mallen Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 Jeg har kikket litt på nettet.. Har lyst til å strikke noe som går litt fort, mister fort tolmodigheten Så fant jeg ei stilig lue som de kalte for Åremøssan .. men finner ingen oppskrift.. Er det noen som har den? Eller på noe annet enkelt, og raskt
pulverheksa Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 En enkel litt baggy lue på tykke finner går fort å strikke, du trenger egentlig ikke noen spesiell oppskrft heller. Jeg strikket min på noen få timer, brukte et tykt melert alpakka garn pinne nr 10. La opp 50 masker, strikket 1r 1v i fem omg(vrangbord), strikket så 2r og 2 vr til lua var passe lang og felte jevnt av over 4 omg og snurpet toppen sammen.
mallen Skrevet 8. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. februar 2010 Hørtes jo ikke så vanskelig ut Kanskje prøve på den.. Takk!
-hild Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 oppskriften finner du her http://www.hemmetsjournal.se/Handarbete/So...an-pa-en-kvall/ lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå