Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ja, du har rett. Men undersøkelsene som sier at pene mennesker har mange venner, eller generelt, om det positive inntrykket man får av dem, gjelder vanlig pene mennesker. Ofte blir de omtalt som "attractive", "pretty", som ikke er det samme som vakker. Jeg har, som ts, lest undersøkelser hvor det blir hevdet at vakre mennesker blir ekskludert av folk av eget kjønn. Jeg må selv innrømme at jeg (selv om mange har sagt at jeg er vakker selv, men man går jo ikke rundt og tenker slikt om segselv bestandig) kan bli satt ut av andre vakre mennesker og mister den følelsen av letthet når jeg omgås mer vanlig pene mennesker. Jeg blir også mer skeptisk, akkurat som om den personen det gjelde må bevise at hun/han er OK, til tross for sitt utseende, og lukker meg mer, selv om jeg på ingen måte er usikker. Tror folk er litt redd for skjønnhet

Har virkelig ALLE folk samme syn på hvem som er ekstremt vakker? Litt usikker på dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

noe jeg har merka er at folk er MYE mer hyggelige og hjelpsomme når jeg ikke bruker sminke i det hele tatt. uten at jeg vet hvorfor. :sjenert:

Skrevet
Har virkelig ALLE folk samme syn på hvem som er ekstremt vakker? Litt usikker på dette...

Det er bevist 1000 ganger at skjønnhet har med symmetri å gjøre og at ansiktstrekkene skal være i et visst forhold til hverandre. Har man det vil hjerne din oppfatte personen som vakker selv om personen kanskje ikke har den typen skjønnhet du liker aller best. Men ja, ALLE er enige om hva skjønnhet er for noe- det er noe vi ikke kan styre

Skrevet
noe jeg har merka er at folk er MYE mer hyggelige og hjelpsomme når jeg ikke bruker sminke i det hele tatt. uten at jeg vet hvorfor. :sjenert:

Jeg skjønner godt at du ikke har noen venner når du kan lire av deg slike fraser. "Vet liksom ikke hvorfor", du. Med en kledelig beskjeden smiley til slutt. :roll:

Hva forsøker du å oppnå? Sympati? Eller vil du bare rakke litt ned på stygge folk som i dine øyne garantert er ekstremt sjalu på deg og har så lav selvtillit at de sikkert ikke tør snakke til deg når du er sminket og vakker?

På den annen side er du ikke alene her. KG har i det siste fått et hylekor av damer med grenseløs tro på sin egen fortreffelighet, men akk så underutviklet selvinnsikt og intellektualitet.

Skrevet

Mitt inntrykk er at enkelte veldig pene jenter er vanskelig å komme inn på. De er vant til å ha masse guttevenner som forguder dem og synes det blir kjedelig å henge med jenter som ikke er like på knærne etter dem som gutter er. Jeg ser ganske vanlig ut selv, ganske pen, men ikke noe sånn eksepsjonellt. Merker at jeg tiltrekker meg veldig lett folk som er litt sjenerte og forsiktige, men folk som er veldig selv sikre ikke gir meg så mye oppmerksomhet. Tror jeg ser veldig snill og trygg ut siden usikre mennesker føler seg så komfortabel med meg. Jeg har veldig vanskelig for å få venner da, men skal ikke skylde på utseendet for det, det er helt andre grunner. Jeg jobber med meg selv nesten hver dag for å bli flinkere til å ta kontakt med andre, smalltalke med andre og generellt oppføre meg "riktig". Ingen burde skylde på utseendet for at man har få venner, dette handler sosiale egenskaper. Noen bare har det, andre har det ikke. Jeg har det ikke.

Skrevet
Det er bevist 1000 ganger at skjønnhet har med symmetri å gjøre og at ansiktstrekkene skal være i et visst forhold til hverandre. Har man det vil hjerne din oppfatte personen som vakker selv om personen kanskje ikke har den typen skjønnhet du liker aller best. Men ja, ALLE er enige om hva skjønnhet er for noe- det er noe vi ikke kan styre

Symmetri er nok riktig, men ellers så tenner folk på ulike ting (ulike ansiktstrekk, ulike hårfarger, ulike hudfarger, øyenfarger, høyde og vekt). Jeg ser ofte folk med symmetriske trekk, men jeg synes likevel de ikke er så pene eller tiltrekkende. Dessuten kan en stor porsjon sjarme få et mennske til å se vakrere ut, mens en vakker og symmetrisk person plutselig blir litt fysisk småstygg (i mine øyne i hvert fall) hvis personligheten deres suger. Heldigvis. Dette bare beviser at utseendet er en labil og subjektiv faktor.

Skrevet

De som er veldig pene kan være litt småsjenerte og ha få venner, ja.

Skrevet
KG har i det siste fått et hylekor av damer med grenseløs tro på sin egen fortreffelighet, men akk så underutviklet selvinnsikt og intellektualitet.

Er enig i denne.

Det blir nesten litt patetisk med alle de som føler et stort behov for å fly rundt i alle tråder og fortelle om hvor pene de er, hvor god utdannelse de har, for ikke å snakke om hvor rik og vellykket familie de kommer fra...

Jeg hadde blitt flau over meg selv dersom jeg skulle skrive innlegg etter innlegg om min egen fortreffelighet.

Skrevet
Er enig i denne.

Det blir nesten litt patetisk med alle de som føler et stort behov for å fly rundt i alle tråder og fortelle om hvor pene de er, hvor god utdannelse de har, for ikke å snakke om hvor rik og vellykket familie de kommer fra...

Jeg hadde blitt flau over meg selv dersom jeg skulle skrive innlegg etter innlegg om min egen fortreffelighet.

ingen av oss har noen steder her skryti over vårt utseende. uansett hadde det funka veldig dårlig når man er anonym her.

Skrevet
ingen av oss har noen steder her skryti over vårt utseende. uansett hadde det funka veldig dårlig når man er anonym her.

Jeg siktet ikke spesielt til deg, men jeg tror du har fulgt dårlig med på forumet hvis du ikke har lagt merke til det både jeg og den andre gjesten har gjort. Det er en del som er veldig ivrig etter å "markedsføre" seg selv her inne... :)

Skrevet
Er enig i denne.

Kan ikke si at jeg har sett så mye av dette. Så lenge folk nevner forskjellige ting i ulike tråder må de vel få si det de vil. Synes mer synd på deg som legger merke til og irriterer deg over det. Men det er sånn det er, janteloven.

Skrevet
Kan ikke si at jeg har sett så mye av dette. Så lenge folk nevner forskjellige ting i ulike tråder må de vel få si det de vil. Synes mer synd på deg som legger merke til og irriterer deg over det. Men det er sånn det er, janteloven.

Du må gjerne komme trekkende med Janteloven, men jeg kommer aldri til å synes det er noen spesielt god egenskap å skryte av seg selv i alle sammenhenger.

De som slenger mest med leppa, er ofte de som har minst å fare med.

Skrevet
Du må gjerne komme trekkende med Janteloven, men jeg kommer aldri til å synes det er noen spesielt god egenskap å skryte av seg selv i alle sammenhenger.

De som slenger mest med leppa, er ofte de som har minst å fare med.

Da er det vel bare å gi dem enda mindre oppmerksomhet ved å ikke påpeke at de stikker seg ut da.

Jeg har inntrykk av at det finnes begge deler. De som har noe å fare med og de som ikke har det.

Skrevet

jeg er stygg og har ingen venner. folk vil heller være venner med de som er pene og populære....

Skrevet
Er enig i denne.

Hvem bryr seg vel om hva du syns.

Skrevet
Mitt inntrykk er at enkelte veldig pene jenter er vanskelig å komme inn på. De er vant til å ha masse guttevenner som forguder dem og synes det blir kjedelig å henge med jenter som ikke er like på knærne etter dem som gutter er.

Forguder dem?

Tror du derfor pene mennesker har guttvenner, så de kan sitte i sitt private lille harem å bli forgudet? :ler:

Man vil jo gjerne ha venner av sitt eget kjønn og. Hvor mange gutter syntes klær og sminke er gøy å diskutere?

Enkelte av dere har et slikt indre forsvar når det gjelder pene mennesker, at det er ikke til å tro.

Sikkert godt å trøste seg med.

Symmetri er nok riktig, men ellers så tenner folk på ulike ting (ulike ansiktstrekk, ulike hårfarger, ulike hudfarger, øyenfarger, høyde og vekt). Jeg ser ofte folk med symmetriske trekk, men jeg synes likevel de ikke er så pene eller tiltrekkende. Dessuten kan en stor porsjon sjarme få et mennske til å se vakrere ut, mens en vakker og symmetrisk person plutselig blir litt fysisk småstygg (i mine øyne i hvert fall) hvis personligheten deres suger. Heldigvis. Dette bare beviser at utseendet er en labil og subjektiv faktor.

Fint forsvar å ha, ja.

Hva med de som har både personlighet og utseendet?

Det er jo det som gjør en person pen.

Gjest Gjest_martine_*
Skrevet

Jeg trur ikke at 'pene mennesker' har mindre venner, det kommer helt ann på øyet som ser.

Du får nok flere venner skal du se, du må bare være deg selv. Livet er for kort til å være noen andre.

Lykke til :klemmer:

Skrevet

Enkelte av dere har et slikt indre forsvar når det gjelder pene mennesker, at det er ikke til å tro.

Sikkert godt å trøste seg med.

Enkelte "av oss andre" er nok pene, vi også...

Forskjellen ligger i at vi i tillegg er intelligente.

Skrevet (endret)

Tror dette er veldig individuelt. Tror de fleste av oss opplever mye av disse hendelsene, over-pen til nøytral.

-Ida vil se på mannen til venninna

-Mannen til venninna vil se til ida

-Venninnen vil se på mannen til ida

-mannen til ida vil se på venninnen til ida

-venninna vil se på ida

-ida vil se på venninna

-Trine ser på pernilles hår

-pernille ser på trines lår

Handler om mennesklighet. Kan komme om man har en flott bil, flotte lepper, fin hud, fin rumpe, snille barn, et flott samboerskap eller singelliv. Den beste og peneste av oss kan nok føle dette også!

Hvorfor vi mennesker gjør slikt, er synd og skam. Håpløst! Men så er det nå slik det er...og ingen slipper unna, tror nå jeg.

Generelt er det vanskelig å få seg venner om man har et stort flott smil, stygt smil, samboerskap, barn, er singel, har for mange penger, har for lite penger, mangler jobb, jobber for mye, er den snille jenta, er den pene jenta, den stygge jenta, den flinke, den uflinke, for mange venner, for lite venner..lista er lang, og altfor lang til at jeg tror på at pene jenter har det vanskeligst med å få seg venner.

It`s everywhere

Endret av Aubrey
Skrevet

Jeg er enig i at det kan finnes noen fellestrekk som en stor andel mennesker vil være enige om, men hvem som tar pusten fra deg og hvem du bare synes "objektivt" sett er pen er det jo stor forskjell på. Ca alle mine venner har totalt forskjellig oppfatning av hvem som er nesten skremmende vakre og hvem som bare er normalt pene. Bare spør folk rundt deg hva de synes om Jenny Skavlan, eller hvem som helst egentlig. Selv om alle kan være enige om at en person ikke er stygg, så varierer det veldig om de synes det er den peneste personen de kjenner eller veldig langt nede på den lista.

Ikke at jeg tror folk har lister over det, men dere tar poenget!

Dette ble litt på siden av debatten uansett. Min erfaring og oppfatning er at pene mennesker kan møte på sine problemer i livet forbundet med utseende, men at det nok ikke er en hovedforklaring på mangel på venner. Spesielt ikke siden skjønnhet faktisk er subjektivt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...