Gå til innhold

Mexico- noen tips for stillehavskysten?


kazcade

Anbefalte innlegg

Vi skal til Mexico i juni. Planen er å tilbringe noen dager i Mexico city, reise til Guanajuato og så ut til stillehavskysten ettersom samboer vil surfe. Første delen av reisen er grei ettersom jeg er ganske bra kjent med Mexico city og Guanajuato fra før, men jeg har aldri vært på stillehavskysten.

Har noen reist til kysten fra Guanajuato? Er det en overkommelig tur med f.eks nattbuss?

Hvor reiste dere? Fine steder som er verdt et besøk?

Noen surfere/bodyboardere som kan anbefale et sted? Har hørt at bølgene kan være massive fra ca. mai, så det beste hadde vært å finne et sted som er utfordrende nok men ikke direkte livsfarlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Puerto Escondido er et herlig sted, paradis, og er kjent som et av verdens beste surfesteder!

Aldri vært i Guanajuato, men jeg regner med at du må inn til DF igjen før du drar videre til Puerto. Bussen tar ca 10-12 timer (best med nattbuss), og har forskjellige priser etter hvilken klasse du velger (luksusklassen er verdt pengene synes jeg). Ellers kan du ta fly, som koster rundt 1000 kroner tur-retur (fra DF altså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...