Gå til innhold

Chinese crested


Gjest Raggy

Anbefalte innlegg

Er så heldig å ha fått ei naken tispe på et år! For meg er det en ny erfaring å ha hund uten pels så jeg ønsker erfaringer og råd fra dere som kan dette.

Jeg dusjer henne annen hver uker, smører huden ved behov.

Ute har hun på seg en Hurtta fleecedress og ullbody, inne liker hun best å gå naken.

Det virker som hun er varm på kroppen når vi er ute men hun trives ikke noe særlig. Kan det være behov for sokker? Og er det mulig å få så små sokker til å sitte på de små beina?

Kom gjerne med innspill om stell og dette med å kle hunden riktig nå på vinteren.

Liker deres hunder seg ute i snø og kulde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du ikke har planer om å stå mye stille på tur, trener den ikke sokker ute. Man går jo som regel hele tiden når man går tur, og da er det unødvendig. Står man stille lenge er det heller ikke bare tærna som fryser, men kroppen blir jo også kald.

Ellers er det bedre å kle på litt for mye enn litt for lite, og pass på at klærna er behagelige, og varme.

Og det er helt indeviduelt om hunder trives ute eller ikke, uansett om de har pels eller ei :) Kineseren jeg bor med elsker å være ute, jage snøballer og spise snø. Men det spørs jo helt på individet :)

Og pass på å dusje hunden etter du har barbert. er lett for hunden å få hår i øya og kriker og kroker som kan irritere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...