Gjest Anonymous Skrevet 27. april 2002 #1 Del Skrevet 27. april 2002 Hei! Skal ha en innekveld med leiefilm og alt som hører med ikveld ,med kjæresten min ,pga det dårlige været! Har i den anledning tenkt å koke sammen litt god mat, men er IKKE den mest erfarne på kjøkkenet, så derfor trenger jeg noen tips fra dere.. Har dere noen bra ideer til noe jeg kan lage som er enkelt og godt, som ikke trenger de mest unike ingrediensene, men som allikevel er mat med litt "piff" over...?(ikke pizza.. Kom med det! Vennlig hilsen Ella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnda Skrevet 27. april 2002 #2 Del Skrevet 27. april 2002 Har du wok??? I såfall er det veldig enkelt med ferdig pose med wokgrønnsaker og strimler av kjøtt. Ved siden av kan du ha ris. Godt og veldig enkelt! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 27. april 2002 #3 Del Skrevet 27. april 2002 Enig, wok passer til det meste. I stedet for/i tillegg til ferdig grønnsaksblanding kan du putte oppi det du liker selv; gulrøtter, squash, aubergine, brokkoli, chili osv. Kylling, kalkun el. som kjøtt.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. mai 2002 #4 Del Skrevet 27. mai 2002 Eller å bruke nudler i stedet for ris. Gjerne yum yum nudler og ikke bruk krydder/buljongpakka som følger med. Krydre heller grønnsakene med litt karri, eller wokgrønnsaker som er spesielt tilpassede blandinger til forskjellige slags wok som du får kjøpt i små poser på butikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. mai 2002 #5 Del Skrevet 27. mai 2002 wokgrønnsaker skulle selvfølgelig være wokkrydderblanding... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 28. mai 2002 #6 Del Skrevet 28. mai 2002 Vi pleier ofte å lage noe vi kaller "Skinke og bernaise" vi. Oppskriften finner du her: http://no.msnusers.com/CATHRINESSIDE/kokeb...e=2&sortstring= Dette er en annen lettvindt rett jeg anbefaler: http://no.msnusers.com/CATHRINESSIDE/kokeb...e=2&sortstring= Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøken Dings Skrevet 28. mai 2002 #7 Del Skrevet 28. mai 2002 Tar dere en innekveld i kveld igjen? I så fall kan du jo prøve deg på tunfiskpasta? Det er enkelt og veldig godt, men ikke akkurat slankekost! Jeg lager den slik: Hakk en løk og 2 fedd hvitløk, surres blankt i smør eller olje. Tilsett champignon i biter - helst fersk, og bruk så mye du selv ønsker. Tilsett litt salt og grovkvernet pepper. Tilsett videre en kartong matfløte, og la det hele småkoke noen minutter, før du har i et par teskjeer sitronsaft (kan utelates) og til slutt en boks tunfisk. Ha gjerne i litt fersk hakket persille hvis du har, det setter en god spiss på det hele. Ja, og så må man ikke glemme pastaen da! Bland alt sammen eller servér hver for seg. _________________ ------------ Frøken Dings1212[ Dette Innlegg er endret av: Frøken Dings den 2002-05-28 10:41 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå