i Oslo. Det koster rundt 4-5000 kr, og jeg syntes det er ganske drøyt for en kjøretur på under 15 min... Er det noen som kjenner til noe billigere? Kjenner ikke til noe billigere, vil bare påpeke at det blir nok litt feil å si at det er prisen for en kjøretur på 15 min. Vil tro brudeparet setter pris på en nyvasket bil f.eks?
lilleGrethe Skrevet 14. mars 2010 #5 Skrevet 14. mars 2010 Vi dropper å leie bil - regner med at vi vasker og pynter bilen til mine foreldre og kjører den fra kirken. Den er sort, men ellers er det en vanlig familiebil. Det er nok andre ting å bruke penger på, så dette har vi valgt å ikke prioritere.
Gjest _Leela_ Skrevet 14. mars 2010 #6 Skrevet 14. mars 2010 Hør med en forhandler om de kan tilby noe evt så finn ut om noen i familien/vennekretsen har en nyere bil som de kan vaske, polere og kjøre dere i.
Miss Puddel Skrevet 14. mars 2010 #7 Skrevet 14. mars 2010 det er som noen sier betalingen gjelder ikke bare for selve kjøreturen, men for klargjøring av bilen, etc... Blir som når når jeg kjører noen med hest og vogn til bryllup det, da må jeg vaske hest og seletøy dagen før, laste hest og vogn og frakte til stedet jeg skal kjøre, sele på, kjøre litt for å varme opp hesten, så er det selve kjøreoppdraget, før jeg må gjøre det samme i motsatt rekkefølge, det sier seg selv at jeg tar ikke bare betalt for tiden jeg bruker på å kjøre da....
Eddah Skrevet 15. mars 2010 #8 Skrevet 15. mars 2010 (endret) Det er nok en DEL mer stress å klargjøre hest og vogn for avgang enn det å stille opp med bil, hehe. Jeg synes også det er dyrt med 4-5000 for å låne bil i noen timer. Men sånn er det vel bare. Derimot synes jeg dette hadde vært billig om jeg skulle lånt hest og kjerre. Kanskje fordi jeg skulle hatt MINST dette for å i det hele tatt giddet å vaske min hvite hest og transportere både han og vogn langt av gårde.. Endret 15. mars 2010 av Eddah
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå