Elisabeth M Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 Syns dere det er galt at en jente på 15 år skal ha sex med kjæresten på 16-17?
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Ja, jeg synes hun er for ung. De er forresten i yngste laget begge to mener jeg, selv om gutten strengt tatt er over den seksuelle lavalderen.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Jeg synes ikke det er galt. Ihvertfall ikke hvis de har vært sammen en stund, er modne tenåringer i et stabilt forhold.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Det er sånn at når man er 16 trenger ikke foreldrene å vite at du har sex. Foreldrene bestemmer og får man lov av dem må det jo være greit. Men den under 16 har lov til å saksøke eller hva det nå er på den på 16-17 mot sex på mindreårige. Ellers synes jeg hun kan ta seg tid til å vente bare ETT år til
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 Nei, så lenge 15-åringen er med på det frivillig ser eg ikkje problemet.
kisskissbangbang Skrevet 7. februar 2010 #6 Skrevet 7. februar 2010 Null problem. Den seksuelle lavalderen er der for å beskytte barn mot å bli utnytte av voksne. Det er ikke saken her. Kos dere med å utforske dere selv og hverandre.
Gjest Ingeniøren Skrevet 7. februar 2010 #7 Skrevet 7. februar 2010 Nei det er ingenting galt i at ei jente har sex med en kjæreste som er 1-2 år eldre enn henne. Sex er noe naturlig og fint. Merk forøvrig at selv om vi har en seksuell lavalder på 16 år så er ikke dette en så skarp linje som mange tror. Det er klar rettspraksis på at når mindreårige har sex med noen under den seksuelle lavalder blir de ikke dømt under normale omstendigheter.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2010 #8 Skrevet 8. februar 2010 Syns dere det er galt at en jente på 15 år skal ha sex med kjæresten på 16-17? Ja, av flere grunner synes jeg hun kan vente til det blir lovlig.
Gjest salma Skrevet 8. februar 2010 #9 Skrevet 8. februar 2010 Hvis det er lovverket du spør om, så dømmer de ikke gutten dersom partene er jevnbyrdige i alder og utvikling. Min personlige mening samsvarer med lovverket.
ihearttom Skrevet 8. februar 2010 #10 Skrevet 8. februar 2010 Så lenge hun føler seg klar for det og gjør det 100% av egen vilje og ikke har blitt presset til det av kjæresten, og de i tillegg har vært sammen en stund så bør det vel være greit?
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2010 #11 Skrevet 8. februar 2010 Hvis det er lovverket du spør om, så dømmer de ikke gutten dersom partene er jevnbyrdige i alder og utvikling. Min personlige mening samsvarer med lovverket. Er du ikke noe selvmotsigende her? Først virker du positiv til at de kan ha sex men så konkluderer så med at du vil følge loven. Dette er helt klart ulovlig men trolig ikke straffbart.
Gjest salma Skrevet 8. februar 2010 #12 Skrevet 8. februar 2010 Er du ikke noe selvmotsigende her? Først virker du positiv til at de kan ha sex men så konkluderer så med at du vil følge loven. Dette er helt klart ulovlig men trolig ikke straffbart. Nei, fordi det er lovverket som definerer unntak der partene er jevnbyrdige i alder og utvikling.
Wind Skrevet 8. februar 2010 #13 Skrevet 8. februar 2010 Så lenge hun føler seg klar for det og gjør det 100% av egen vilje og ikke har blitt presset til det av kjæresten, og de i tillegg har vært sammen en stund så bør det vel være greit? Enig.
Chiyo Skrevet 8. februar 2010 #14 Skrevet 8. februar 2010 Nei. Hun er riktig nok ung, men jeg syns ikke at han bør bli stragget for det. Fordi de er nesten like gamle og så lenge det er et valg det gjør i lag, bør ikke en av de bli straffet for det. Jeg tror 16 års regelen ble laget for å beskytte mindreårige mot overgrep. Men om to mennesker er sammen og velger å ha sex i lag er jo det ikke tilfellet.
Gjest Trajan Skrevet 8. februar 2010 #15 Skrevet 8. februar 2010 Nei det er ikke galt. Jeg vill ikke en gang kalle det sex med mindreåroge om en person på 16-17 har sex med en på 15
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2010 #16 Skrevet 8. februar 2010 herregud :s selvfølgelig er det ikke noe galt i ha sex selvom du er under 16 år. Har du det med en tilfeldig fyr, så ja da kommer du til å bli sett på som billig. Men det er forsatt ikke noe galt i det, det er et valg man gjør selv. Har man kjæreste så er det ihvertfall ikke noe galt. Sex er helt vanlig å bare noe som skjer, ikke noe folk skal bli straffet for eller ikke ha lov til. blir gal av folk som sier det !
Mohini Skrevet 8. februar 2010 #17 Skrevet 8. februar 2010 Nei det er ikke galt. Jeg vill ikke en gang kalle det sex med mindreåroge om en person på 16-17 har sex med en på 15 Signerer.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2010 #18 Skrevet 8. februar 2010 Nei, fordi det er lovverket som definerer unntak der partene er jevnbyrdige i alder og utvikling. Lovverket definerer ikke unntak men sier at hvis de er jevnaldrende kan de slippe/få reduert straff. Loven sier ikke at hvis de er jevnaldrende så er det lov. Jeg lurer på alle dere som synes dette er greit: Har dere den samme holdningen til andre lovbrudd også? Det er greit å snike litt på skatten men ikke for mye, er det greit å ha litt promille når man kjører men ikke for mye, er det greit å kjøre for fort bare det ikke blir for mye for fort? Er det også greit å begynne med prostistusjon når man er 17 i steden for å vente til man er 18år?
Elisabeth M Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #19 Skrevet 9. februar 2010 Jeg lurer på alle dere som synes dette er greit: Har dere den samme holdningen til andre lovbrudd også? Det er greit å snike litt på skatten men ikke for mye, er det greit å ha litt promille når man kjører men ikke for mye, er det greit å kjøre for fort bare det ikke blir for mye for fort? Er det også greit å begynne med prostistusjon når man er 17 i steden for å vente til man er 18år? Blir litt anderledes tenker jeg, det går jo ikke ut over noen andre, om de er ansvarlige og bruker prevensjon. Sex pleier ikke forårsake bilulykker
Gjest Ingeniøren Skrevet 9. februar 2010 #20 Skrevet 9. februar 2010 Lovverket definerer ikke unntak men sier at hvis de er jevnaldrende kan de slippe/få reduert straff. Loven sier ikke at hvis de er jevnaldrende så er det lov. Jeg lurer på alle dere som synes dette er greit: Har dere den samme holdningen til andre lovbrudd også? Domstolene har gjort det veldig klart at scenarioet som skisseres i denne tråden ikke er lovbrudd. Forøvrig er det lov å ha litt promille når man kjører. Det er vel heller ingen lov som forbyr barn å prostituere seg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå