Gå til innhold

Grønn fargekode + hvit fargekode

Fremhevede innlegg

Gjest Gudrun på heia
Skrevet

:skravle: Jeg er på leting etter en fin grønn farge (skal male et skap). Kan tenke meg en farge som lampen MHY fra Muuto i grønt. (har ikke lampen, så jeg kan ikke ta den med til fargehandler og få målt fargen) Må ikke være akkurat den grønnfargen, men trenger en som er ren og frisk, men ikke tung.

Trenger også en fin hvitfarge, skal male panelet tak hvitt, trenger en hvitfarge som er litt hvitere enn egghvit, men som ikke har rosaskjær. (vestvendt rom)

Håper noen kan hjelpe. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg gått til fargehandleren, og så hadde de hjulpet meg;)

Gjest Gudrun på heia
Skrevet

Jeg har forsøkt det for å finne grønnfargen. Men her jeg bor er fargehandleren dessverre litt sånn "grønt ja, vil du ha lys grønn eller mørk grønn?". Altså til ingen hjelp. Kan jo forsøke å stikke innom igjen når det er en annen på jobb, muligens h*n har mer peiling. Eller jeg kan kjøre et stykke til annen butikk.

Men håper på tips fra noen her. :)

Skrevet

Kan ikke hjelpe deg med grønn fargen, men en flott hvitfarge er Jotun Lady sin Bomull, den er så godt som helt hvit uten å bli veldig hard.

Med jotuns fargevelger kan du prøve deg litt frem ;)

Gjest Gudrun på heia
Skrevet

Bomull er notert.

Takk! :)

Skrevet

hvis du kan printe ut fargen sånn ca hvordan du vil ha den, kan de aller fleste fargehandlere skanne fargen og få ut en fargekode

Gjest padawan
Skrevet

det kan være litt risky å scanne tøy da stoffet ineholder flere farger (i dette tilfelle regner jeg me dat det er noe ala en "blendegardin" på innsiden av skjermen?). scannemaskinen vil derfor lage en gjennomsnittsfarge av grønnfargen og hvitfargen under. jeg vil derfor heller anbefale deg å finne en farge som ligner i butikken. det er ganske vanlig at malingsbutikker har store vifter med farger som du kan titte i. (jeg ser på bildet at den er av plastikk så da kan det bli litt enklere å scanne fargen men du vil alikevel ha problemer da lys kan slippe inn på siden av scanneren da lampeskjermen er krummet).

hva med å be om halv dose med fargestoffer i den egghvite fargen? det er ikek noe rødt eller rosa i egghvit - hvor har du det fra at den er rosa?

Gjest Gudrun på heia
Skrevet

TAkk for svar:)

hva med å be om halv dose med fargestoffer i den egghvite fargen? det er ikek noe rødt eller rosa i egghvit - hvor har du det fra at den er rosa?

Sorry, jeg uttrykte meg litt feil. Jeg er klar over at det ikke er rosa i egghvitt, har fargen på veggene her og er veldig fornøyd. Men i taket syntes jeg den kunne vært litt hvitere, å be om halvparten av fargestoffene i den var lurt. Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...