Gjest hva gjør eg ? Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 eg er usikker. Eg tror eg har ein ganske mild grad av sosial angst. Altså, det er ikkje slik at eg ikkje tør gå ut døra. Men eg føler ubehag i situasjoner som f.eks: klesshopping, føler meg beglodd av alle når eg vil kjøpe meg klær. Store mengder folk får meg til å føle meg utilpass. Betaling, det har eg overlatt til sambo de siste 5 årene og eg syns det er ubehagelig å stå i kassen, med folk bak i køen. Telefon, eg liker ikkje ta telefonen når det er ukjent nr eller ett tlf nr som eg ikkje veit hvem sitt er. Eg kjenner det knyter seg litt i magen når eg må ringe til ukjente, f.eks for å bestille legetime. Brev, når eg får brev fra f.eks NAV blir eg regelrett dårlig i magen og må løpe rett på do for å... Ja. Eg aner ikkje om eg har sosial angst, eg var ganske sikker på det til eg snakke litt om det til sambo og han liker ikkje betale i kassa han heller, føler det samme som meg, men han har ikkje sosial angst. Så eg aner ikkje om eg har sosial angst. Er det bare stress i stede? Nerver/nervøsitet? Angst for ukjente situasjoner? Er det vits å forsøke psykolog for slikt? Vil ikkje ende opp på medisiner, det er 100% uaktuelt. Eg skal til lege i morgen og ville be om henvisning til psykolog for sosial angst, men nå er eg ikkje sikker på om eg har det lenger, og dermed veit eg ikkje om det er vits. Vil ikkje kaste vekk penger heller.. Usikker
pivo Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Diskuter det med legen din Fortell ham hvordan du føler det, og spør om han evntuelt har noen råd. Kanskje det kan vær en ide å få litt tettere oppfølging av legen, og senere bli henvist til psykolog om du og legen mener det er nødvendig. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Høres jo ut som det er et problem for deg.. Så hvorfor ikke prøve en time hos psykolog ihvertfall? Evnt. kan jeg virkelig anbefalle Gestalt terapeut.. de er eksperter på slikt
Leo Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 Jeg synes både det du beskriver og reaksjonene dine i den forbindelse virker veldig normale!
Gjest ts Skrevet 9. februar 2010 #5 Skrevet 9. februar 2010 Diskuter det med legen din Fortell ham hvordan du føler det, og spør om han evntuelt har noen råd. Kanskje det kan vær en ide å få litt tettere oppfølging av legen, og senere bli henvist til psykolog om du og legen mener det er nødvendig. Lykke til "Problemet" er at eg skal til turnuslege pga at det var kortere ventetid. Og eg har veldig dårlig råd :/ Høres jo ut som det er et problem for deg.. Så hvorfor ikke prøve en time hos psykolog ihvertfall? Evnt. kan jeg virkelig anbefalle Gestalt terapeut.. de er eksperter på slikt Eg føler det kan være ein liten hindring i livet mitt på ein måte, å føle det slik i disse situasjonene. Hva er ein gestalt terapaut? Jeg synes både det du beskriver og reaksjonene dine i den forbindelse virker veldig normale! Det var det eg var "redd" for :/ Huff, under 1 time på å bestemme meg for om eg skal ta det opp eller ikkje.
Gjest ts Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Også tror eg muligens eg har høgt stoffskifte også, så kanskje eg har bivirkninger fra det med nervøsitet? At eg mistolker nervøsitet for mild grad av sosial angst? Prøver vel egentlig bare avskrive heile psykologen for eg gruer meg til å ta det opp i det heile.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå