Gå til innhold

Tips til god, lettvint mat noen?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Skal ha en innekveld med leiefilm og alt som hører med ikveld ,med kjæresten min ,pga det dårlige været!

Har i den anledning tenkt å koke sammen litt god mat, men er IKKE den mest erfarne på kjøkkenet, så derfor trenger jeg noen tips fra dere..

Har dere noen bra ideer til noe jeg kan lage som er enkelt og godt, som ikke trenger de mest unike ingrediensene, men som allikevel er mat med litt "piff" over...?(ikke pizza..icon_wink.gif

Kom med det!:)

Vennlig hilsen Ella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du wok???

I såfall er det veldig enkelt med ferdig pose med wokgrønnsaker og strimler av kjøtt.

Ved siden av kan du ha ris.

Godt og veldig enkelt! icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, wok passer til det meste.

I stedet for/i tillegg til ferdig grønnsaksblanding kan du putte oppi det du liker selv; gulrøtter, squash, aubergine, brokkoli, chili osv.

Kylling, kalkun el. som kjøtt.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest Anonymous

Eller å bruke nudler i stedet for ris.

Gjerne yum yum nudler og ikke bruk krydder/buljongpakka som følger med. Krydre heller grønnsakene med litt karri, eller wokgrønnsaker som er spesielt tilpassede blandinger til forskjellige slags wok som du får kjøpt i små poser på butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frøken Dings

Tar dere en innekveld i kveld igjen? I så fall kan du jo prøve deg på tunfiskpasta? Det er enkelt og veldig godt, men ikke akkurat slankekost!

Jeg lager den slik:

Hakk en løk og 2 fedd hvitløk, surres blankt i smør eller olje. Tilsett champignon i biter - helst fersk, og bruk så mye du selv ønsker. Tilsett litt salt og grovkvernet pepper.

Tilsett videre en kartong matfløte, og la det hele småkoke noen minutter, før du har i et par teskjeer sitronsaft (kan utelates) og til slutt en boks tunfisk.

Ha gjerne i litt fersk hakket persille hvis du har, det setter en god spiss på det hele.

Ja, og så må man ikke glemme pastaen da! Bland alt sammen eller servér hver for seg.

_________________

------------

Frøken Dings1212[ Dette Innlegg er endret av: Frøken Dings den 2002-05-28 10:41 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...