MillaMilla Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 Jeg sitter og skal prøve å formulere e-poster til noen steder vi har lurt på å undersøke nærmere som lokale til vårt bryllup i desember. Nå trenger jeg noen tips til hva andre har spurt om, eventuelt glemt å spørre om? Vi skal ut og kikke på de forskjellige stedene senere på året, men siden d er under et år til brylluppet føler jeg at vi må få mest mulig informasjon, og også muligens reservere før vi har sett dem... og der er sååå vanskelig å formulere klare og fornuftige spørsmål! sooo, a little help please?
Frøken Mitzi Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 - Antall der er plass til? - Kan du ta med eigen drikke? - Kan du leige "heil pakke" inkl mat? - Kan du få andre til å levere mat der? - Korleis er kjøkkenfasilitetane? - Kva type bord og stolar er der? - Musikkanlegg? Er sikkert fleire ting også, men det var det eg kom på i farta
Thinkerbelle Skrevet 8. februar 2010 #3 Skrevet 8. februar 2010 Hei! Spørs litt på hvilken type plass det er - mulig noen av disse spørsmålene er overflødige: Finnes alt dere trenger av servise, kopper og kar, lysestaker etc? Duker - må dere leie, eller finnes det allerede? Hvilke type bord finnes det til lokalet? Har de forslag til oppsett av bordene for forskjellig antall gjester? Hvordan er det med vaskingen? Hvor tidlig kan dere komme og pynte lokalet? Hvor sent kan dere levere det tilbake etter bryllupet? Det var de jeg kom på i farta, kommer tilbake med mer om jeg kommer på mer:)
lilleGrethe Skrevet 8. februar 2010 #4 Skrevet 8. februar 2010 Hvilke rom har dere til disposisjon? - hvis dere har unge brudepiker / svenner som kanskje trenger å hvile, evt til lekerom, kan det være greit. Form på lokalet - hvis det er L-formet kan ikke alle gjestene se hverandre. Har de egne servitører? Isåfall hva koster de, og hvor gjester mange beregner de per servitør? Kan disse også være bartendere? Har de musikkanlegg der som dere kan bruke (koble til laptop eller mp3-spiller)? Utearealer - hva har dere til disposisjon? Hvor plasseres gavebordet Når får man tilgang til lokalet, og kan gaver låses inn og hentes dagen etter?
Anglofil Skrevet 9. februar 2010 #5 Skrevet 9. februar 2010 Dette spurte jeg om ift leie av lokale; * Er det mulig å booke såpass god tid i forveien? (booket to år i forveien) * Hvor mye vil dette komme på sånn ca? * Hva er inkludert i prisen (er det med servitører osv)? * Hvor mye koster lokalene å leie pr dags dato (forstår at dette kan øke noe)? * Er det noe krav på forskuddsbetaling eller lignende (f.eks depositum)? * Vi har ønske om å bli viet her, er dette mulig å få i stand om vi ordner med den som vier selv? * Hvordan er det ift f. eks musikkanlegg og slike ting ( vi ønsker gjerne å kunne ha brudevals og den typen ting)? * Når og hvor ønsker dere i såfall en slik kontrakt undertegnet? * Hvor raskt ønsker dere depositum? * Er det mulig å komme med egne ønsker i forhold til menyen? * Er plass i lokalene slik at vi kan leie inn dj som har med eget utstyr? Mvh Yvonne
MillaMilla Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 9. februar 2010 tusen takk for alle gode tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå