Gå til innhold

Helsebringende å gå til jobben?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har fått meg ny jobb og den er såpass nærme at jeg tenkte å gå/sykle til jobben. Gå nå når det er snø og sykle til våren og sommeren :)

Når jeg går vil det ta ca 25 min hver vei. Jeg vil altså få ca 50 min med fysisk aktivitet hver dag. (Når jeg skal sykle kommer jeg til å ta en omvei hjem igjen for å få litt mer trening ut av det)

Når jeg får denne aktiviteten hver dag så vil vel det være en positiv innvirkning på helse og vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått meg ny jobb og den er såpass nærme at jeg tenkte å gå/sykle til jobben. Gå nå når det er snø og sykle til våren og sommeren :)

Når jeg går vil det ta ca 25 min hver vei. Jeg vil altså få ca 50 min med fysisk aktivitet hver dag. (Når jeg skal sykle kommer jeg til å ta en omvei hjem igjen for å få litt mer trening ut av det)

Når jeg får denne aktiviteten hver dag så vil vel det være en positiv innvirkning på helse og vekt?

Sier ikke det seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått meg ny jobb og den er såpass nærme at jeg tenkte å gå/sykle til jobben. Gå nå når det er snø og sykle til våren og sommeren :)

Når jeg går vil det ta ca 25 min hver vei. Jeg vil altså få ca 50 min med fysisk aktivitet hver dag. (Når jeg skal sykle kommer jeg til å ta en omvei hjem igjen for å få litt mer trening ut av det)

Når jeg får denne aktiviteten hver dag så vil vel det være en positiv innvirkning på helse og vekt?

alt har en positiv effekt, men når det gjelder effekt på vekt begynner vel forbrenning slkikkelig først etter ca en halvtime når det gjelder kondistrening.

jeg ville syklet/gått ja, men på hjemveien ville jeg enten lagt inn en ganske god omvei - eller tatt en ekstra sykkeltur tre ganger i uka på en times tid hvor du svetter godt.

alt hjelper, men du kan ikke forvente effekt av kun gåtur/kort sykkeltur med mindre du er veldig overvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...