Gå til innhold

VW Touran

Gjest Black Viking

Anbefalte innlegg

Gjest Black Viking

Hei,

lurer på om noen av dere har noe erfaring med VW Touran. Jeg vurderer å kjøpe den og håper dere kan gi noen gode råd.

På forhånd takk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen råd, men jeg hadde en sånn en, med automat og en "spesiel" gearkasse (sier gubben), og den var helt super. Savner den omtrent hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har såvidt prøvd en. Jeg gikk til den mentalt innstilt på at det var en billig liten varebil og ble overveldet over hvor god den var å kjøre. Kjenner ikke til kvalitet/holdbarhet over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en god bil å kjøre og alt det der, men med tanke på hvor mye feil som har vært med VW vet jeg ikke om jeg hadde kjøpt den likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig god bil å kjøre ja. Er litt feil med dem riktignok, men det er alltid noe med biler..

DSG kassa er nydelig. (Kort forklart, 2 girkasser satt sammen til en. En clutch styrer 1,3,5gir, den andre clutchen styrer 2,4,6gir, noe som gir veldig rask giring.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en 1,9 TDI manuel. Savner den hver dag!!

Alle biler har feil og mangler, dessuten har jo bilene garanti :)

Kjøp den med god samvitighet, trygg er den også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde en 1,9 TDI manuel. Savner den hver dag!!

Alle biler har feil og mangler, dessuten har jo bilene garanti :)

Kjøp den med god samvitighet, trygg er den også!!

Så dere hadde en del feil med den? Det er litt morsomt at mange VW-eiere unnskylder feilene på bilene sine med at alle andre også har feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår bil var det ingen feil på, så hva disse barnesykdommene, eller hva det er, aner jeg ingen ting om.

Vi hadde bilen i 1,5 år, og den var kun inne til service, uten store utbytninger/feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste feilen vi hadde med bilen de 2 årene vi hadde den var at ene viduet bak hengte seg opp i "skinna"

Det jeg sier er at du finner feil og mangler på alle biler, er ingen som er bedre enn andre!

Alle har jo trodd at toyota er en trygg og sikker bil, se på feila de finner nå....

TS spør om touran, og da får hun svar på touran spm. Uansett den dagen jeg trenger familiebil eller ikke, så er Touran min drømmebil.:)

Men som sagt man kan ALLTID være uheldig med bilen man kjøper... Handler ikke så mye om merke lenger, siden dagens biler MÅ jo være trygge...

Gå for touran :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bildilla
kjører 2010 modell touran.. eneste er at denblir IKKE varm inni... ikke nedover beina heller.. brrrr

Hvis bilen ikke blir varm inni, så ta deg en tur til møller.

Er jo en helt flunk ny bil du kjører.....

Regner med du har prøvd å justere på de forskjellige knappene?

Uansett så kan det være noe som ikke er blitt koda inn i bilen, Hvis den f.eks ble produsert for å bli solgt i Spania, så har de ikke nok programert den sånn at den ikke skal bli så varm inni :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annemor30
Hvis bilen ikke blir varm inni, så ta deg en tur til møller.

Er jo en helt flunk ny bil du kjører.....

Regner med du har prøvd å justere på de forskjellige knappene?

Uansett så kan det være noe som ikke er blitt koda inn i bilen, Hvis den f.eks ble produsert for å bli solgt i Spania, så har de ikke nok programert den sånn at den ikke skal bli så varm inni :)

Den 2009 modellen jeg også kjører er like dann.... Bortsett fra dette så er det en grom bl å kjøre da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det at den ikke blir varm er det nok ikke så mye å gjøre med. Jeg regner med det hun mener er at det tar lang tid før det kommer varme fra dysene, og det er en ganske enkel forklaring på det. Dieselmotorer bruker lang tid på å bli varme, og da tar det også lang tid før det kommer varme i dysene. Har hatt flere dieselbiler som har vært makan. Var forøvrig borti en Focus for ikke så lenge siden der temperaturen på motoren faktisk gikk ned ved et par minutter på tomgang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På touran har du Webasto dieselvarmer. Sålenge denne funker skal bilen bli varm, selvom det er mange minusgrader.

Til deg som hadde 2009modell Touran, ta deg en tur på møller å få sjekka ut webastoen.

Du som hadde 2010modell Touran, siden den er såpass ny har sikkert varmern låst seg. Når bilen kommer inn til norge har du kun 1-2l diesel på tanken, og så lenge dieselnivået er nede på reserven låser varmern seg. Dra på møller å få de til å låse den opp. Og ikke kjør tanken ned på reserven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annemor30
På touran har du Webasto dieselvarmer. Sålenge denne funker skal bilen bli varm, selvom det er mange minusgrader.

Til deg som hadde 2009modell Touran, ta deg en tur på møller å få sjekka ut webastoen.

Du som hadde 2010modell Touran, siden den er såpass ny har sikkert varmern låst seg. Når bilen kommer inn til norge har du kun 1-2l diesel på tanken, og så lenge dieselnivået er nede på reserven låser varmern seg. Dra på møller å få de til å låse den opp. Og ikke kjør tanken ned på reserven.

Den er jo kjøpt på møller! Da er det vel i orden??? Har en priv bil som 01 modell og den er også like jækla kald..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er slett ikke sikkert Webastoen er standard på alle modeller. Jeg ser ikke bort fra at de rimeligste modellene er uten Webasto som standard...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annemor30
Det er slett ikke sikkert Webastoen er standard på alle modeller. Jeg ser ikke bort fra at de rimeligste modellene er uten Webasto som standard...

på privaten har vi webasto men ikke på de 2009 og 2010 modellene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...