Gå til innhold

kviser av p-pilleslutt

Fremhevede innlegg

Gjest Sandbekken
Skrevet

Det finnes sikkert en tråd om dette fra før, men jeg lager en ny siden jeg ikke fant noe :)

Jeg slutta på Loette for kansje 3 mnd siden, og nå har jeg fått masse små (og noen større) kviser på rygg, bryst og i ansiktet!

jeg hadde ikke problemer med dette før jeg begynte på pillen, så dette har skjedd etter jeg slutta!

Noen som har opplevd lignende? går de vekk etterhvert? eller er dette den nye hudtilstanden liksom?? da dør jeg :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde det samme da jeg sluttet for noen år siden.Prøvde mye rart fra apotek osv, men det fungerer somregel dårlig. Gå til legen og la han eller hun vurdere hva som er best.

Gjest Sandbekken
Skrevet

Ja.. Jeg kan jo nevne det for ham neste gang jeg tar en tur. Men jeg føler det blir teit å gå BARE for kvisene :P for det er ikke så mye at det kvalifiserer til legebehandling.. deter vel mer det at jeg aldri har hatt noe serlig kviser før, og nå fant de ut at de skulle komme :P

Takk for svar foresten :) dumt at de ikke gikk vekk av seg selv hos deg..

Skrevet

Hva som kvalifiserer til en legetime må være opp til deg! Jeg synes ikke det er noe i veien for å ta en tur til legen. Du får kanskje ikke time så kjapt, men legen skal selvsagt hjelpe deg også :)

Dette er jo et vanlig problem, så han/hun har sikkert noen forslag!

Gjest Sandbekken
Skrevet

^Du har et godt poeng der Pernllie, men jeg er litt rar når det gjelder legebesøk :P Har vert en del hos legen i det siste, og jeg vil ikke at han skal tro jeg er paranoid heller..

flere som har opplevd kviser etter pilleslutt? Håper noen vil si meg at det gir seg av seg selv, fort :/

Skrevet

Jeg er selv hyppig hos legen, da jeg lider av kroniske sykdommer og ekstremt dårlig imunforsvar, i tillegg til at jeg er veldig utsatt for urinveisinfeksjon.

Tenker også av og til at kontordamene må tenke at jeg er skikkelig hypokonder, men det har de faktisk ikke noe med! :) De tjener penger, og det har virkelig ikke noe å si hvilken pasient som kommer :)

Jeg har gått på p-piller kun med en pause på et par måneder, hvor jeg fikk litt mer uren hud, ja. Ettersom jeg begynte på igjen så har jeg ikke noen råd annet enn legebesøk, dessverre! Vet bare at de aller fleste som sliter med dette erfarer at det ikke går over av seg selv... Beklager!

Gjest Sandbekken
Skrevet

Du har et godt poeng der :) De har jo ingenting med hva jeg skal til legen for.. jeg må vel bare omstille meg litt tror jeg :P

Uff! så du tror dette blir "normalen" for huden min fremover? :( Jeg tenkte at det kansje var ubalanse i hormonene pga pilleslutten,og at det ville forbedre seg etter hvert..

Skrevet

Synes du skal bestille en time, jeg :)

Det er ikke godt å si! Jeg skal ikke si at du kommer til å bli sånn fremover, kan godt være du er i litt ubalanse som du sier. Legen har sikkert gode råd til deg, men du kan og så stikke innom apoteket en tur! De kan jo også anbefale produkter og sånt :)

Skrevet

Hvor lenge er det siden du sluttet? Jeg sluttet for noen måneder siden, og opplever det samme. Er ikke mange kvisene, men for en som er vant med en renere hud merkes det! Er forøvrig i ansiktet og litt bryst hos meg :( Husker ikke hvordan det var før, har gått på pillene i mange år, og var i tenårene når jeg begynte (og da er det jo vanlig å ha litt kviser)..

Skrevet

Opplevde det samme, det tok 5 måneder før huden min var "normal" igjen. Men det ga seg hvertfall! :) Ville gitt det litt mer tid, og heller evt hørt med en hudpleier, da leger ikke alltid har særlig god peiling på hudpleie, dessverre. Mange har også god nytte av å begynne på f.eks nattlysolje hvis de får hormonelle kviser, du kan jo prøve det, evt Udo's choice eller noe.

Gjest Sandbekken
Skrevet

Pernille: Ja, jeg tror jeg bestiller time.. jeg må til legen snart uansett, så da kan jeg likegodt ta det opp da :)

Aurela: Jeg sluttet for ca 3 måneder siden. Da opplever vi det samme, jeg har ikke hatt SÅ mye problemer med kviser som det jeg har nå. Det er ikke veldig mye, men jeg merker at noe ikke er som det skal.

Coravi: Så bra det ga seg for deg!! Håper (og tror) det gir seg for meg også, slik at jeg føler meg vel til sommeren ihvertfall!

Hudpleier ja, jeg har hatt planer om å gå til hudpleie å ta dyprens lenge, så kansje jeg skulle gjort det nå, da kan jeg jo snakke med henne :) Nattlysolje skal sjekkes ut!

Takk for tips :)

Gjest Cupcakes
Skrevet

jeg også opplevde å få kviser når jeg sluttet på p-pillene. sluttet for et år siden ca og det er ikke veldig mye, mest rundt mensen egentlig.

Skrevet

Vil anbefale deg å prøve sink, det skal være bra for huden :) Sluttet på pilla samtidig som jeg begynte med sink, og har ikke fått kviser :)

Gjest Sandbekken
Skrevet

Nå har jeg bestilt nattlysolje på iherb, så jeg håper dette kan hjelpe frem til ting er blitt mer normale igjen :) Jeg tar multivitaminer som har sink i seg, er dette nok, eller burde jeg skaffe egne sinkpiller?

Skrevet (endret)

Jeg tar èn tablett (20 mg) som er anbefalt maksdose. Hvor mye sink er det i den multivitaminen du tar da?

Leste forresten om et kosttilskudd på hildechristina.com nå, burdock etellerannet, fungerer visst bra mot uren hud :)

Endret av Niema
Gjest Sandbekken
Skrevet (endret)

I de jeg tar er det 15mg sink, så det er vel sikkert ok dose vil jeg tro :)

Er spent på den nattlysoljen, den skal jo hjelpe til ved ubalanse i hormonene.. håper det virker!

Uh! Leste om Burdock nå, og det virket jo kjempe intresangt! Jeg fant flere produkter med burdock-rot på iherb til en billig penge :)

Selvmedisinering på g

Endret av Sandbekken
Gjest Gjest_signe_*
Skrevet

Åh! Jeg opplevde akkurat det samme! Men fikk anbefalt en helt fantastisk krem, som trenger inn i huden og tar med seg kvisene fra 7. hudlag og ut, eller noe..

Helt genialt var det iallefall! Første uka fikk jeg MASSE kviser, men etter det var de liksom tatt "med rota"!

Men det er sånn der privat foretak, gjennom et aloevera firma, en spesiell krem.

Vet ikke om det er lov å legge ut mailadresser her, men det er jo til en forhandler av et produkt, så why not try? det er hvertfall [email protected]. Kontakter man henne får man tilgang til en nettside med MANGE herlige produkter,men de er ganske dyre da..

Den kremen jeg kjøpte kostet 400 kr inkl. frakt, men hva kan jeg si, hva er vel bedre å investere litt penger i, enn sin egen helse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...