Gå til innhold

Hjemmetrening for en helt blank nybegynner


Pingting

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig fått tatt meg i skinnet og har tenkt å begynne å trene litt. Hovedsakelig for å gå litt ned i vekt og komme i bedre form, men også fordi jeg jobber som arkeolog på sommeren, og der er det mange tunge løft som sliter på ryggen og armene og arbeidsstillinger som er kjip for håndleddene.

Jeg er en hjemmetrener. Jeg har en ellipsemaskin, og skal kjøpe meg treningsstrikk. (noe jeg har brukt før, så jeg vet at jeg liker det)

Problemet mitt nå er at jeg kan null, niks og ingenting om trening og treningsprogrammer. Jeg aner ikke hvilke muskelgrupper jeg burde trene og hvor ofte. Har sittet en hel kveld på nettet og søkt nå, men jeg får bare inntrykk av at hver nettside sier noe forskjellig. Gah.

Jeg fant en nettside med strikkøvelser. er disse greie? Hvilke av disse burde jeg bruke for å få en god trening av både over- og underkroppen (og igjen: særlig armer, rygg og håndledd). Eventuelt er det andre øvelser jeg bør gjøre? Hvor mange repetisjoner og sett? Og hvor ofte? Jeg er altså helt utrent og fiskebolle fra før.

Jeg har også en ellipsemaskin. Hvor ofte bør jeg bruke den? Bør jeg bruke den samme dag som de andre øvelsene?

Og – er det noen som har en link til en god, oversiktlig side som gir en innføring i trening for oss nybegynnere? Liker best å finne frem til ting selv, men måtte bare gi opp denne gangen.

På forhånd tusen takk for svar på mine sikkert dumme spørsmål. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg! Skal svare litt mer utfyllende når jeg kommer hjem, men, det er ikke aktuelt for deg å begynne på et senter? Har en del tips til deg, men foreløpig kan du begynne å lese om markløft, trolig den beste øvelsen du kan gjøre ift å klare mange tunge løft. Vil også anbefale bloggen treningslaila.blogg.no, hun har en drøss kjempefine innlegg som går på hjemmetrening, med eller uten strikk. :)

Lenke til kommentar