Gjest Gunda Skrevet 4. september 2003 #1 Skrevet 4. september 2003 Min lille historie: BY tjener 450â BM tjener 270â to nydelige jenter mellom 6 og 10 Ă„r. Bidraget blir nedjustert etter de nye reglene: 18 % av 450â : 6750 â 28 % skatt = 4860 pr mnd Nytt bidrag etter 1.10.03 = 3600 pr mnd Det kan jo la seg gjĂžre og ikke sĂ„ halvgalt â men tross alt â1260,- som mĂ„ kompanseres pĂ„ en allerede stram Ăžkonomi. Hvordan vites ikke men en fĂ„r belage seg pĂ„ mer suppe. Men sĂ„ skjĂžnner dere, BY slutter i sin jobb og beregner sin inntekt til plutselig fra 1.10.03 Ă„ bli mellom 100â og 200â for Ă„ leve det livet han har lyst til Ă„ leve. Her har jeg tatt utgangspunkt i det beste grunnlag: 200â i utregningsmodellen Og da vil bidraget bli: kr 780,- pr mnd for to barn Vi vil ikke komme inn under noen âovergangsordningâ fordi nedsettingen av bidrag pga de nye reglene er totalt 1260 for begge barn. Og âovergangsordningenâ gjelder da ikke for de som gĂ„r ned i inntekt â det er en annen gruppe det, sier de vise. Like fullt vil BY bidragsevne rase fra 4860,- til 780,- pr mnd ved et pennestrĂžk 1.10.03. Det er 4080,- pr mnd i BM Ăžkonomi som forsvinner. Ăkonomien var stram fĂžr â og ble beregnet strammere fra 1.10.03 pga av nye regler â hva den nĂ„ vil bli â se det tĂžr jeg ikke tenke pĂ„. Jeg stĂ„r ikke i en posisjon til Ă„ kompensere for over 4000,- mnd med mine barn men har blitt ett offer av âuflaksâ i det nye regelverket og et annet menneskes âlykkelige livsvalgâ. SĂ NĂ SITTER JEG HER DA OG PRĂVER Ă FORSTĂ HVA LIKEVERDIGE FORELDRE ER. TIDLIGERE HAR JEG KALLT MEG OMSORGSFORELDRE - NĂ ER JEG OGSĂ ENEFORSĂRGER - ER VI MER LIKESTILTE NĂ ?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ