Gå til innhold

HJELP. Har strikket feil

Fremhevede innlegg

Gjest Bianca26
Skrevet

Fins det en nettside hvor det står om hvordan man gjør det da? Finner masse greier om strikking men ingenting om hva man gjør når man strikker feil. Fint om noen kunne være søte å hjelpe meg :yvonne:

Videoannonse
Annonse
Gjest Bianca26
Skrevet

Fant dessverre ikke det jeg lette etter på den nettsiden heller så jeg gav opp hele greia og begynte på nytt igjen. Jaja

Gjest faerytale
Skrevet

Det er ofte lettest å rekke opp slik at man får rettet det man har strikket feil - eller begynne på nytt ;)

Gjest Bianca26
Skrevet
Det er ofte lettest å rekke opp slik at man får rettet det man har strikket feil - eller begynne på nytt ;)

ja men tingen er når jeg rekker opp kun der det er feil så får jeg ikke til å plukke opp maskene igjen. Var en sånn video på den danske nettsiden som viste hvordan men jeg syns det så fryktelig avansert ut

Skrevet

Jeg pleier å "slippe" maskene der jeg har strikket feil og ta dem opp igjen riktig ved hjelp av en heklenål i noenlunde samme størrelse som pinnene jeg strikker med. Egentlig ganske "selvforklarende" hvis du prøver tror jeg siden du kan se på det andre du har strikket hvordan tråden(e) går.

Skrevet

Jeg slipper også ned og henter opp maskene igjen med heklenål. Men om det er mye feil hender det at det blir finere om man rekker opp igjen ( selv om jeg haaater å rekke opp..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...