Gå til innhold

Likeverdige foreldre - sa politikerne

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Min lille historie:

BY tjener 450’ BM tjener 270’ to nydelige jenter mellom 6 og 10 år.

Bidraget blir nedjustert etter de nye reglene:

18 % av 450’ : 6750 – 28 % skatt = 4860 pr mnd

Nytt bidrag etter 1.10.03 = 3600 pr mnd

Det kan jo la seg gjøre og ikke så halvgalt – men tross alt –1260,- som må kompanseres på en allerede stram økonomi. Hvordan vites ikke men en får belage seg på mer suppe.

Men så skjønner dere, BY slutter i sin jobb og beregner sin inntekt til plutselig fra 1.10.03 å bli mellom 100’ og 200’ for å leve det livet han har lyst til å leve. Her har jeg tatt utgangspunkt i det beste grunnlag: 200’ i utregningsmodellen

Og da vil bidraget bli: kr 780,- pr mnd for to barn

Vi vil ikke komme inn under noen ”overgangsordning” fordi nedsettingen av bidrag pga de nye reglene er totalt 1260 for begge barn. Og ”overgangsordningen” gjelder da ikke for de som går ned i inntekt – det er en annen gruppe det, sier de vise.

Like fullt vil BY bidragsevne rase fra 4860,- til 780,- pr mnd ved et pennestrøk 1.10.03. Det er 4080,- pr mnd i BM økonomi som forsvinner. Økonomien var stram før – og ble beregnet strammere fra 1.10.03 pga av nye regler – hva den nå vil bli – se det tør jeg ikke tenke på. Jeg står ikke i en posisjon til å kompensere for over 4000,- mnd med mine barn men har blitt ett offer av ”uflaks” i det nye regelverket og et annet menneskes ”lykkelige livsvalg”.

SÅ NÅ SITTER JEG HER DA OG PRØVER Å FORSTÅ HVA LIKEVERDIGE FORELDRE ER. TIDLIGERE HAR JEG KALLT MEG OMSORGSFORELDRE - NÅ ER JEG OGSÅ ENEFORSØRGER - ER VI MER LIKESTILTE NÅ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...