Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 Prøvde aluminiumsklorid mot svette et par ganger i sommer. Tok litt tid før det tørket og det klødde forferdelig... Syntes ikke det ga noe effekt, men ville prøve igjen i dag. Jeg smurte på. D ble fort tørt, og hvitt... Er det meningen? Tror ikke det ble hvitt de første gangene, men er ikke sikker. Grunnen til at det ikke klør nå er kanskje fordi jeg ventet ekstra lenge etter siste barbering med å bruke det denne gangen. Hva tror dere? Har den kort holdbarhet og funker ikke nå, eller skal den være slik? En annen ting: Hjelper alu.klorid bare mot at man blir våt av svette, mens Yerka bare hjelper mot lukt, men ikke at man blir våt? Kan disse brukes samtidig da? En dag har man på det ene, fire dager etter har man på det andre?
Gjest ts Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 Nå er d gjennomsiktig igjen. og det klør litt.. da er d sånn jeg trodde det skulle være. men lurer fortsatt på det med yerka
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 8. februar 2010 #3 Skrevet 8. februar 2010 Hei hei! Jeg bruker alu.k. mot svette, og har gjort det i 3-4 år, med stor suksess. Jeg svettet mye før og gikk konstant med store svetteringer under armene, som førte til at jeg gikk nesten alltid med svarte gensere og way mye parfyme. Men så prøvde jeg alu.k, og det funket etter første gang. Jeg har det på over natten (er vel det det står at man skal gjøre, om jeg ikke husker feil). Det blir fort tørt, og kan nok bli litt hvitt ja. Det klør også noe helt forferdelig, men jeg bare klør meg litt, og så prøver jeg å sove. Om morgenen vasker jeg det av med såpe. Første gang jeg brukte det tror jeg kanskje jeg tok det en gang i uken i to-tre uker eller noe (husker ikke helt). Men nå bruker jeg det svært sjelden - så sjelden at jeg ikke vet hvor lenge det går mellom hver gang, altså et par måneder gjerne. Hos meg har alu.k. tatt vekk også lukten, men jeg bruker jo deodorant i tillegg, så det er bare deodorantlukten jeg kan kjenne. Men det er utrolig deilig å kunne gå med den fargen genser jeg ønsker, så tettsittende som jeg vil. Det produktet Yerka har jeg aldri hørt om eller prøvd. Men det har jeg heller ikke hatt behov for, da aluminiumskloriden har gjort underverker for meg! :D Hipp hurra for den!!!
HD_berta Skrevet 11. februar 2010 #4 Skrevet 11. februar 2010 Er alu.k. noe man får kjøpt reseptfritt? Jeg svetter under den ene armen, så det blir ring under den. Er litt rart at det er bare den ene? Det har egentlig alltid vært sånn. Ellers svetter jeg mer i perioder - akkurat nå er jeg i en sånn periode, og skulle gjerne fått gjort noe med det!
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2010 #5 Skrevet 11. februar 2010 Er alu.k. noe man får kjøpt reseptfritt? Ja, på apoteker! Jeg prøvde den, og luktet litt svette dagen etter påføring. Tenkte å gi opp eller påføre mer, men man skal jo ikke bruke det mer enn et par dager i uka, så jeg ventet... Deretter hadde jeg luktfrie dager frem til jeg skulle påføre på nytt. Før luktet det alltid litt svette av genserne mine etter en dags bruk, deilig å kjenne at det bare lukter mildt deodorant nå. Jeg påførte litt mer enn et tynt lag, fordi kulen var litt umedgjørlig og jeg ikke fikk et jevnt lag overalt. Tok også litt på siden av armhulene. Det klør de første dagene, men huden min blir ikke rød eller noe, så jeg kommer til å fortsette med denne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå