Gå til innhold

Angst, depresjon og jobb

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har i mange mange år slitt med depresjon og angst. Vært langt nede mange ganger. Jeg har en 100 % jobb som jeg trives i, men i mine dårlige perioder så takler jeg den ikke helt som jeg skulle ønske. Det blir konflikter pga sinne og frustrasjon på grunn av dårlig ledelse og da er det jeg sier i fra. Jeg blir innkalt på kontoret til min sjef og får â€refsâ€. Dette skjedde senest før jul. Jeg ble innkalt i møte uten forvarsel og ble konfrontert med noe og jeg fikk et skikkelig angstanfall med hyperventilering. Jeg storgråt. De ga seg ikke og pratet videre og til slutt måtte jeg bare dra ut for jeg fikk ikke puste. Låste meg inne på toalettet og ble der. Klarte ikke å ro meg ned før etter ca 20 minutter. Raste rett ned i kjelleren og ble skikkelig deppa. Satt på jobb og gråt. Har heldigvis eget kontor.

Jeg skal ikke gå så mye i detaljer her, men jeg ble sykmeldt 2 dager etterpå pga at jeg klarte ikke å være på jobb. De andre på jobb skjønte jo hva som hadde skjedd og de snakket ikke til meg dagen etter. Har vært sykemeldt siden, men i morgen starter jeg i 30 % jobb. Gruer meg noe vanvittig mye. Jeg har ikke hørt noe fra de på jobb heller siden jeg ble sykemeldt. Det har ikke gjort det noe lettere.

En annen ting er at jeg skal bli henvist til DPS for utredning. Hvordan skal jeg forholde meg til jobben under en slik utredning? Regner med at jeg blir borte en del timer. Har ikke lyst at alle skal vite hva jeg gjør.

Er ganske frustrert nå :frown:

Endret av Poppzy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, stakkars deg! Det høres ut som om sjefen din /kollegaene dine har taklet dette veldig dårlig. Hva for slags tulling av en sjef som presser deg som arbeidstaker slik at du begynner å gråte og får problemer i etterkant og ikke engang tar kontakt for å se hvordan det går med deg?

Det er bra du trives i jobben din tross alt dette, men jeg skjønner at det er ekkelt å gå tilbake. Ettersom du skal begynne i 30% nå, styrer du litt selv når du skal jobbe eller setter sjefen din opp faste arbeidstider for deg? Hvis du styrer tiden litt selv kan du jo passe på at du tar utredningen på DPS mens du likavel ikke skal være på jobb. Da er det jo ingen som kan lure...

Har hatt og har problemer med angst og depresjon selv. Ettersom jeg går dårlig overens med sjefen og ikke ville diskutere psykologtimene mine med ham (som han jo ellers føler han har rett til!) passet jeg på å få time på den delen av dagen jeg likevel var ute i sykmelding.

Nå er jeg tilbake på jobben fulltid, og psykologtimene er jeg heldig nok til å få ta etter arbeistid, så da er det ingen som trenger å vite noe:)

Lykke til på jobben, jeg håper det ordner seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...